Peniaze na bratislavskú župnú kampaň zostávajú ukryté

Flašíková-Beňová sľubuje, že ukáže, za čo si platí v kampani. Frešo a Krajcer transparentný účet ani nevyskúšali.

Monika Flašíková Beňová pozýva na kávu do svojej volebnej centrály pod hotelom Kyjev a na koláčik zasa do špeciálnej električky. Pavol Frešo zasa jazdí dodávkou, ktorú nazval frešmobil.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Kandidáti v bratislavskej župe vyúčtujú celú kampaň až po voľbách. Monika Flašíková-Beňová sľubuje, že ukáže, za čo si platí v kampani. Pavol Frešo a Daniel Krajcer transparentný účet ani nevyskúšali.

BRATISLAVA. Ešte ani nie je po voľbách a kandidátka na županku Monika Flašíková-Beňová (Smer) nesplní do bodky svoje sľuby. Na svoj transparentný účet zatiaľ nepreviedla všetky peniaze, ktoré použila na kampaň.

„V princípe by som len presunula peniaze zo svojho účtu na transparentný. Ak si myslíte, že to je to transparentné, ja to úplne v pohode spravím,“ povedala SME pred tromi týždňami v rozhovore.

Po niekoľkých dňoch otázok SME jej štáb sľúbil, že oddnes budú na transparentnom účte pribúdať faktúry z kampane. Stále však neukázala, koľko ju stála doteraz a odkiaľ peniaze prišli.

Na jej transparentnom účte doteraz pribúdali len sumy po stovkách eur od darcov. Do nedele si takto nasporila 1770 eur. Používa ich najmä na inzerciu v regionálnych médiách. Flašíková-Beňová pritom odhadla náklady na svoju kampaň na dvestotisíc eur. Tvrdí, že si ju platí sama.

„Monika založila transparentný účet, aby všetci ľudia, ktorí chceli podporiť jej kampaň finančne, videli, na čo ich dary boli použité,“ vraví Peter Vrábel z jej tímu. Dúfala vraj, že si účty založia aj ostatní kandidáti.

Vrábel priamo neodpovedal na otázku, či teda svoj sľub nesplní. Vyúčtovanie kampane sú zo zákona kandidáti povinní zverejniť až po voľbách.

Neukázali nič

Čo tvrdia
Suma na kampaň
  • Pavol Frešo: v minulých voľbách platil 200­tisíc eur, teraz nepovedal. Osobne prispeje 10– až 20– tisícmi;
  • Monika Flašíková-Beňová: odhaduje to na 200­tisíc, až na malé dary si to platí sama;
  • Daniel Krajcer: platí mu najmä Juraj Miškov, sám zaplatil okolo 30­tisíc eur.

Pavol Frešo (SDKÚ) ani Daniel Krajcer (Nova) transparentné účty nemajú a náklady zverejnia až po voľbách.

Krajcer vraj doteraz zaplatil 30­-tisíc eur, ešte viac mu prispel kolega Juraj Miškov.

Frešo má na stránke číslo účtu, kam sa dá prispievať. Vraví, že na kampaň dá osobne 10­ až 20­-tisíc eur.

Na kampaň kandidáti míňajú desaťtisíce eur. Presné čísla nie sú známe. Bratislava je plná najmä bilbordov Frešových a Flašíkovej-Beňovej, často však vidno aj Krajcera.

Električka číslo 5

Netradične voličov v Bratislave oslovuje Flašíková-Beňová. Prenajala si električku, v ktorej približne hodinu pred obedom a hodinu popoludní rozdávajú ruže, koláče a výtlačky jej knihy rozhovorov.

Na niektorých zastávkach muž s ružami vystúpil, aby ponúkol aj ženy vonku. Električka je označená číslom 5, ide však len o Beňovej číslo vo voľbách. Vo štvrtok ráno išla z Dúbravky, no nie po celej trase linky číslo 5. Zmätení cestujúci sa vypytovali mužov s ružami.

„V prípade, že si objednávateľ prenajme vozidlo, toto neslúži ako linka MHD, takže si môže po konzultácii s prevádzkou určiť jeho trasu,“ vysvetľuje hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

Účet vystavia až keď predvolebná električka dojazdí. Prenájom stojí podľa typu od 100 až do 330 eur na hodinu. Za predvolebnú kampaň má byť cena dvojnásobná.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  2. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  3. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  4. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  5. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  6. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  7. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  8. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  9. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  10. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  1. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 6 072
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 274
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 891
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 3 273
  5. Kam do tepla v januári? 2 588
  6. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 2 461
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 310
  8. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 2 251
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 235
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 1 792