Peniaze na bratislavskú župnú kampaň zostávajú ukryté

Flašíková-Beňová sľubuje, že ukáže, za čo si platí v kampani. Frešo a Krajcer transparentný účet ani nevyskúšali.

Monika Flašíková Beňová pozýva na kávu do svojej volebnej centrály pod hotelom Kyjev a na koláčik zasa do špeciálnej električky. Pavol Frešo zasa jazdí dodávkou, ktorú nazval frešmobil.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Kandidáti v bratislavskej župe vyúčtujú celú kampaň až po voľbách. Monika Flašíková-Beňová sľubuje, že ukáže, za čo si platí v kampani. Pavol Frešo a Daniel Krajcer transparentný účet ani nevyskúšali.

BRATISLAVA. Ešte ani nie je po voľbách a kandidátka na županku Monika Flašíková-Beňová (Smer) nesplní do bodky svoje sľuby. Na svoj transparentný účet zatiaľ nepreviedla všetky peniaze, ktoré použila na kampaň.

„V princípe by som len presunula peniaze zo svojho účtu na transparentný. Ak si myslíte, že to je to transparentné, ja to úplne v pohode spravím,“ povedala SME pred tromi týždňami v rozhovore.

Po niekoľkých dňoch otázok SME jej štáb sľúbil, že oddnes budú na transparentnom účte pribúdať faktúry z kampane. Stále však neukázala, koľko ju stála doteraz a odkiaľ peniaze prišli.

Na jej transparentnom účte doteraz pribúdali len sumy po stovkách eur od darcov. Do nedele si takto nasporila 1770 eur. Používa ich najmä na inzerciu v regionálnych médiách. Flašíková-Beňová pritom odhadla náklady na svoju kampaň na dvestotisíc eur. Tvrdí, že si ju platí sama.

„Monika založila transparentný účet, aby všetci ľudia, ktorí chceli podporiť jej kampaň finančne, videli, na čo ich dary boli použité,“ vraví Peter Vrábel z jej tímu. Dúfala vraj, že si účty založia aj ostatní kandidáti.

Vrábel priamo neodpovedal na otázku, či teda svoj sľub nesplní. Vyúčtovanie kampane sú zo zákona kandidáti povinní zverejniť až po voľbách.

Neukázali nič

Čo tvrdia
Suma na kampaň
  • Pavol Frešo: v minulých voľbách platil 200­tisíc eur, teraz nepovedal. Osobne prispeje 10– až 20– tisícmi;
  • Monika Flašíková-Beňová: odhaduje to na 200­tisíc, až na malé dary si to platí sama;
  • Daniel Krajcer: platí mu najmä Juraj Miškov, sám zaplatil okolo 30­tisíc eur.

Pavol Frešo (SDKÚ) ani Daniel Krajcer (Nova) transparentné účty nemajú a náklady zverejnia až po voľbách.

Krajcer vraj doteraz zaplatil 30­-tisíc eur, ešte viac mu prispel kolega Juraj Miškov.

Frešo má na stránke číslo účtu, kam sa dá prispievať. Vraví, že na kampaň dá osobne 10­ až 20­-tisíc eur.

Na kampaň kandidáti míňajú desaťtisíce eur. Presné čísla nie sú známe. Bratislava je plná najmä bilbordov Frešových a Flašíkovej-Beňovej, často však vidno aj Krajcera.

Električka číslo 5

Netradične voličov v Bratislave oslovuje Flašíková-Beňová. Prenajala si električku, v ktorej približne hodinu pred obedom a hodinu popoludní rozdávajú ruže, koláče a výtlačky jej knihy rozhovorov.

Na niektorých zastávkach muž s ružami vystúpil, aby ponúkol aj ženy vonku. Električka je označená číslom 5, ide však len o Beňovej číslo vo voľbách. Vo štvrtok ráno išla z Dúbravky, no nie po celej trase linky číslo 5. Zmätení cestujúci sa vypytovali mužov s ružami.

„V prípade, že si objednávateľ prenajme vozidlo, toto neslúži ako linka MHD, takže si môže po konzultácii s prevádzkou určiť jeho trasu,“ vysvetľuje hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava Adriana Volfová.

Účet vystavia až keď predvolebná električka dojazdí. Prenájom stojí podľa typu od 100 až do 330 eur na hodinu. Za predvolebnú kampaň má byť cena dvojnásobná.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 32 541
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 21 640
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 20 486
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 455
  5. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 9 587
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 6 461
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 696
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 663
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 796
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 237