Ružinov má problém s parkovaním

Bratislavský Ružinov stále nesúhlasí s dodatkom štatútu mesta Bratislavy, ktoré má rozdeliť kompetencie medzi mestské časti a mesto v parkovacej politike.

Ilustračné foto.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Ružinovskí poslanci trvajú na tom, že do parkovacej politiky by mali zapojiť aj účelové komunikácie a vnútrobloky, nielen miestne cesty I. až IV. triedy.

Navrhovaná zmena štatútu však stále neumožňuje vyberať poplatky za dočasné parkovanie aj vo vnútroblokoch a na účelových komunikáciách.

"Pri spustení parkovacej politiky len na komunikáciách I. až IV. triedy predpokladáme zahustenie účelových komunikácií a vnútroblokov motorovými vozidlami najmä nerezidentov," uvádza Ružinov v materiáloch na zastupiteľstvo. Ružinovskí poslanci preto v utorok odhlasovali nesúhlasné stanovisko k návrhu dodatku štatútu.

Problém vo vnútroblokoch

Práve problém s parkovaním na účelových komunikáciách či vo vnútroblokoch v Ružinove bol v júni, keď mestské časti vyjadrovali svoj názor k návrhu dodatku štatútu mesta o parkovaní, jednou z najvážnejších pripomienok.

Podľa Ružinova sa v súčasnom návrhu zmenilo len rozdelenie výnosov z dočasného parkovania. Pôvodný návrh hovoril o rozdelení výnosov v pomere 70 percent pre mestskú časť a 30 percent pre mesto, s tým však nesúhlasili štyri veľké mestské časti, ktoré sa do parkovacej politiky majú zapojiť. Pôvodný návrh preto mesto v septembri zmenilo na rozdelenie v pomere 75 percent výnosov mestským častiam a 25 percent mestu.

Súčasný návrh dodatku štatútu však nerešpektuje požiadavku Ružinova o zapojení účelových komunikácií a vnútroblokov, poplatky bude naďalej možné vyberať len na miestnych komunikáciách I. až IV. triedy.

S novým návrhom dodatku štatútu Bratislavy o rozdelení kompetencií medzi mestské časti a mesto v parkovacej politike už súhlasila Petržalka i Staré Mesto. Nesúhlasný postoj však stále má Nové Mesto a Ružinov.

Jednotné pravidlá

Úlohou celomestskej parkovacej politiky je zaviesť jasné a jednotné pravidlá pre rezidentov aj návštevníkov mesta tak, aby boli zvýhodnení obyvatelia s trvalým pobytom v Bratislave.

Zásady parkovacej politiky schválili bratislavskí mestskí poslanci ešte vlani v septembri. Po tom, ako sa k dodatku štatútu o parkovaní vyjadria mestské časti, budú o ňom rokovať bratislavskí mestskí poslanci. Mestské zastupiteľstvo ešte musí prijať všeobecne záväzné nariadenie o parkovaní a vytvoriť tak predpoklad pre zavedenie parkovacej politiky.

Potom budú všeobecne záväzné nariadenia prijímať mestské časti, v nich si určia presnú výšku poplatkov v jednotlivých zónach. Mesto totiž vo svojom nariadení určí len maximálnu výšku poplatkov.

Z výnosov parkovania by malo mesto hradiť všetky náklady na mestskú políciu, správu evidenčnej databázy, skvalitňovanie mestskej hromadnej dopravy, dobudovanie záchytných parkovísk a skvalitňovanie odťahovej služby.

Mestská časť zo svojej časti výnosov zaplatí náklady na operátora parkovania, na tlač a vydávanie rezidentských parkovacích kariet či kontrolu dodržiavania pravidiel parkovania.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 763
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 856
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 662
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 290
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 135
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 872
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 415
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 350
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 141
  10. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 096