BRATISLAVA. Kúpil si SMS lístok s tým, že má podľa grafikonu ešte niekoľko minút do odchodu trolejbusu.
Z Mlynských nív sa chcel Tomáš Halász v januári dostať na Hlavnú stanicu.
Trolejbusová linka 210 prišla na svoju prvú zastávku skôr, cestujúci lístok stále nedostal. „Stalo sa to ešte v zime, tak som si sadol dnu,“ hovorí.
Trolejbus odišiel zo zástavky skôr
Trolejbus podľa neho zo zastávky odišiel skôr, než podľa grafikonu mal. Boli v ňom vtedy aj revízori, ktorí začali hneď s kontrolou lístkov.
„Jeden prišiel ku mne a povedal, že som dostal lístok minútu po začiatku kontroly.“ Oficiálny čas kontroly lístkov ukazuje, že s ňou revízori začali ešte v čase, keď mal trolejbus čakať na zastávke. Revízori si to overiť nechceli, vypýtali si občiansky a vypísali pokutu, vraví Halász.
Pokutu odpustia až dodatočne
Hovorkyňa dopravného podniku Adriana Volfová tvrdí, že revízor pokutu ani v takomto prípade odpustiť nemôže. „Ak cestujúci proti pokute namieta, môže podať sťažnosť, ktorú prešetríme.“
Tvrdí, že v podniku si už vedia zistiť, kedy cestujúci lístok odoslal, a či vodič dodržal grafikon. Presné odchody sú zverejnené aj na každej zastávke, ľahko sa dajú nájsť aj na internete.
Žiadosť riešila ombudsmanka
Halász s pokutou nesúhlasil, odvolal sa však až po štyroch mesiacoch. Žiadosť o prešetrenie pokuty poslal ombudsmanke dopravného podniku v apríli emailom.
Hovorí, že vybavovanie sa naťahovalo a musel sa pripomínať, o odpustení pokuty rozhodli až po piatich mesiacoch. Pokutu mu odpustili.
Dopravný podnik napriek tomu oznamuje, že do vozidla môže cestujúci vstúpiť, až keď dostane lístok. Keď už dostane pokutu, odklad na jej zaplatenie nedostane ani v prípade, že podá sťažnosť.
V Bratislave chcú zmeniť SMS lístky na MHD, rokujú s operátormiČítajte