Favoriti volieb sľubujú, že zverejnia svojich nominantov v župe a budú robiť výberové konania.
BRATISLAVA. Zrejme máločo zbližuje kandidátov na župana v nadchádzajúcich voľbách ako koľajnice.
Každý zo štvorice Pavol Frešo (SDKÚ), Monika Flašíková Beňová (Smer), Daniel Krajcer (Nova) a Jaroslav Paška (SNS) chce v prípade úspechu vo voľbách budovať mestský vlak, ktorý by prepojil mesto a Petržalku na všetky dôležité smery, teda na Pezinok, Senec, Dunajskú Lužnú aj Záhorie.
Napriek vôli Smeru
Pôvodný projekt podzemnej stanice Filiálka zrušila druhá vláda Roberta Fica krátko po nástupe k moci. Napriek tomu chce na Filiálke stavať aj Flašíková Beňová, no už stanicu nad zemou. K nej chce dobudovať Central Park.
Frešo by sa k pôvodnému projektu vlaku vedeného čiastočne pod zemou vrátil. Pod zemou popod Karadžičovu ulicu by mal vlak smerovať až cez Starý most do Petržalky aj podľa Krajcera.
Konečné slovo o tom, kam pôjdu eurofondy na dopravu, má však ministerstvo dopravy. To minulý rok milióny z podzemného vlaku zobralo a presmerovalo ich na opravy tratí v Bratislave a nákup nových električiek a trolejbusov. Súťaž vyhrala česká Škoda s firmou J&T SOR Libchavy.
Cesty Frešovi, hrady Flašíkovej a Krajcerovi
Kandidáti nemajú problém s tým, kde by zohnali peniaze. Aktuálny župan Frešo dokonca núka vedeniu Bratislavy návody na šetrenie. „Môžeme mestu poskytnúť našich odborníkov a vypracovať program šetrenia,“ odkazuje primátorovi Milanovi Ftáčnikovi.
Frešo by najradšej zobral pod seba všetky cesty v župe a v kraji a aj rozpočet mesta na ich opravu. Spravovať by ich podľa neho mala župa, ktorá by mohla opravovať aj výtlky.
Flašíková sa zasa inšpirovala nápadom Krajcera opravovať pamiatky a hrady, chce s ním na tom po voľbách spolupracovať. „Niektorým bodom jeho programu by však určite prospela väčšia skúsenosť s regionálnou politikou,“ odkazuje podpredsedovi Nova.
Kandidáti sa zhodli aj v tom, že odkryjú všetky politické nominácie v župe.