Mestské časti chcú polovicu príjmu z ubytovania

Mestské časti doteraz nemali z dane ubytovania v cestovnom ruchu nič. Turizmus im prináša iba náklady na upratovanie a poskytovanie služieb.

BRATISLAVA. Príjmy z dane z ubytovania v cestovnom ruchu, ktoré v Bratislave prúdia do pokladnice hlavného mesta, by sa mali rozdeliť rovnakým dielom medzi mesto a mestské časti.

Tento návrh starostky Starého Mesta Tatiany Rosovej sa stretol s jednoznačnou podporou na rokovaní Regionálneho združenia mestských častí hlavného mesta SR Bratislavy, ktoré sa konalo v piatok 18. októbra.

Ako agentúru SITA ďalej informovala hovorkyňa združenia Alžbeta Klesnilová, starostovia mienia o ňom rokovať s mestom. Navrhovanú zmenu chcú zakotviť v štatúte hlavného mesta.

Článok pokračuje pod video reklamou

V predchádzajúcom roku získalo mesto z dane 2,4 milióna eur, uviedla Rosová. Pri deľbe na polovicu by z nej mestské časti teda mali mať 1,2 milióna. Nateraz však nemajú nič, len starosti a výdavky, píše sa v tlačovej správe.

Pohyb turistov v blízkosti ubytovacích zariadení si totiž vyžaduje zvýšené náklady na čistenie a údržbu komunikácií a verejných priestranstiev, ako aj poskytovanie služieb, ktoré by však aspoň čiastočne mohli byť hradené z výnosu dane z ubytovania, vysvetľuje združenie starostov.

"Nechceme mesto oberať o peniaze, ale je tu i ďalší problém - kvalita výberu dane z ubytovania," konštatoval starosta Petržalky a predseda združenia Vladimír Bajan s tým, že príjem z nej nikto neverifikuje.

Výkonný podpredseda Zduženia miest a obcí Slovenska (ZMOS) Jozef Turčány, ktorý bol prítomný na piatkovom rokovaní, potvrdil, že pri výbere dane z ubytovania existuje priestor na daňové úniky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  8. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  9. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 201
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 25 048
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 22 135
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 092
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 275
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 655
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 961
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 313
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 057
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 911