SME

Dopravný podnik chce budúci rok kúpiť aspoň 100 nových autobusov

Staré vozidlá sú v zlom stave, za prvých osem mesiacov tohto roka vyradili 25 autobusov. Riaditeľ podniku Ľubomír Belfi hovorí, že nebudú môcť čerpať eurofondy.

BRATISLAVA. Vo vozidlovom parku bratislavského dopravného podniku je vyše 140 autobusov, ktoré sú po plánovanej technickej životnosti a väčšina z nich má viac než 12 rokov.

Za prvých osem mesiacov tohto roka museli pre zlý stav vyradiť 25 vozidiel. Na budúci rok treba obstarať minimálne 100 nových autobusov. Vyplýva to z materiálu, o ktorom by mali vo štvrtok 24. októbra rokovať bratislavskí mestskí poslanci.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobusy sú staré

Dopravný podnik Bratislava (DPB) mal podľa predloženého materiálu na začiatku septembra vo vozidlovom parku 448 autobusov. Hoci od roku 2010 pribudlo na bratislavských cestách 163 nových vozidiel, stále má 122 autobusov vyše 12 rokov.

SkryťVypnúť reklamu

Technicky zastarané autobusy tak musia často opravovať, praskajú rámy a nosné časti, autobusy sú nespoľahlivé, pre cestujúcich neatraktívne a spotrebujú veľa pohonných látok resp. elektrickej energie, uvádza sa v materiáli, ktorý vypracoval DPB.

"Najnepriaznivejšia situácia je v kategórii vozidiel MIDI do 9,5 m, kde je 31 vozidiel, a v kategórii kĺbových vozidiel je 92 vozidiel po plánovanej technickej životnosti." Kĺbové vozidlá vyraďujú pre korózie nosných častí. Menej autobusov potom znamená redukciu spojov a liniek, uvádza sa v materiáli.

Kĺbové aj sólo vozidlá

Na rok 2014 treba podľa materiálu obstarať aspoň 100 kusov autobusov, pričom polovica bude sólo vozidiel, polovica kĺbových. Generálny riaditeľ DPB Ľubomír Belfi sa už v lete vyjadril, že dopravný podnik sa po električkách a trolejbusoch chystá obnoviť aj vozidlový park autobusov.

SkryťVypnúť reklamu

"V prípade nákupu autobusov však nie je možné čerpanie finančných prostriedkov z eurofondov," pripomenul.

Ak poslanci schvália navrhnuté uznesenie, DPB by mal na novembrové rokovanie zastupiteľstva pripraviť nielen návrh na zakúpenie nových autobusov ako náhradu za najstaršie vozidlá, ktoré sa postupne vyraďujú, ale aj návrh na zabezpečenie bankového úveru.

Autobusmi sú dnes zabezpečované prepravné výkony v celkovom množstve asi 28,7 milióna vozokilometrov za rok, čo predstavuje približne 63,2 percenta celkových dopravných výkonov. Predovšetkým sú nosnou dopravou v Petržalke, vrátane Rusoviec, Jaroviec a Čunova, kde vykonávajú asi polovicu svojich výkonov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 82 547
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 482
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 215
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 447
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 679
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 289
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 215
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 371
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 676
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 574
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 45 629
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 19 685
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 417
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 12 026
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 964
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 766
  1. Radko Mačuha: Fico vymenil Troškovú za Bombica.
  2. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  3. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  4. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  8. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
SkryťZatvoriť reklamu