Bratislava láka vo Viedni na Petržalku či tigriu farmu

Bratislava chce vo Viedni osloviť turistov, ktorí neprídu len raz, ale vrátia sa za autentickou kultúrou.

Do Bratislavy lákajú aj na staré autá.(Zdroj: REPROFOTO)

Bratislava chce vo Viedni časopismi osloviť turistov, ktorí neprídu len raz, ale vrátia sa za autentickou kultúrou.

BRATISLAVA. Turistov do hlavného mesta Slovenska láka Bratislava už vyše dva týždne aj vo viedenskom metre. V podzemí nájdu mladí Viedenčania brožúru, ktorá ponúka 48-hodinový zážitok u ich východnejšieho suseda.

Nepozýva však na Hrad či do Dómu sv. Martina. Atrakciou sa stalo petržalské sídlisko, Most SNP, Meštiansky pivovar i tigria farma v Kostolnej pri Dunaji.

foto

Chcete pre SME písať o Bratislave?
Prihláste sa do konkurzu

Rozšírili časopis

Projekt 48 hours in Bratislava, ktorý začiatkom októbra spustila bratislavská organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board, má osloviť novú cieľovú skupinu.

Takú, ktorá si nepríde iba raz pozrieť známe pamiatky historického centra, ale má potenciál opakovane prichádzať za autentickou mestskou kultúrou.

Do metra vo Viedni rozdistribuovali 8-tisíc kusov magazínu, ktorý na 40 stranách ponúka náhľad na Bratislavu, jej kultúru a ducha.

Kampaň je zameraná na generáciu ľudí od 25 do 35 rokov.

Sprievodca bočnými uličkami

"Výlet do Bratislavy nezmení tvoj život, ale určite naň nikdy nezabudneš," píše sa v brožúre.

V Bratislave magazín ukazuje Most SNP, Hotel Kyjev, televízny vysielač Kamzík či budovu Slovenského rozhlasu.

Prívlastok Bratislavy ako ihriska sovietskej architektúry je zaslúžený, uvádza ďalej brožúra.

Magazín hovorí aj o fotografovi Šymonovi Klimanovi, ktorého portréty partizánov zdobia podporné piliere Mosta SNP či o občianskom združení Aliancia Stará tržnica, ktorá si v súčasnosti prenajíma budovu tržnice na Námestí SNP a chce do nej vrátiť trhy.

Namiesto známych reštaurácií odkazuje na skryté prevádzky v suterénoch a bočných uličkách.

Veľký záujem z Ukrajiny

Či brožúra ovplyvnila návštevnosť hlavného mesta, Bratislava Tourist Board nevie povedať. Konkrétne výsledky za október bude mať až na konci mesiaca.

"Z vyjadrení cestovných kancelárií a sprievodcov je však návštevnosť Bratislavy na október dosť vysoká," povedala Soňa Svoreňová z mestskej organizácie.

Do Bratislavy zavítalo podľa štatistík mesta za prvú polovicu tohto roka takmer 437.900 domácich a zahraničných turistov, čo je asi o 19 percent viac ako vlani.

Najvyšší nárast návštevníkov mesto zaznamenalo z Ukrajiny, o Bratislavu mali. Naopak, menší záujem napríklad Francúzi či Poliaci. Do hlavného mesta chodí zo zahraničia tradične najviac Čechov a Nemcov.

tiger_r346_res.jpg

Tigria farma v Kostolnej pri Dunaji.

snp_r9589_res.jpg

Viedenčanov nelákajú na hrad, ale napríklad na Most SNP.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  4. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  8. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 13 040
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 884
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 8 498
  4. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 687
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 454
  6. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 5 447
  7. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 988
  8. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 4 885
  9. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 4 557
  10. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 4 337