SME

Bratislava láka vo Viedni na Petržalku či tigriu farmu

Bratislava chce vo Viedni osloviť turistov, ktorí neprídu len raz, ale vrátia sa za autentickou kultúrou.

Do Bratislavy lákajú aj na staré autá.Do Bratislavy lákajú aj na staré autá. (Zdroj: REPROFOTO)

Bratislava chce vo Viedni časopismi osloviť turistov, ktorí neprídu len raz, ale vrátia sa za autentickou kultúrou.

BRATISLAVA. Turistov do hlavného mesta Slovenska láka Bratislava už vyše dva týždne aj vo viedenskom metre. V podzemí nájdu mladí Viedenčania brožúru, ktorá ponúka 48-hodinový zážitok u ich východnejšieho suseda.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nepozýva však na Hrad či do Dómu sv. Martina. Atrakciou sa stalo petržalské sídlisko, Most SNP, Meštiansky pivovar i tigria farma v Kostolnej pri Dunaji.


Chcete pre SME písať o Bratislave?
Prihláste sa do konkurzu

SkryťVypnúť reklamu

Rozšírili časopis

Projekt 48 hours in Bratislava, ktorý začiatkom októbra spustila bratislavská organizácia cestovného ruchu Bratislava Tourist Board, má osloviť novú cieľovú skupinu.

Takú, ktorá si nepríde iba raz pozrieť známe pamiatky historického centra, ale má potenciál opakovane prichádzať za autentickou mestskou kultúrou.

Do metra vo Viedni rozdistribuovali 8-tisíc kusov magazínu, ktorý na 40 stranách ponúka náhľad na Bratislavu, jej kultúru a ducha.

Kampaň je zameraná na generáciu ľudí od 25 do 35 rokov.

Sprievodca bočnými uličkami

"Výlet do Bratislavy nezmení tvoj život, ale určite naň nikdy nezabudneš," píše sa v brožúre.

V Bratislave magazín ukazuje Most SNP, Hotel Kyjev, televízny vysielač Kamzík či budovu Slovenského rozhlasu.

SkryťVypnúť reklamu

Prívlastok Bratislavy ako ihriska sovietskej architektúry je zaslúžený, uvádza ďalej brožúra.

Magazín hovorí aj o fotografovi Šymonovi Klimanovi, ktorého portréty partizánov zdobia podporné piliere Mosta SNP či o občianskom združení Aliancia Stará tržnica, ktorá si v súčasnosti prenajíma budovu tržnice na Námestí SNP a chce do nej vrátiť trhy.

Namiesto známych reštaurácií odkazuje na skryté prevádzky v suterénoch a bočných uličkách.

Veľký záujem z Ukrajiny

Či brožúra ovplyvnila návštevnosť hlavného mesta, Bratislava Tourist Board nevie povedať. Konkrétne výsledky za október bude mať až na konci mesiaca.

"Z vyjadrení cestovných kancelárií a sprievodcov je však návštevnosť Bratislavy na október dosť vysoká," povedala Soňa Svoreňová z mestskej organizácie.

SkryťVypnúť reklamu

Do Bratislavy zavítalo podľa štatistík mesta za prvú polovicu tohto roka takmer 437.900 domácich a zahraničných turistov, čo je asi o 19 percent viac ako vlani.

Najvyšší nárast návštevníkov mesto zaznamenalo z Ukrajiny, o Bratislavu mali. Naopak, menší záujem napríklad Francúzi či Poliaci. Do hlavného mesta chodí zo zahraničia tradične najviac Čechov a Nemcov.

Tigria farma v Kostolnej pri Dunaji.

Viedenčanov nelákajú na hrad, ale napríklad na Most SNP.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 356
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 924
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 486
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 4 615
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 051
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 332
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 735
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 395
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 346
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 394
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 320
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 039
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 105
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 870
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 824
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 602
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu