Dopravný podnik spustil novú kampaň proti vandalizmu

K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) začal bojovať proti vandalizmu ďalšou vizuálnou kampaňou. Negatívny fenomén sa snaží eliminovať poďakovaním sa cestujúcim, ktorí sa k prostriedkom MHD správajú slušne.

Vizuálna kampaň, ktorú DPB spustil spolu s magistrátom hlavného mesta, sa objavuje na reklamných paneloch v uliciach Bratislavy. Spojenie vizuálu i sloganov sa snaží upozorniť na poškodenie vozidiel a zariadení DPB a zároveň vyzvať na kultivované správanie v prostriedkoch MHD.

V tých je totiž vandalizmus na dennom poriadku. "Ročne DPB investuje do opráv vyše 150.000 eur a štatistiky evidujú vyše 500 prípadov vandalizmu za rok," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

"Nezriedka sa interiér vozidiel poškodí následkom bitiek medzi cestujúcimi či agresívnym správaním tých, ktorých revízor pristihne bez platného cestovného lístka," doplnila hovorkyňa. K vandalským činom prichádza aj na zastávkach MHD. "Stali sa aj prípady niekoľkonásobného zničenia zastávky," informovala Volfová, ktorá taktiež spomenula prípad, keď vandali pri Antolskej nemocnici zastávku natreli horľavým materiálom a zapálili ju.

Cestujúci môžu pomôcť odhaľovať vandalizmus zavolaním alebo poslaním SMS na nonstop číslo 0917 101 102, prípadne na políciu. "Pri nahlasovaní ničenia majetku cestujúcim odporúčame oznámiť štvormiestne číslo vozidla, číslo linky, názov zastávky, prípadne ďalšie identifikačné údaje," poradila Volfová.

Problém vandalizmu rezonuje aj v súvislosti s nákupom nových vozidiel, ktoré zmodernizujú vozový park DPB. V najbližších rokoch by malo v Bratislave premávať 120 nových trolejbusov a 60 nových električiek.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 610
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 484
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 6 052
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 007
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 122
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 620
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 315
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 279
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 212
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 686