Dopravný podnik spustil novú kampaň proti vandalizmu

K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) začal bojovať proti vandalizmu ďalšou vizuálnou kampaňou. Negatívny fenomén sa snaží eliminovať poďakovaním sa cestujúcim, ktorí sa k prostriedkom MHD správajú slušne.

Vizuálna kampaň, ktorú DPB spustil spolu s magistrátom hlavného mesta, sa objavuje na reklamných paneloch v uliciach Bratislavy. Spojenie vizuálu i sloganov sa snaží upozorniť na poškodenie vozidiel a zariadení DPB a zároveň vyzvať na kultivované správanie v prostriedkoch MHD.

V tých je totiž vandalizmus na dennom poriadku. "Ročne DPB investuje do opráv vyše 150.000 eur a štatistiky evidujú vyše 500 prípadov vandalizmu za rok," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

"Nezriedka sa interiér vozidiel poškodí následkom bitiek medzi cestujúcimi či agresívnym správaním tých, ktorých revízor pristihne bez platného cestovného lístka," doplnila hovorkyňa. K vandalským činom prichádza aj na zastávkach MHD. "Stali sa aj prípady niekoľkonásobného zničenia zastávky," informovala Volfová, ktorá taktiež spomenula prípad, keď vandali pri Antolskej nemocnici zastávku natreli horľavým materiálom a zapálili ju.

Cestujúci môžu pomôcť odhaľovať vandalizmus zavolaním alebo poslaním SMS na nonstop číslo 0917 101 102, prípadne na políciu. "Pri nahlasovaní ničenia majetku cestujúcim odporúčame oznámiť štvormiestne číslo vozidla, číslo linky, názov zastávky, prípadne ďalšie identifikačné údaje," poradila Volfová.

Problém vandalizmu rezonuje aj v súvislosti s nákupom nových vozidiel, ktoré zmodernizujú vozový park DPB. V najbližších rokoch by malo v Bratislave premávať 120 nových trolejbusov a 60 nových električiek.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 817
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 090
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 9 258
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 222
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 828
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 504
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 3 477
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 385
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 2 633
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 468

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop