Dopravný podnik spustil novú kampaň proti vandalizmu

K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) začal bojovať proti vandalizmu ďalšou vizuálnou kampaňou. Negatívny fenomén sa snaží eliminovať poďakovaním sa cestujúcim, ktorí sa k prostriedkom MHD správajú slušne.

Vizuálna kampaň, ktorú DPB spustil spolu s magistrátom hlavného mesta, sa objavuje na reklamných paneloch v uliciach Bratislavy. Spojenie vizuálu i sloganov sa snaží upozorniť na poškodenie vozidiel a zariadení DPB a zároveň vyzvať na kultivované správanie v prostriedkoch MHD.

V tých je totiž vandalizmus na dennom poriadku. "Ročne DPB investuje do opráv vyše 150.000 eur a štatistiky evidujú vyše 500 prípadov vandalizmu za rok," uviedla hovorkyňa DPB Adriana Volfová. K vandalským činom patrí poškodenie označovačov cestovných lístkov, odcudzenie hasiacich prístrojov z vozidiel, rozbitie okien, dverí i poškodenie sedadiel.

"Nezriedka sa interiér vozidiel poškodí následkom bitiek medzi cestujúcimi či agresívnym správaním tých, ktorých revízor pristihne bez platného cestovného lístka," doplnila hovorkyňa. K vandalským činom prichádza aj na zastávkach MHD. "Stali sa aj prípady niekoľkonásobného zničenia zastávky," informovala Volfová, ktorá taktiež spomenula prípad, keď vandali pri Antolskej nemocnici zastávku natreli horľavým materiálom a zapálili ju.

Cestujúci môžu pomôcť odhaľovať vandalizmus zavolaním alebo poslaním SMS na nonstop číslo 0917 101 102, prípadne na políciu. "Pri nahlasovaní ničenia majetku cestujúcim odporúčame oznámiť štvormiestne číslo vozidla, číslo linky, názov zastávky, prípadne ďalšie identifikačné údaje," poradila Volfová.

Problém vandalizmu rezonuje aj v súvislosti s nákupom nových vozidiel, ktoré zmodernizujú vozový park DPB. V najbližších rokoch by malo v Bratislave premávať 120 nových trolejbusov a 60 nových električiek.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 401
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 846
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 118
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 298
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 603
  6. Kam do tepla v januári? 2 417
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 338
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 105
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 242
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 101