SME

Bratislava po rokoch ukázala prvý návrh cyklotrasy do Devína

Cesta pre cyklistov medzi Karlovou Vsou a Devínom povedie z veľkej časti po už existujúcich bočných cestách.

(Zdroj: SME - PETER ŽÁKOVIČ)

BRATISLAVA. Dostať sa z Bratislavy do Devína na bicykli je dnes nepríjemné a nebezpečné.

Cyklisti musia prejsť zhruba štyri kilometre po krajnici Devínskej cesty popri autách, jazdia tadiaľ aj nákladiaky. Po rokoch plánovania teraz vedenie mesta ukázalo prvý návrh novej cyklotrasy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Rekreační cyklisti už roky vozia bicykle autom, aby sa ceste vyhli. Vedie ňou aj medzinárodná cyklotrasa.

Po otvorení cyklomosta do Rakúska v Devínskej Novej Vsi počet cyklistov ešte stúpol.

zupy_res.jpg

Kliknutím zoznam zväčšíte

SkryťVypnúť reklamu

Anonymná súťaž

Prvotný návrh ukazuje väčšinu cyklotrasy vedenej vedľa cesty pre autá.

V minulosti sa ako o jednej z možností uvažovalo o rozšírení celej cesty už aj o cyklochodník. Nešlo to pre nedostatok financií, množstvo majiteľov pozemkov či úzky priestor pri ceste. Mesto len nakreslilo na cestu piktogramy, znížilo maximálnu povolenú rýchlosť a osadilo značky pozor cyklisti.

Cyklistická obchádzka mohla viesť aj cez ostrov Sihoť, tam však bicykle pre ochranu pitnej vody nepustia.

Nájsť najvhodnejšie riešenie tak mesto zadalo do súťaže projektantom. Dnes je už známy jej víťaz, ktorého vybrali spomedzi štyroch návrhov v anonymnej súťaži.

Víťazná spoločnosť Dopravoprojekt pýta namiesto navrhovaných 5,5 milióna jeden milión eur. Cestu pre cyklistov totiž navrhli viesť z veľkej časti po už existujúcich bočných cestách.

SkryťVypnúť reklamu

Do kopca a do lesa

Cyklisti zrejme budú musieť trikrát prejsť cez cestu aj vyšliapať do kopca. Jeden z prejazdov bude podľa poradcu primátora Michala Feika cez novú lávku nad cestou.

Navrhované riešenie je podľa poradcu primátora pre cyklistickú dopravu Michala Feika porovnateľné s cyklotrasami v Rakúsku.

„Napríklad cyklotrasa okolo Neziderského jazera vedie veľakrát cez kopce, vinice, po lokálnych cestách s cieľom poskytnúť cyklistovi výhľad na krajinu,“ hovorí. Prvoradá je podľa neho bezpečnosť.

Mesto a Dopravoprojekt pripravia podrobnú dokumentáciu a požiadajú o súhlas vlastníkov pozemkov, ochranárov či vodárenskú spoločnosť. Vlastníkmi pozemkov sú štátne organizácie.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 74 764
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 320
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 004
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 256
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 186
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 154
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 219
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 503
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 541
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 60 197
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 749
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 310
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 930
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 532
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 760
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu