AKTUALIZOVANÉ V PIATOK 11:57

Cyklokoalícia chce zrušiť parkovanie áut na chodníkoch

Združenie Cyklokoalícia spustilo petíciu za celoslovenské zrušenie povolenia parkovať na chodníkoch.

Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Stačí nechať na chodníku priestor jeden a pol metra a auto tam môže zaparkovať. Chodníky najmä vo väčších mestách sa plnia, inde by však autá aj tak nemali kde parkovať.

Občianske združenie Cyklokoalícia chce dosiahnuť zrušenie celoslovenského povolenia parkovať na chodníkoch. Spustili petíciu za zmenu zákona, podpísalo ju zhruba tisíc ľudí.

Kočíky a invalidi neprejdú

Aktivisti tvrdia, že aj pri dodržaní 1,5-­metrového voľného miesta bývajú chodníky autami skoro úplne obsadené, čo sťažuje pohyb chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku.

„Legislatíva, ktorá by paušálne povoľovala parkovanie na chodníkoch, nemá obdobu v žiadnej inej krajine Európskej únie,“ tvrdia v petícii.

Upozorňujú aj, že mestá a obce musia stavať zábrany tam, kde si parkovanie neželajú. Aktivisti žiadajú systém obrátiť a zakázať parkovanie na chodníku všade tam, kde to nedovoľuje značka.

Za zrušenie pravidla sa prihovára aj vedenie Bratislavy. „Predložili sme ministerstvu zatiaľ len verbálny názor, že by článok, ktorý to povoľuje, mal zo zákona vypadnúť,“ hovorí hlavný dopravný inžinier mesta Bratislava Tibor Schlosser.

Hovorí však, že problém by v Bratislave vyriešilo prijatie pripravovaných pravidiel parkovania.

Širšie centrum Bratislavy sa má zmeniť na spoplatnenú zónu a pre tie platí možnosť parkovať len tam, kde to povoľuje značka.

Minister počká na obce

Ministerstvo vnútra tvrdí, že na zmenu pravidiel parkovania treba viac času.

„Vyžaduje si širšie posúdenie, najmä treba, aby sa k takýmto zmenám mohli vyjadriť aj zástupcovia ostatných samospráv,“ tvrdí Peter Lazarov z tlačového odboru ministerstva.

K petícii sa ako jedni z prvých signatárov podľa jej autorov pripojili aj bratislavský primátor Milan Ftáčnik, národný cyklokoordinátor Peter Klučka a bratislavský vicežupan Ivo Nesrovnal.

Na to, aby sa petíciou musel zaoberať parlament, je potrebných 100-tisíc podpisov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Už aj seniori presadajú do SUV
  2. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  3. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  6. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  7. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 22 953
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 392
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 428
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 328
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 986
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 874
  7. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 802
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 680
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 672