AKTUALIZOVANÉ V PIATOK 11:57

Cyklokoalícia chce zrušiť parkovanie áut na chodníkoch

Združenie Cyklokoalícia spustilo petíciu za celoslovenské zrušenie povolenia parkovať na chodníkoch.

Autá podľa Cyklokoalície bránia chodcom riadne užívať chodníky.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - GABRIEL KUCHTA)

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Stačí nechať na chodníku priestor jeden a pol metra a auto tam môže zaparkovať. Chodníky najmä vo väčších mestách sa plnia, inde by však autá aj tak nemali kde parkovať.

Občianske združenie Cyklokoalícia chce dosiahnuť zrušenie celoslovenského povolenia parkovať na chodníkoch. Spustili petíciu za zmenu zákona, podpísalo ju zhruba tisíc ľudí.

Kočíky a invalidi neprejdú

Aktivisti tvrdia, že aj pri dodržaní 1,5-­metrového voľného miesta bývajú chodníky autami skoro úplne obsadené, čo sťažuje pohyb chodcov, rodičov s kočíkmi či ľudí na invalidnom vozíku.

„Legislatíva, ktorá by paušálne povoľovala parkovanie na chodníkoch, nemá obdobu v žiadnej inej krajine Európskej únie,“ tvrdia v petícii.

Upozorňujú aj, že mestá a obce musia stavať zábrany tam, kde si parkovanie neželajú. Aktivisti žiadajú systém obrátiť a zakázať parkovanie na chodníku všade tam, kde to nedovoľuje značka.

Za zrušenie pravidla sa prihovára aj vedenie Bratislavy. „Predložili sme ministerstvu zatiaľ len verbálny názor, že by článok, ktorý to povoľuje, mal zo zákona vypadnúť,“ hovorí hlavný dopravný inžinier mesta Bratislava Tibor Schlosser.

Hovorí však, že problém by v Bratislave vyriešilo prijatie pripravovaných pravidiel parkovania.

Širšie centrum Bratislavy sa má zmeniť na spoplatnenú zónu a pre tie platí možnosť parkovať len tam, kde to povoľuje značka.

Minister počká na obce

Ministerstvo vnútra tvrdí, že na zmenu pravidiel parkovania treba viac času.

„Vyžaduje si širšie posúdenie, najmä treba, aby sa k takýmto zmenám mohli vyjadriť aj zástupcovia ostatných samospráv,“ tvrdí Peter Lazarov z tlačového odboru ministerstva.

K petícii sa ako jedni z prvých signatárov podľa jej autorov pripojili aj bratislavský primátor Milan Ftáčnik, národný cyklokoordinátor Peter Klučka a bratislavský vicežupan Ivo Nesrovnal.

Na to, aby sa petíciou musel zaoberať parlament, je potrebných 100-tisíc podpisov.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 6 946
  2. Moskva alebo Petrohrad? 5 749
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 187
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 708
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 300
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 268
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 129
  8. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 362
  9. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 315
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 196