BRATISLAVA. Zmluvu na rekonštrukciu Starého Mosta v Bratislave plánuje hlavné mesto podpísať s víťazom verejnej súťaže, konzorciom Eurovia, v najbližších dňoch, najneskôr do polovice októbra.
Ako informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy, mesto ešte čaká na odobrenie priebehu tendra Ministerstvom dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR). „Po podpísaní zmluvy s konzorciom Eurovia sme pripravení do týždňa odovzdať stavenisko a konzorcium môže vyhotoviť dokumentáciu na realizáciu stavby,“ uviedol Andrassy.
Čakajú na odobrenie
Mesto v súčasnosti čaká na stanovisko ministerstva dopravy k priebehu súťaže. Podľa Andrassyho predpokladajú, že hlavné mesto dodržalo všetky pravidlá verejného obstarávania. „ Predpokladáme, že proces obstarávania víťaza na rekonštrukciu Starého Mosta a prvej etapy budovania električkovej trate do Petržalky prebehol v súlade so všetkými požiadavkami európskej komisie,“ povedal Andrassy.
Proces obstarávania bude musieť ešte odobriť poradca európskej komisie Jaspers. Potom bude môcť primátor Milan Ftáčnik spolu s ministrom dopravy Jánom Počiatkom podpísať zmluvu o poskytnutí nenávratného finančného príspevku, ktorý použije mesto na štart nosného dopravného systému v Bratislave.
O nenávratný finančný príspevok požiadalo mesto na ministerstve dopravy v máji tohto roku, zmluvu o poskytnutí príspevku by mohli podľa Andrassyho podpísať v novembri. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto.
Rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky.
FOTO - TASR
Konzrocium troch
V medzinárodnej verejnej súťaži, ktorú mesto vyhlásilo začiatkom januára, s najnižšou cenou zvíťazilo konzorcium troch firiem. Konzorcium tvoria spoločnosti Eurovia, a.s. Košice, ktorá je hlavným partnerom, Eurovia CS, a.s. a SMP CZ, a.s.
Za rekonštrukciu Starého Mosta a výstavbu prvej etapy električkovej trate do Petržalky ponúkli sumu 70 miliónov a 580-tisíc eur s DPH. Ako informoval Andrassy, prvé práce na Starom Moste by mohli obyvatelia vidieť koncom tohto alebo začiatkom budúceho roka. Odstrániť konštrukciu Starého Mosta môže zhotoviteľ v jarných alebo jesenných mesiacoch, podľa výšky hladiny Dunaja, informoval Andrassy.
Viac etáp
Rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. V prvej etape vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú.
Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí medzi pilótami sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou. Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta.
V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády Einsteinova.
Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Mesto verí, že to stihnú dokončiť už na jeseň 2015, aby do konca toho roka vedeli vyfinancovať využitie eurofondov, dodal Andrassy.