SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Mesto v tomto roku navštívilo takmer 440-tisíc turistov

Tretinu všetkých turistov tvoria domáci návštevníci, Bratislavu si však obľúbili i Ukrajinci, Nemci či turisti z USA, Rakúska a Maďarska. V tomto roku však klesol počet návštevníkov z Poľska či Francúzska.

BRATISLAVA. Bratislavu za prvý polrok tohto roka navštívilo takmer 440-tisíc turistov, najčastejšími návštevníkmi sú Česi a Nemci. Najväčší záujem o návštevu Bratislavy majú turisti v júli a auguste, keď ich do hlavného mesta prišlo približne 200-tisíc. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

Hlavné mesto Slovenska medziročne navštívilo o 19 percent domácich a zahraničných turistov viac. V prvom polroku 2013 do Bratislavy zavítalo 437 864 návštevníkov. V meste ostávajú v priemere takmer dva dni. Tretinu všetkých turistov tvoria domáci návštevníci, Bratislavu si však obľúbili i Ukrajinci, Nemci či turisti z USA, Rakúska a Maďarska. Podľa Andrassyho však klesol počet návštevníkov z Poľska či Francúzska.

Skryť Vypnúť reklamu

V tomto roku sa zvýšil záujem turistov o Bratislavskú City Card, ktorá návštevníkom mesta ponúka zľavy. S mestskou turistickou kartou sa môžu turisti povoziť bezplatne v prostriedkoch mestskej hromadnej dopravy, v cene karty je tiež hodinová prehliadka v historickom centre mesta v anglickom a nemeckom jazyku. Turistická karta ponúka návštevníkom aj zľavy vo viac ako 40 kultúrnych, spoločenských a reštauračných zariadeniach. So zľavou si tak môžu turisti pozrieť mestské múzeum, galériu či národné múzeum.

Turistická karta ponúka zľavy aj na kúpaliskách či v predajniach suvenírov. Za jednodňovú kartu turisti zaplatia 10 eur, dvojdňová stojí 12 eur a turistická karta na tri dni vyjde návštevníkov mesta na 15 eur. Kartu predávajú turistické informačné centrá, viaceré cestovné kancelárie i zmluvné hotely. Ako informoval Andrassy, za posledných šesť rokov sa predalo takmer osemtisíc turistických kariet.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  2. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  3. Máte problémy s trávením? Známy gastroenterológ radí ako na ne
  4. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  5. Nástrahy online vyučovania, o ktorých sa nehovorí
  6. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  7. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  8. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  9. Venujte na Vianoce darček plný informácií
  10. Zdravé varenie: zábava pre celú rodinu
  1. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  2. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  3. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  4. Vianočné vydanie magazínu SME Ženy
  5. Novinka medzi prefabrikátmi
  6. Virtuálne prechádzky ako pomoc turistom pri orientácií
  7. 3D virtuálne prechádzky pozdĺž maďarsko-slovenských hraníc
  8. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  9. The future of M&A in Europe
  10. Prvé zamestnanie: 3 veci, na ktoré by ste nemali zabudnúť
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 34 568
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 469
  3. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 15 284
  4. Aká je chémia vôní 11 021
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 407
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 833
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 772
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 243
  9. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 795
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 5 936
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu