V Bratislave rušia autobusy, podľa dopravcu zefektívňujú

O zmene liniek rozhoduje magistrát spolu s dopravným podnikom. Na MHD ide štvrtina rozpočtu Bratislavy.

Cestu to Dúbravky mal zrýchliť buspruh na Štefánikovej, nakoniec nebude.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Cez víkend len jedna autobusová linka, cez týždeň dve. Centrum Bratislavy s asi 35-tisícovou mestskou časťou Dúbravka spájajú iba dve autobusové linky hromadnej dopravy. Po novom, teda od začiatku školského roku, však majú väčšiu časť trasy spoločnú. Oba jazdia do Petržalky.

Dopravca spolu s bratislavským magistrátom menil a aj rušil niektoré linky. Zmeny nazýva zefektívnením.

„Neviem, prečo idú súbežne dva spoje do Petržalky,“ komentuje úpravy obyvateľ Dúbravky. Autobus 34, ktorý ako jediný jazdil smerom na Šancovu a Račianske mýto, zlúčili s 84-kou jazdiacou do Petržalky.

„To isté urobili so spojom 22, prečíslovali ho na spoj 120 a skrátili trasu, takže jazdí súbežne s 20-kou.“

Autobus 22 premával ako jediný z Devínskej cez Dúbravku k spádovej nemocnici na Kramároch, chorí a prevažne starší ľudia tak musia od septembra prestupovať.

Po rovnakej trase

Zmeny v autobusoch
  • 34 – z Dúbravky na Račianske mýto – zrušená;
  • 84 – z Petržalky predĺžená do Dúbravky (náhrada 34-ky, väčšina trasy zhodná s 83kou);
  • 22 – z Devínskej cez Dúbravku na Kramáre – zrušená;
  • 120 – nová linka ako náhrada za 22, nejazdí na Kramáre, nutný prestup (väčšina trasy zhodná s 20kou).

„Linky 34 a 84 sa z dôvodu zefektívnenia prevádzky zlúčili a teraz premáva linka s označením 84,“ hovorí Agáta Staneková, hovorkyňa dopravného podniku.

Spája Petržalku a koniec Dúbravky, viac než polovicu trasy má rovnakú ako druhý dúbravský autobus 83. Ten je podľa prieskumov preťažený.

Zmeny v linkách súvisia podľa Stanekovej aj s rozširovaním trolejbusovej trate v Bratislave, ide o úsek Patrónka – Vojenská nemocnica.

S otázkami o ďalších plánovaných zmenách v MHD nás odkázala na magistrát.

Prestupy

Daniela Rodinová, vedúca referátu mediálnej komunikácie, hovorí, že dopravný podnik pravidelne monitoruje vyťaženosť liniek a mesto potom s dopravcom prijíma opatrenia. „Pri 34-ke bola táto zmena pripravovaná dlhodobejšie.“

Málo ľudí vraj cestovalo v autobuse v úsekoch od Námestia Franza Liszta po Račianske Mýto a z mýta po Hodžovo námestie. Menej cestujúcich narátal dopravný podnik aj v 84-ke od Hodžovho námestia po Hroboňovu.

„Na základe uvedených prieskumov bol prijatý návrh na zlúčenie liniek,“ vysvetľuje Rodinová. Ušetrené autobusy sa vraj majú lepšie využiť tam, kde je spojov málo.

Cestujúci vraj môžu prestúpiť. Tí čo jazdili 34-kou, „majú v pešej dostupnosti zastávku SAV alebo môžu využiť prestup na zastávkach Patrónka, Hroboňova či Sokolská.“

Milióny na MHD

Rodinová pripomenula, že mesto dotuje MHD 53 miliónmi eur, čiže štvrtinou zo svojho 202-miliónového rozpočtu. „.Nerentabilnosť, respektíve nedostatočná vyťaženosť niektorých liniek a ich ďalšie prevádzkovanie by bolo nelogickým riešením v čase úsporného režimu mesta.“

Ako, koľko ľudí a v akých linkách cestujú, by mal mestu ukázať plán dopravnej obslužnosti. O jeho príprave hovorí aspoň dva roky.

„Voláme po ňom už dlho,“ hovorí Jozef Uhler (SDKÚ), predseda dopravnej komisie mesta. „Čaká na územný generel dopravy, ten nám poskytne veľké množstvo štatistík, ktoré sú pre plán nevyhnutné. Každá zmena sa stretáva aj s negatívnymi reakciami, pretože časť cestujúcich musí zmeniť svoje zvyky. Cieľom zmeny bolo okrem iného posilniť linku 83 z Petržalky, ktorá bola preťažená. Teraz je posilnená linkou 84.“

Generel dopravy a aj Plán dopravnej obslužnosti požaduje od mesta aj Európska únia. Inak v Bratislave nepodporí dopravné projekty.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  4. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  5. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  6. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  7. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Nadácia Orange ocenila Detský čin roka
  2. Výnimočný obchod robia výnimoční zamestnanci
  3. Mimoriadna kvalita unikátnych Kia SUV modelov
  4. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal?
  5. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  6. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  7. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  8. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  9. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  10. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  1. Táto dvojica stojí za zrodom slovenského internetu. Ako začínal? 16 273
  2. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 970
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 15 212
  4. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 11 335
  5. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 8 132
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 753
  7. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 440
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 6 230
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke? 3 475
  10. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 3 147