SME

Mestskí poslanci budú rokovať o parkovacej politike

Počas septembrového zasadania mestského zastupiteľstva 25. a 26. septembra sa bude rokovať o novej parkovacej politike.

Autá stoja, kde sa len dá.Autá stoja, kde sa len dá. (Zdroj: SME - ARCHÍV)

BRATISLAVA. Celomestská parkovacia politika bude opäť témou zasadnutia bratislavského mestského zastupiteľstva.

Na programe rokovania, ktoré sa bude konať 25. a 26. septembra, je totiž Návrh dodatku Štatútu o deľbe pôsobnosti v oblasti pozemných komunikácií i návrh Všeobecne záväzného nariadenia (VZN) o novej parkovacej politike. Agentúru SITA o tom informoval hovorca Bratislavy Stanislav Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Úlohou celomestskej parkovacej politiky je zaviesť jasné a jednotné pravidlá pre rezidentov aj návštevníkov mesta. Zásady parkovacej politiky schválili bratislavskí mestskí poslanci ešte vlani v septembri.

SkryťVypnúť reklamu

Domácim výhodnejšie

Mesto plánuje zaviesť systém rezidentského parkovania, ktorý zvýhodní občanov s trvalým pobytom v meste. Pravidlo jedna rezidentská karta na jednu domácnosť už bude minulosťou. Návrh VZN o parkovacej politike totiž upravuje aj toto pravidlo.

Vydanie prvej rezidentnskej karty bude stáť maximálne 30 eur na rok. Cena každej ďalšej karty s rovnakými výhodami môže dosiahnuť maximálne 100-násobok základnej úhrady, ale môže byť aj nižšia, vysvetlil Ščepán.

Držitelia rezidentskej karty budú môcť parkovať v mieste svojho bydliska bez poplatkov, karta im tiež umožní zľavnené parkovanie v spoplatnených zónach mimo svojho obvodu. Podľa nových pravidiel by mali mať v spoplatnených zónach mimo svojho obvodu 50-percentnú zľavu.

Ako vysvetlil Ščepán, v návrhu VZN je stanovená maximálna suma 2 eurá za hodinu, držitelia rezidentských kariet teda za parkovanie v spoplatnenej zóne mimo svojho bydliska zaplatia maximálne jedno euro za hodinu. Konkrétne ceny stanovia až mestské časti vo svojich VZN.

SkryťVypnúť reklamu

Polovičná zľava pre Bratislavčanov však bola jednou z diskutovaných otázok medzi mestom a mestskými časťami. Staré Mesto 50-percentnú zľavu odmietlo, v Petržalke si zas neboli istí jej výškou. Bratislavský primátor Milan Ftáčnik sa ešte koncom júna vyjadril, že pravidlá parkovania by mali byť jednotné v celom meste, čo sa týka aj poskytnutej zľavy pre Bratislavčanov.

Okrem toho pripomenul, že zľava sa nebude týkať miest, ktoré budú označené ako miesta veľkej atraktivity. Ak mestské časti takto zónu označia, autá tam budú môcť stáť len dve hodiny a nemôžu počítať so zľavou.

Najprv len v štyroch mestských častiach

Do parkovacej politiky sa v prvej fáze zapoja štyri veľké mestské časti, Staré Mesto, Nové Mesto, Petržalka a Ružinov. Diskutovanou témou medzi mestom a mestskými časťami bolo aj rozdelenie výnosov z parkovania.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto navrhovalo rozdeliť výnosy v pomere 70 pre mestskú časť a 30 pre mesto. Mestské časti však nepovažovali tento pomer za relevantný vzhľadom na počet parkovacích miest, ktoré má v správe mesto a ktoré spadajú pod mestskú časť.

Ako informoval Ščepán, primátor Ftáčnik sa s mestskými časťami nakoniec dohodol na deľbe výnosov v pomere 70 percent pre mestskú časť, 20 pre mesto a 10 percent by malo ostávať v rezervnom fonde. O použití fondu bude rozhodovať mestské zastupiteľstvo.

Podľa Ščepána sú pravidlá parkovacej politiky pripravené a odkonzultované aj s mestskými časťami. „Mesto zapracovalo do VZN a do štatútu takmer všetky pripomienky mestských častí v rozsahu, ktorý nezmenil filozofiu novej parkovacej politiky,“ vysvetlil hovorca Bratislavy.

O definitívnom znení záväzných dokumentov budú bratislavskí poslanci hlasovať na septembrovom a októbrovom zasadnutí mestského zastupiteľstva. Kedy však nový parkovací systém mesto spustí, zatiaľ známe nie je.

„Odhadovaný termín spustenia pilotných projektov parkovacieho systému závisí od výsledkov hlasovania poslancov a od schopnosti mestských častí pristúpiť k ich realizácii,“ dodal Ščepán.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  2. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  2. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  3. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  6. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  7. Každým dňom krajší! Nový Kynek je miestom, kde chcete bývať
  8. Predajte starý byt bez provízie realitke a bývajte v novostavbe
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 737
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 338
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 427
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 4 236
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 999
  6. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 828
  7. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 523
  8. Posledné byty v jedinečnej novostavbe v historickom jadre Košíc 3 511
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračné foto

Ak by prešiel Tarabov ústavný návrh, hrozí, že prídeme o deväťdesiatpäť percent medveďov, hovorí expert.


V Kodani horí jedna z najznámejších pamiatok mesta.

Z budovy zo 17. storočia sa snažili zachrániť obrazy.


SITA
Bývalý špeciálny prokurátor Dušan Kováčik.

Do vynesenia rozsudku ostáva už len záverečná reč Kováčika.


Nataša Holinová

Človek lezie medveďom do brlohov a potom chce uzákoniť zabíjanie.


  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Lucia Nicholsonová: Otvorený list Kaliňákovi juniorovi 108 797
  2. Ivan Čáni: Korčokovský magor. 40 728
  3. Martin Krsak: Slovensku nebude nikto diktovať! …ani zahraničie, ani zákony SR 35 472
  4. Marek Mačuha: Chudobní dôchodcovia? 35 061
  5. Boris Šabík: Zvláštne ticho po katastrofách 20 081
  6. Martin Pollák: Komu sa klaňajú traja hrdobci? 19 623
  7. Ján Šeďo: Ktorý slovenský senior oželie z dôchodku 400 EUR mesačne ? 13 996
  8. Leonard Malacký: Kam z Bratislavy - na trip do najkrajšej obce na Dunaji 9 300
  1. Yevhen Hessen: Mobilizačný zákon: čo on znamená pre Ukrajincov v zahraničí?
  2. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Sex v meste na slovenský spôsob
  3. Jiří Ščobák: Ivan Korčok dnes promluvil před Starou tržnicou v Bratislavě (video)
  4. Yevhen Hessen: Telegram ako zdroj konšpirácií, dezinformácií a propagandy?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 77. - Arktída - Ostrov Wrangel - miesto, kde sa začína ruský deň
  6. Post Bellum SK: Osobnosť, ktorú sme si nepripomenuli...
  7. Yevhen Hessen: Ukrajinských utečencov sa pýtajú "Prečo nie ste na fronte", ale utečencov z iných krajín sa na to nepýtajú?
  8. Jiří Ščobák: Ivan Korčok zvítězí, protože má něco, co Pellegrini nemá a nikdy mít nebude!
SkryťZatvoriť reklamu