Ružinovskí poslanci chcú informácie o trasovaní ropovodu

Poslanci mestskej časti Ružinov poverili starostu o komplexný materiál o trasovaní ropovodu Bratislava Schwechat cez územie mestskej časti.

Vedenie ropovodu Bratislava - Schwechat Pipeline cez takzvaný Mestský koridor odmietli v júni bratislavskí poslanci. Rozhodnúť o trase by sa malo do konca tohto roka.

RUŽINOV. Poslanci mestskej časti Ružinov uložili uznesením starostovi Dušanovi Pekárovi, aby im na najbližšie rokovanie zastupiteľstva predložil komplexný materiál o trasovaní ropovodu Bratislava Schwechat cez územie mestskej časti.

"Ropovod má viesť zastavaným územím a každá, aj drobná nehoda sa dotkne života našich obyvateľov, vysvetlil pre TASR dôvody vicestarosta Ján Buocik (SDKÚ-DS), ktorý návrh predložil na ostatnom zasadnutí ružinovského miestneho zastupiteľstva.

Starosta Ružinova by mal poslancom pripraviť informácie najmä s ohľadom na možné riziká trasovania ropovodu cez obývané územia a o prijatých uzneseniach a materiáloch vlády SR, spolu so stanoviskami odborných referátov miestneho úradu, hlavnej architektky Bratislavy, stanoviskami zainteresovaných spoločností Transpetrol, Bratislava Schwechat Pipeline GmbH, BVS, tiež ministerstiev hospodárstva a životného prostredia, ako aj akademickej obce z Prírodovedeckej fakulty UK.

Vedenie ropovodu Bratislava - Schwechat Pipeline cez takzvaný Mestský koridor odmietli v júni bratislavskí poslanci. Vyzvali vládu, aby upustila od tohto zámeru a zvážila trasovanie cez tzv. Karpatský koridor.

Zakomponovať ropovod do svojho územného plánu odmieta Bratislavský samosprávny kraj, odmieta ho aj mestská časť Petržalka. Občianske združenia a ďalší zástupcovia environmentálnych organizácií spísali protestnú petíciu.

Alternatívy trasovania ropovodu prerokoval vládny kabinet ešte v januári. Rezort hospodárstva v predloženej analýze odporúča dve trasy, ktoré vedú cez Einsteinovu a Dolnozemskú ulicu. Definitívne rozhodnutie by malo padnúť do konca roka.

Celkové náklady na realizáciu projektu sa podľa rezortu hospodárstva v závislosti od definitívne vybranej trasy v rámci Mestského koridoru pohybujú od 110 do 150 miliónov eur.

Doteraz bola investovaná suma 12,5 milióna eur, z čoho podiel štátu tvorí 76 percent. Išlo o prostriedky na štúdie realizovateľnosti, technické, geologické a ekonomické projekty, zabezpečenie výkupu pozemkov či práv prechodov na území Rakúskej republiky.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  7. Moskva alebo Petrohrad?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  2. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  3. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  4. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Zóna Nové Nivy splnila kvalifikačné podmienky pre registráciu
  7. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  8. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  9. Modern luxury next to the Blue Church
  10. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  1. Moskva alebo Petrohrad? 6 763
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 5 856
  3. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 662
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 290
  5. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 2 135
  6. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 1 872
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 1 415
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 350
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 141
  10. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 096