Autobusy museli vystužiť aj v Prahe

Bratislavský dopravný podnik upokojuje, že zvolávanie autobusov SOR do dielní výrobcu je len preventívne a že vozidlá sú bezpečné. Spevňujú karosérie.

24 autobusov SOR má už vystuženú karosériu.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. S autobusmi značky SOR 18, aké jazdia aj v Bratislave, mali skôr problémy už v Prahe. Na rámoch sa objavili drobné praskliny. Výrobca ich preto povolal do svojich dielní a vystužoval karosérie už v roku 2010.

V Bratislave česká firma začala zvolávať vozidlá do dielní podľa hovorkyne dopravného podniku Agáty Stanekovej až v roku 2012. Tvrdí, že to je iba preventívna akcia. „Žiadne kĺbové vozidlá, ktoré prevádzkuje Dopravný podnik Bratislava, sa nezlomili pred vystužením ani po ňom.“ Dopravný podnik hovorí, že nemali ani problémy s prasklinami ako v Prahe.

Zvolávanie sa týka až 80 autobusov tohto typu z celkových sto bratislavského dopravného podniku. Staneková vraví, že zatiaľ ich opravili 24, ďalšie do Česka pošlú. Vystužovanie karosérie prebieha na náklady výrobcu v jeho sídle v českých Libchavách.

Neodstavili ich

Zvyšné autobusy, ktoré výrobca zatiaľ nevystužil, jazdia v normálnom režime. Sú podľa podniku prevádzkyschopné a nepredstavujú pre cestujúcich žiadne riziko. „Výrobca zabezpečil pravidelné technické kontroly všetkých vozidiel tejto značky.“

Obchodný riaditeľ SOR Jindřich Chudý hovorí, že úpravy sa týkajú hlavne doplnenia výstuží okolo dvier

a spojovacieho kĺbu. „Vplyvom dlhodobej ťažkej prevádzky by mohlo prísť k únave materiálu niektorých častí,“ povedal.

Premávka je u nás náročná

Český výrobca označuje prevádzku v Bratislave za jednu z najnáročnejších. „Vyžaduje neustálu pozornosť dopravného podniku a aj dodávateľov vozidiel,“ vraví Chudý.

Pre konštrukčnú chybu autobusov prijala minulý týždeň polícia trestné oznámenie pre podozrenie z verejného ohrozenia. Preverujú ho, bližšie ho nekomentujú.

Kúpia nové autobusy

Ešte tento rok chce dopravný podnik vyhlásiť tender na nákup nových autobusov, hovorí Staneková. „Teraz hľadáme najvhodnejší model financovania vozidiel.“

Pred mesiacom riaditeľ dopravného podniku Ľubomír Belfi povedal, že v zlom stave je 120 autobusov, kúpiť by ich chceli sto za 30 miliónov eur. Obáva sa, že staré 15­ až 20­ ročné karosy a ikarusy čoskoro doslúžia.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 803
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 934
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 115
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 835
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 691
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 458
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 084
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471