SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Za sedem mesiacov navštívilo múzeá cez pol milióna ľudí

Najviac navštevovaným bol Bojnický zámok. Vyhľadávané bolo aj Múzeum židovskej kultúry.

BRATISLAVA. Za prvých sedem mesiacov tohto roku navštívilo múzeá Slovenského národného múzea (SNM) viac ako pol milióna návštevníkov. Najvyhľadávanejším bolo Múzeum Bojnice, ktoré navštívilo takmer 100-tisíc ľudí.

Oproti minulému roku v tomto období vzrástla návštevnosť aj Prírodovednému múzeu, múzeám v bratislavskom Podhradí alebo Múzeu židovskej kultúry. "Vďaka pútavej výstave o živote Evy Kostolányovej sa zvýšil počet návštevníkov aj v kaštieli v Dolnej Krupej, ktorý spravuje SNM-Hudobné múzeum. A o 20 percent narástla aj návštevnosť v Historickom múzeu na Bratislavskom hrade," povedal generálny riaditeľ SNM Rastislav Púdelka.

Skryť Vypnúť reklamu

Nové výstavy aj po lete

„Aj v druhej polovici roka máme pre našich návštevníkov pripravených množstvo prekvapení v podobe nových výstav a podujatí," dodal Púdelka. V sídelnej budove na Vajanského nábreží v Bratislave otvoria výstavu najvzácnejších zbierok z múzeí SNM, ktorá je venovaná 120. výročiu vzniku Slovenského národného múzea.

Návštevníci múzeí môžu zažiť Alžbetin hradný trh v Historickom múzeu na Bratislavskom hrade. Svoje výrobky na trhu predvedú domovy sociálnych služieb a iné neziskové organizácie. Na hrade Modrý Kameň sa už chystajú obľúbené septembrové Poľovnícke dni.

Na tretí septembrový víkend v Múzeu Bojnice prichystali Rytierske dni. Už tradičné celoslovenské podujatie zamerané na spoznávanie vedy Noc výskumníkov sa tento rok uskutoční v piatok 27. septembra v Prírodovednom múzeu. "Poslednú septembrovú nedeľu pozývane návštevníkov do Múzea slovenskej dediny v Martine na Michalský jarmok," ukončil Púdelka. Kompletný program na september aj na ďalšie mesiace vo všetkých múzeách SNM sú na www.snm.sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 351
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 554
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 323
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 318
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 978
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 928
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 199
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 908
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 709
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 603
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu