Starý most by malo rekonštruovať konzorcium troch firiem

Konzorcium Mestská hromadná doprava MHD – Starý most ponúklo v súťaži najnižšiu ponuku. Oprava mosta za takmer 71 miliónov by mala byť hotová do septembra 2015.

Mesto oficiálne oznámilo víťaza súťaže.(Zdroj: SME - TOMÁŠ BENEDIKOVIČ)

BRATISLAVA. Zhotoviteľom pri rekonštrukcii Starého mosta a výstavbe prvej etapy električkovej trate do Petržalky by malo byť konzorcium troch firiem. Na dnešnom brífingu to oznámil primátor Bratislavy Milan Ftáčnik. Názov konzorcia je Mestská hromadná doprava MHD – Starý most.

Tvoria ju tri spoločnosti Eurovia, a.s. Košice, ktorá je hlavným partnerom, Eurovia CS, a.s. a SMP CZ, a.s. Konzorcium navrhlo v súťaži najnižšiu cenu, a to 70 miliónov a 580-tisíc eur s DPH.

Zhotoviteľa, ktorý by mal most zrekonštruovať, navrhuje komisia zložená z odborníkov i mestských poslancov. Proces výberového konania je z pohľadu mesta ukončený, oznámil dnes bratislavský primátor. Komisia podľa primátora navrhla za víťaza uchádzača s najnižšou cenou, ktorý zároveň splnil podmienky súťaže a postúpil do druhého kola.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zmluvu ešte nepodpísali

„Momentálne je proces na úrovni riadiaceho orgánu, to znamená ministerstva dopravy, ktoré posudzuje to, či súťaž prebehla v súlade s manuálom operačného programu Doprava a pravidlami Európskej komisie,“ doplnil primátor.

Ten predpokladá, že by sa mohol proces ukončiť do začiatku septembra a v jeho polovici budú môcť uzavrieť zmluvu. Podľa Ftáčnika mesto oficiálne zhotoviteľa oznámilo až teraz, lebo pomerne dlho čakalo, či sa niekto z účastníkov súťaže neodvolá.

Oznámenie o vyhlásení verejného obstarávania bolo vo vestníku verejného obstarávania zverejnené 29. januára. Predpokladaná hodnota zákazky bola približne 81 miliónov eur s DPH. O súťažné podklady prejavilo záujem viac ako 50 záujemcov, do súťaže sa prihlásilo osem uchádzačov, väčšinou to boli konzorciá, informoval dnes bratislavský primátor.

Jednou z požiadaviek v súťaži bolo, aby zhotoviteľ preukázal skúsenosť s výstavbou mosta ponad tečúcu rieku v šírke 300 metrov. Keďže sa na Slovensku podľa Ftáčnika za posledné tri roky žiadne takéto dielo nestavalo, musel byť v konzorciu teda aj zahraničný partner.

Najnižšia cena, ktorú predložili uchádzači, bola 70 miliónov a 580-tisíc eur s DPH. Najvyššia ponuka bola 118 miliónov a 300-tisíc eur s DPH.

Súťaž na stavebný dozor

Druhá súťaž, ktorá prebieha, je na výber stavebného dozoru. Ministerstvo dopravy chcelo, aby mesto malo externý stavebný dozor. Ako však informoval primátor Ftáčnik, samospráva chce mať aj dozor interný cez spoločnosť mesta METRO Bratislava, a.s. „Chceme mať istotu, že všetko, čo sa deje na moste, je v súlade s projektovou dokumentáciou,“ doplnil.

Rekonštrukcia Starého mosta v Bratislave je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Práce by mali byť ukončené do septembra 2015.

Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Práce by sa podľa Ftáčnika mohli začať ešte tento rok.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 36 858
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 480
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 19 990
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 13 666
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 291
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 895
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 876
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 431
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 397
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 702