BRATISLAVA. Bratislava dnes spustila skúšobnú prevádzku novej trolejbusovej trate Patrónka - Vojenská nemocnica. Týmto krokom sa oficiálne končí druhá etapa dopravného projektu, ktorým mesto podporuje rozvoj ekologickej verejnej dopravy v okolí Horského parku a Kramárov.
Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Bratislavy Ľubomír Andrassy. Nová trať meria 2,05 kilometra a náklady na stavebné práce sa vyšplhali na 1,765 milióna eur, pričom 85 percent nákladov je hradených z fondov Európskej únie v rámci Operačného programu Bratislavský kraj. Ďalších desať percent ide zo štátneho rozpočtu a päť percent oprávnených nákladov ide na vrub rozpočtu hlavného mesta.
Nová trať má znížiť prevádzkové náklady
Nová trať má podľa Andrassyho prispieť k zefektívneniu organizácie verejnej dopravy, zníženiu emisií a tiež k presunu časti výkonov z autobusovej na trolejbusovú dopravu. Vedenie samosprávy očakáva, že týmto krokom sa podarí ušetriť viac ako 45-tisíc eur na doterajších prevádzkových nákladoch dopravného podniku.
Vďaka prvej (Stromová – Pražská – Brnianska – Prokopa Veľkého – Hroboňova) a druhej etape (Lamačská cesta, Pri Suchom mlyne, K Železnej studienke, Cesta na Červený most, Mlynská dolina, Brnianska, Limbová, Záhorácka) sa podarilo rozšíriť existujúcu sieť trolejbusových tratí v slovenskej metropole o 6,2 kilometra. V budúcnosti by sa malo predĺžiť existujúce trolejbusové vedenie až k Obchodnému centru TESCO Lamač.
V prípade novej trate ide o dobudovanie dvojstopového trolejového vedenia na Lamačskej ceste v úseku križovatka Patrónka – Cesta na Červený most v dĺžke 550 metrov vrátane trakčných stožiarov, dobudovanie dvojstopového trolejového vedenia na ulici Cesta na Červený most, vrátane obratiska pred Vojenskou nemocnicou v dĺžke 170 metrov a trakčných stožiarov.
Takisto ide o dobudovanie dvojstopového vedenia v úseku Mlynská dolina – križovatka Patrónka - Limbová ulica v dĺžke 270 metrov vrátane trakčných stožiarov, dobudovanie jednostopových prepojujúcich vedení v križovatke Patrónka, Limbová – Suchomlynská a dobudovanie odstavnej stopy na Ceste na Červený most, celkovo v dĺžke 1 060 metrov.
Pre trať menia trasy ďalších liniek
S novou traťou súvisia aj viaceré zmeny v organizácii verejnej dopravy. Premávka linky 204 bude obnovená v pôvodnej trase obojsmerne - Valašská, Mlynská dolina, Limbová, Stromová, Šancová, Trnavská, Rožňavská, Slovinská, Bulharská, Trnávka - Rádiová.
Trolejbus 207 bude mať predĺženú trasu z Valašskej do uzla Patrónka a k Vojenskej nemocnici obojsmerne. Prevádzka linky 211 bude rozšírená. Cez uzol Patrónka bude linka premávať denne obojsmerne - Národný onkologický ústav, Vlárska, Limbová, Patrónka, Lamačská cesta, Vojenská nemocnica.
Doterajšiu autobusovú linku číslo 22 nahradí nová linka 120, ktorá bude premávať v pracovných dňoch so skrátenou trasou z Devínskej Novej Vsi po TESCO Lamač. Linka číslo 212 bude obojsmerne premávať cez prestupový uzol Patrónka.