PETRŽALKA. Obyvatelia bratislavskej Petržalky nahlásili od začiatku roka na portáli Odkaz pre starostu už 161 podnetov na riešenie.
Petržalská samospráva z tohto počtu vyriešila 36 podnetov, tri neriešila a pri 122 podnetoch plynie lehota na zaslanie odpovede.
Obyvateľov Petržalky trápia najčastejšie stav prírody a životného prostredia, chodníkov, verejný poriadok, opustené nepojazdné vozidlá, cesty a dopravné značenia a tiež parkovanie áut. Štatistiky uverejnil portál na svojej webovej stránke www.odkazprestarostu.sk.
Internetový portál Odkaz pre starostu umožňuje občanom upozorniť samosprávu na nedostatky a požiadať ju o nápravu. V súčasnosti má 1 740 aktívnych užívateľov, ktorí doposiaľ poslali približne 4 200 podnetov na riešenie na území celého Slovenska. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť Ctibor Košťál.
Občania pri podávaní podnetu stručne opíšu nedostatok alebo problém, na ktorý natrafili vo svojom okolí, pridajú jeho fotografiu a lokalizujú ho na mape. Každý podaný podnet skontroluje administrátor portálu a po odsúhlasení ho pošle príslušnej samospráve. Od tohto momentu je podnet zverejnený na webovej stránke a neskôr sa publikuje aj odpoveď samosprávy.
Štyri až päť podnetov mesačne prichádza od Petržalčanov aj priamo na stavebný úrad. Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa Petržalky Michaela Platznerová.
Na ten sa môžu obyvatelia obrátiť aj v prípade, že sa chcú informovať napríklad na konkrétne informačné, reklamné či propagačné zariadenie v ich okolí. V prípade, že takého zariadenie nemá platné povolenie, stavebný úrad nariadi jeho odstránenie vlastníkovi, ak nie je známy, odstránenie nariadi vlastníkovi pozemku.