SME

K električke cez Petržalku mesto dostalo 23 pripomienok

Zadanie urbanisticko-architektonickej súťaže k riešeniu územia pri Chorvátskom ramene v Petržalke dostalo mesto 23 pripomienok.

Pri výbere spracovateľa urbanisticko-architektonickej súťaže ku Chorvátskemu ramenu nebude rozhodovať najnižšia cena.

BRATISLAVA. Vedenie mesta Bratislavy už po tretíkrát diskutovalo s obyvateľmi o električkovej trati pri Chorvátskom ramene v bratislavskej Petržalke, ktorá je súčasťou druhej etapy Nosného dopravného systému mestskej hromadnej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K zadaniu urbanisticko-architektonickej súťaže od poslednej verejnej diskusie koncom júna, keď zadanie predstavili verejnosti, dostalo mesto 23 pripomienok. O pripomienkach k zadaniu urbanisticko-architektonickej súťaže k električke cez Petržalku mesto s obyvateľmi diskutovalo v stredu podvečer.

SkryťVypnúť reklamu

Inšpiratívne pripomienky

Do pripomienkovania sa zapojila mestská časť Petržalka, vyjadril sa i konzultant Európskej únie Jaspers, iniciátori petície Chceme pri Chorvátskom ramene park a cyklotrasy, nie štvorprúdovú cestu. Svoje podnety poslalo mestu šesť občianskych združení, štyri občianske iniciatívy, k zadaniu sa vyjadrila i spoločnosť Petržalka City, ktorá v mestskej časti stavia byty a 13 fyzických osôb, informovala na verejnej diskusii hlavná architektka Bratislavy Ingrid Konrad.

Podľa nej boli pripomienky rozsiahle a inšpiratívne. Ako však doplnil bratislavský primátor Milan Ftáčnik, mnohé podnety boli tak konkrétne, že ich v tejto fáze mesto nemôže zapracovať a dajú sa použiť až v ďalších etapách projektu.

Technické parametre aj ekológia

Zadanie urbanisticko-architektonickej súťaže mesto verejnosti predstavilo 24. júna a do 15. júla ho mohli ľudia pripomienkovať. Do stanoveného termínu mesto dostalo 19 mailových podnetov, z toho boli štyri zaslané aj listom. Po 15. júli mestu prišli ešte ďalšie tri mailové podnety a jeden list. Ako informovala Ingrid Konrad, pre dovolenkové obdobie akceptovali i oneskorené pripomienky.

SkryťVypnúť reklamu

Verejnosť najčastejšie pripomienkovala širšie súvislosti dopravnej koncepcie, typ a technické parametre koľajovej dopravy, posielali tiež podnety k otázkam celkového systému MHD v Petržalke, ale i v celom meste.

Svoje podnety tiež posielali k problematike dopravnej obsluhy pri Chorvátskom ramene, mestu tiež prišli požiadavky na cyklistickú dopravu či vytvorenie mestského parku. Pripomienkujúcich zaujímala aj miera zastavania územia pri Chorvátskom jazere či súlad s platným územným plánom mesta. Mali špecifické ekologické požiadavky či procedurálne a formálne otázky o príprave urbanistickej štúdie.

Cena nezaváži

V anonymnej urbanisticko-architektonickej súťaži, ktorú chce mesto vyhlásiť koncom augusta alebo začiatkom septembra, plánujú nájsť spracovateľa urbanistickej štúdie. Najlepší návrh bude vyberať porota, zložená z odborníkov. Podľa Ingrid Konrad by v porote mali sedieť i zahraniční odborníci.

SkryťVypnúť reklamu

Ako dodala hlavná architektka, spracovateľa bude porota vyberať na základe nápadu a nového pohľadu na územie, v tomto prípade nezaváži cena. „Aj preto bolo zadanie k súťaži, ktoré mohli obyvatelia pripomienkovať, všeobecné,“ vysvetlila v diskusii. V mnohých podnetoch totiž pripomienkujúci mestu vyčítali nekonkrétne podmienky súťaže.

"Uchádzači sa majú aktívne zaoberať vygenerovaním súvislého verejného priestoru, podľa možnosti bezbariérového pre peších a cyklistov, kde sa budú striedať prírodné a urbánne priestory,“ vysvetlila zámer urbanisticko-architektonickej súťaže architektka mesta. Hodnotenie súťažnej poroty i výsledkov mesto po jej ukončení zverejní a s verejnosťou bude opäť diskutovať o zadaní urbanistickej štúdie.

Náklady na urbanisticko-architektonickú súťaž na riešenie centrálnej časti Petržalky, pri Chorvátskom ramene, bude mesto hradiť z vlastných prostriedkov. „Proces obstarávania hradíme my, prostriedky sme na to nemali, ale intenzívne ich hľadáme, aby sme nemuseli meniť rozpočet,“ uviedla architektka mesta Ingrid Konrad. Ako dodala, náklady na urbanistickú štúdiu už bude hradiť Európska únia. Mesto sa totiž pri budovaní električkovej trate z Bosákovej na Janíkov dvor chce uchádzať o peniaze z Operačného programu Doprava.

Súťaže

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 415
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 956
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 555
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 505
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 093
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 337
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 830
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 430
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 373
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 417
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 389
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 084
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 121
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 940
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 635
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 268
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu