Pre nové električky nie sú koľaje

Dopravný podnik bude musieť pre nové električky upraviť koľajnice. Sú zodrané a hýbu sa. Staviteľa mosta a trate do Petržalky zatiaľ taja.

Viaceré trate sú v havarijnom stave, nízkopodlažné električky by sa na nich poškodili.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Dopravný podnik bude musieť pre nové električky upraviť koľajnice. Sú zodrané a hýbu sa. Staviteľa mosta a trate do Petržalky zatiaľ taja.

BRATISLAVA. Do dvoch rokov by bratislavskými ulicami mali jazdiť moderné nízkopodlažné električky. Budú však potrebovať nové alebo špeciálne upravené trate.

„Naše trate nie sú v dobrom stave. Koľaje tam doslova plávajú alebo sú úplne zodrané. Na mnohých miestach z nich trčia betónové a asfaltové časti,“ hovorí šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler.

Nová trať len za rieku

Nízkopodlažné električky, ktoré sa chystá DPB kúpiť, majú nižší podvozok a kolesá prekryté tak, že ich nie je vidno. S týmito časťami môžu mať podľa Uhlera na súčasných tratiach problém.

„Podobne to bolo aj minulý rok, keď sa testovala nízkopodlažná električka od firmy Bombardier. Nemohla jazdiť všade, preto sa jej vytýčila jedna trasa cez Americké námestie. Koľajisko sa muselo ešte špeciálne zbrusovať,“ vysvetľuje Uhler.

Koľajnice pred nasadením nízkopodlažných električiek upravia. „Zároveň sa má vybudovať električkové prepojenie mesta s Petržalkou,“ povedala vedúca komunikácie DPB Zuzana Vachová.

Nové električky by zrejme jazdili najmä do Petržalky. „Obojsmerné električky budú nasadené pravdepodobne do Petržalky a jednosmerné na najvyťaženejšie linky jednotlivých radiál v meste.“

Električková trať do Petržalky by mal byť hotová do roku 2015. Stavať ju majú v dvoch etapách a na 85 percent za peniaze z fondu súdržnosti Európskej únie. Desať percent zaplatí štát a zvyšok hlavné mesto.

Bude aspoň most?

Magistrát včera vybral víťaza súťaže na rekonštrukciu Starého mosta. Meno spoločnosti neprezradil, odvolal sa na to, že čaká na prípadné námietky od neúspešných uchádzačov.

Víťaz má za 68 miliónov opraviť Starý most a vybudovať dráhu pre električky v úseku Bosákova ulica - Šafárikovo námestie. Okrem toho bude musieť rozšíriť estakádu na Einsteinovej ulici a vybudovať novú pri bývalom štadióne Artmedie.

Lehotu na výstavbu, ktorú mesto odhadovalo na základe expertízy na 24 mesiacov, víťaz skrátil. „Sľubuje, že to urobí do 22 mesiacov,“ hovorí primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru).

Kedy most pôjde dolu, odhadnúť nevedel, povie to zhotoviteľ. „Dá sa to však robiť v jarnom alebo v jesennom období vzhľadom na hladinu Dunaja a ďalšie súvislosti.“

Do budúcnosti je plánovaná druhá časť výstavby trate smerom na Janíkov dvor. O jej podobe budú môcť dnes podvečer občania diskutovať na magistráte.

Modernizáciu nestíhajú

Po súčasných hlavných radiálach Bratislavy by mali nízkopodlažné električky jazdiť do Dúbravky, Ružinova, Rače a na Zlaté piesky.

Dopravný podnik opravil za posledné mesiace menšie časti tratí v spomenutých mestských častiach. Stále je však viacero miest v havarijnom stave.

Na jeseň rozsiahlo zrekonštruujú trať do Dúbravky. Električková doprava od Hanulovej ulice po zastávku Pri kríži bude úplne vylúčená a nahradia ju autobusy. Rekonštrukcia bude stáť 13,8 milióna eur, ktoré pôjdu z európskych fondov.

Mesto naznačuje, že na opravu ďalších tratí už nebude mať peniaze.

„Magistrát v najbližších dvoch rokoch musí počítať so spoluúčasťou na nákupe nových električiek a trolejbusov, čo môže znova ohroziť prevádzkové financie na verejnú dopravu. V júni mesto škrtlo štyri milióny eur určené na modernizáciu električkových tratí, pretože sa termíny neustále posúvajú a v tomto roku sa modernizácia nestíha,“ hovorí Uhler.

Dopravný podnik na otázky SME, z čoho chce ďalšie opravy zaplatiť, nereagoval. Magistrát prisľúbil poslať odpovede dnes.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 364
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 074
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 705
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 228
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 5 725
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 4 502
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 221
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 498
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 2 718
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 568

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop