Frešo chce s prípravou projektu filiálky začať okamžite

Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo chce na financovanie využiť eurofondy. Projekt zrušil minulý rok šéf rezortu dopravy Ján Počiatek.

BRATISLAVA. Predseda Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) Pavol Frešo chce čo najskôr obnoviť projekt železničného prepojenia bratislavského Predmestia so železničnou stanicou Filiálka. To sa malo realizovať spolu s výstavbou Železničného koridoru TEN-T, ktorý mal viesť z Paríža cez Viedeň až do Bratislavy.

S projektom sa však v súčasnosti v žiadnej stratégii nepočíta, čo je podľa Freša chyba. "Nastala aj taká situácia, že vypadol z hlavného dopravného plánu rozvoja dopravy po roku 2014 do roku 2020," upozornil dnes Frešo na brífingu, ktorý sa konal priamo na opustenej stanici Filiálka v Bratislave.

Podľa neho je využitie stanice pre hlavné mesto kľúčové, pretože bezkolíznym spôsobom sa dá do Bratislavy dostať len po koľajových tratiach. Chce preto využiť existujúce trate a k nim pridať nové tak, aby mohli cestujúci vystúpiť na stanici Filiálka a využiť napojenia mestskej hromadnej dopravy na Trnavskom mýte.

Pokiaľ sa však neobnoví myšlienka medzinárodného vlakového koridoru cez Bratislavu, mesto ani Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja (MDVRR) SR nemajú peniaze na obnovu stanice. Projekt mal byť totiž financovaný prostredníctvom fondov Európskej únie.

"Ak to z niečoho vieme postaviť, tak je to z eurozdrojov," dodal Frešo, ktorý navrhuje začať s prípravou nového projektu okamžite, aby sa stihol financovať v rámci programového obdobia EÚ na roky 2014 až 2020.

Projekt vlakovej trate s podzemným tunelom, ktorá mala prepojiť bratislavské Predmestie so stanicou Filiálka pri Trnavskom mýte, zrušil v októbri 2012 šéf rezortu dopravy Ján Počiatek.

Dôvodom bola štúdia realizovateľnosti, ktorá projekt neodporučila z ekonomických a technických dôvodov. Minister takisto vyjadril obavu, že by EÚ projekt Slovensku nepreplatila a eurofondy by prepadli.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 17 439
  2. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 991
  3. Moskva alebo Petrohrad? 5 164
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 327
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 488
  6. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 2 064
  7. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 2 036
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 765
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 707
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 279