AKTUALIZOVANÉ 13:40

Hlina: Bratislavská MHD robí reklamu úžerníkom

Poslancovi sa nepáči reklama na spoločnosť, ktorá ponúka rýchlu pôžičku cez SMS, a žiada o jej stiahnutie.

Ilustračné foto.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. Vozidlá mestskej hromadnej dopravy v Bratislave robia reklamu úžerníckej spoločnosti. Vyhlásil to poslanec Národnej rady Alojz Hlina.

Primátora Bratislavy Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru) Hlina žiada, aby reklamnú kampaň na vozidlách okamžite ukončil.

Ak ju neodstránia do piatku 9. augusta, Hlina tvrdí, že bude zvažovať ofenzívnejšie opatrenia na zjednanie nápravy. Aké, špecifikovať nechcel.

Hlinovi sa nepáči reklama na spoločnosť SMS Credits, ktorá ponúka rýchlu pôžičku cez SMS do 350 eur a ktorej plagáty majú vozidlá MHD nalepené na oknách.

"Spoločnosť požičiava peniaze za úrok vyšší ako jedno percento denne a v prípade, že sa omeškáte, tak vám aj s následnými poplatkami začne peklo a zničíte si život," tvrdí poslanec.

Myslieť si svoje

Podľa Hlinu, ak sa súkromný subjekt rozhodne uverejňovať reklamy úžerníckych firiem, môžu si ľudia o tom akurát "myslieť svoje".

"Ak však mestský podnik, ktorý je dotovaný z verejných zdrojov, robí reklamu úžerníkom, máte právo protestovať a žiadať zmenu," myslí si Hlina.

Parlamentný poslanec tiež pripomenul, že firma má rovnaký názov ako nigérijská akciová spoločnosť.

Reklamu na vozidlách má na starosti spoločnosť BigMedia. Zástupca obchodného riaditeľa spoločnosti Ivan Akimov reagoval, že reklama, ktorá bola použitá, nie je nijako hanlivá ani protizákonná.

"Ak by sme ju neumiestnili, robíme si sami problém, lebo porušujeme zákon tým, že vyberáme klientov. To jednoducho nemôžeme," tvrdí Akimov s tým, že spoločnosť zákon neporušila.

"Nebola porušená ani etická norma, tá reklama k ničomu nenavádza," podotkol.

Hlina: Je to protizákonné podnikanie

Podnikanie podobných firiem je podľa Hlinu v slušných krajinách protizákonné.

O vlastnom legislatívnom návrhu, ktorý by to mohol na Slovensku zmeniť, nehovoril. Odvolával sa na to, že vládne Smer.

"Kolegovia z KDH ale pripravili návrh, ktorý stanovuje ročnú percentuálnu mieru nákladov a s ním sa stotožňujem," dodal poslanec

. Hlina tiež tvrdí, že 30. augusta sa uskutoční veľký protest pred ministerstvom práce, kde podľa neho sedia úžerníci. "Budeme žiadať úpravu nastavení."

Stanovisko DPB

k vyhláseniu poslanca Národnej rady Alojza Hlinu.

Pre DPB, a. s. na základe zmluvného vzťahu poskytuje reklamné priestory spoločnosť BigMedia, takže DPB, a. s. nie je priamym prijímateľom objednávok. Mrzí nás však, že Dopravný podnik Bratislava sa opäť stal priestorom na vytĺkanie politického kapitálu. Vyjadrujeme tiež prekvapenie, že pán poslanec NR SR Alojz Hlina nezaregistroval, že reklama, ktorá nie je v rozpore so zákonom ani etikou, sa zároveň objavila v rôznych celoplošných aj regionálnych elektronických a printových médiách, rovnako aj v ďalších mestách (napríklad Trnave, Žiline či Trenčíne), nielen v Bratislave.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 685
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 859
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 458
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 475
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 419
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 231
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 509
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 635
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 468
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 189

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop