SME

V Bratislave chcú budúci rok nakúpiť aj autobusy

Peniaze zatiaľ dopravný podnik nemá. Spolu s mestom chce na budúci rok opäť pustiť električky na hlavnú stanicu.

Budúci rok možno obnovia premávku električiek na hlavnú stanicu.Budúci rok možno obnovia premávku električiek na hlavnú stanicu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Peniaze na kúpu autobusov zatiaľ dopravný podnik nemá. Spolu s mestom chce na budúci rok opäť pustiť električky na hlavnú stanicu.

BRATISLAVA. Dopravný podnik pripravuje ďalší tender. Po trolejbusoch a električkách chce nakúpiť aj autobusy. Staré karosy a ikarusy majú podľa riaditeľa DPB Ľubomíra Belfiho 15 až 20 rokov, očakáva preto, že čoskoro doslúžia.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Belfi hovorí, že v zlom stave je 120 autobusov, kúpiť ich chcú sto za 30 miliónov eur bez DPH. Dopravný podnik teraz rieši, ako kúpu zaplatí. „Z eurofondov sa autobusy kúpiť nemôžu.“

SkryťVypnúť reklamu

Chceli predávať emisie

Obnovu vozového parku podľa Belfiho pôvodne plánovali financovať úverom a predajom emisií do Španielska. Za získané peniaze chceli kúpiť autobusy na plyn. „Podľa posledných informácií je to už neaktuálne,“ povedal.

Do konca roku chce financovanie vyriešiť úverom alebo nájmom, pred letom by už súťaž mala byť uzavretá. „Kedy ju vypíšeme, neviem, ale mali by sme to urobiť už na jeseň. Potrebujeme však finančné krytie.“

Na stanicu možno o rok

DPB chce na budúci rok tiež obnoviť premávku električiek na hlavnú stanicu. Zatiaľ len dočasne.

V úseku od ministerstva financií po Radlinského ulicu by sa mala podľa primátora Bratislavy Milana Ftáčnika (nezávislý s podporou Smeru) opraviť trať tak, ako je plánované, v zvyšnej časti pri stanici iba provizórne. Či to budúci rok stihnú, závisí podľa neho od rokovania s firmou Transprojekt, ktorá je investorom rekonštrukcie hlavnej stanice.

SkryťVypnúť reklamu

Električky na hlavnú stanicu nejazdia už takmer dva roky. Trať odstavili pre havarijný stav.

Transprojekt má finálnu podobu trate s podzemnou električkou dokončiť v prvej polovici roku 2017. „Keď to spraví, potom mu mesto vydá pozemky, aby na nich mohol postaviť obchodné centrum, hotel a ďalšie budovy,“ hovorí Ftáčnik.

Tvrdí, že ak by časový harmonogram nedodržal, mesto s ním môže vypovedať zmluvu aj počas realizácie projektu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 57 358
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 068
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 632
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 440
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 942
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 138
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 897
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 133
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 95 251
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 969
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 491
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 812
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 209
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 839
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 171
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 749
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu