SME

Strata Dopravného podniku klesla

Dopravný podnik znížil svoju stratu za posledné tri roku o približne 8 miliónov eur.

BRATISLAVA. Dopravný podnik Bratislava (DPB) znížil od roku 2010 svoju stratu o vyše osem miliónov eur. Kým v roku 2010 sa pohybovala na úrovni desiatich miliónov eur, vlani dosiahla 1,8 milióna eur. Po dnešnom kontrolnom dni v DPB to vyhlásil primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Znížili dlhy

"Stratu podniku produkovanú viac rokov platili banky, a to úvermi, ktoré DPB poskytovali. Koncom roku 2010, resp. v polovici roku 2011 však banky dali signál, že už nie sú pripravené pokračovať, ak neuvidia konsolidáciu financovania," pripomenul negatívne hospodárske smerovanie podniku spred troch rokov Ftáčnik.

SkryťVypnúť reklamu

"Dnes sme v stave, že podnik má konsolidované ekonomické hospodárenie, dokázal zredukovať svoje náklady a znížiť stratu, ktorá bola plánovaná na rok 2011," dodal Ftáčnik.

V roku 2011 sa strata DPB dostala z 10 na úroveň 6,9 milióna eur. "Veľké číslo tam vtedy znamenali takzvané oprávky, teda samotná strata bola podstatne nižšia, okolo 2,5 milióna eur," vysvetlil primátor. Za minulý rok bola strata už len okolo 1,8 milióna eur.

K nule to pôjde ťažko

"Keby sme odpočítali faktor zvýšenej ceny nafty a opráv, ktoré bolo treba urobiť na tuneli a DPB ich robil za vlastné peniaze, tak by podnik naplnil ten cieľ, s ktorým sme vstupovali do roku 2012, a to dosiahnuť vyrovnané hospodárenie," argumentoval primátor.

Dopravný podnik má podľa jeho šéfa Ľubomíra Belfiho aj tento rok plánovanú stratu, a to na úrovni troch miliónov. "Tak nám to vychádzalo na začiatku roka z hľadiska toho, že mesto nemohlo poskytnúť viac zdrojov, ale tak to bolo aj vlani," pripomenul. Predpokladanú stratu chce ale DPB podľa svojho šéfa znížiť. "Na nulu to však bude veľmi ťažké. Tento rok nám tak ako vlani do nákladov vošiel ďalší milión na tunel," dodal Belfi.

SkryťVypnúť reklamu

Nové autobusy

Ftáčnik pripomenul, že sa bude diskutovať aj o tom, ako modernizovať vozový park autobusov. "Aj tam dostávame signály, že to, čo dnes máme k dispozícii, má obmedzenú životnosť," podotkol. Podľa Belfiho má DPB minimálne 120 autobusov, ktoré sú v priemere 15 až 20 rokov staré.

Primátor zopakoval, že modernizovať sa s pomocou európskych peňazí budú aj električkové trate. Tá v Dúbravke by sa mala začať na jar. Dopravný podnik pripravuje aj projekt modernizácie depa.

Od začiatku roka DPB podľa Belfiho vypovedalo funkčnosť 35 vozidiel. Podnik preto vypísal súťaž na prenájom trolejbusov aj autobusov.

"To je rámcová zmluva, ktorá je pripravená pre prípad, že by sme v decembri, januári, vo februári museli prenajať nejaké vozidlá, aby sme vedeli zabezpečiť normálnu výpravu," dodal šéf DPB.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  4. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  6. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy?
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň?
  1. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  4. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  5. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  6. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  8. Precvičte si mozog s Tréningom pamäti. Predplatné sa oplatí
  1. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 10 408
  2. Sedemnásť hotelov pre rodiny s deťmi, kde si oddych užijú všetci 8 170
  3. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 623
  4. Kde najradšej nakupujeme potraviny? Toto je srdcovka Slovákov 6 962
  5. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 5 350
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 4 620
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 4 165
  8. Viete, ako prekonať zlý cash flow aj transakčnú daň? 3 264
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 191 050
  2. Vlado Jakubkovič: Muž je muž, žena je žena ... a Slovensko je v ... 7 582
  3. Peter Slamenik: Žid sa už poučil 7 005
  4. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 6 600
  5. Eva Gallova: Adela Vinczeová doma zažívala muky, ale nevolali záchranku, aby nezaťažovali systém 5 799
  6. Ivan Mlynár: Ako smerácke ku..y ( myslím kurzy ), odhalili korupciu rodiny Šimečkovcov a poslanca KDH Františka Majerského. 5 649
  7. Ján Valchár: Geniálne načasovanie útoku na Irán 5 538
  8. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 3 560
  1. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  2. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
  4. Marcel Rebro: Jeden deň bez vojny: Deti z Nikopolu zažili výlet, na aký sa nezabúda
  5. Radko Mačuha: Také peniaze Cyril a Metod nikdy nevideli.
  6. Roman Kebísek: Čierny štvorec: Abstraktné umenie prešlo do absolútna a filozofickej roviny
  7. Tupou Ceruzou: Čo vie žena urobiť
  8. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka?
SkryťZatvoriť reklamu