Mesto vyhlásilo súťaž na cyklotrasu do Devína

Hlavné mesto vyhlásilo verejnú anonymnú ideovú urbanisticko-architektonickú súťaž na cyklotrasu, ktorá by prepojila Kralovu Ves a Devín.

BRATISLAVA. Po tom, čo mestskí poslanci vlani v septembri zamietli vedenie cyklotrasy cez chránený ostrov Sihoť, má súťaž nájsť optimálne trasovanie, navrhnúť technológiu a čo najlacnejšie riešenie.

Uchádzač by mal vo svojom urbanisticko-architektonickom riešení cyklotrasy podľa súťažných podmienok navrhnúť presné trasovanie a technické riešenie cyklocesty v súlade s územným plánom mesta.

"Pri technickom riešení treba hľadať invenčné riešenia zohľadňujúce súčasnú kvalitu urbánneho a prírodného prostredia," uvádza v súťažných podmienkach vyhlasovateľ súťaže Správa telovýchovných a rekreačných zariadení hlavného mesta (STaRZ).

Článok pokračuje pod video reklamou

Rozhodovať bude najnižšia cena

Uchádzač by mal predložiť ekologicky nenáročné riešenie, ktoré eliminuje možnosť križovania cyklotrasy s automobilovou dopravou aj inými zariadeniami. Rozhodujúce bude aj to, aby cyklotrasa viedla po minimálnom počte cudzích a nevysporiadaných pozemkov.

Počas trasy by mal mať cyklista tiež možnosť bezpečne odstaviť bicykel mimo cyklistickej trasy a jazdných pruhov pre dopravu. Uchádzač by mal rovnako vypočítať, koľko trasa či jej úseky budú stáť. Rozhodovať bude najnižšia cena.

"Ak nápady prinesú niečo nové, bude sa na ich základe robiť projekt. Zároveň je snahou mesta a ministerstva dopravy, aby bol projekt financovaný z eurofondov v období 2014 až 2020," povedal pre TASR šéf dopravnej komisie mesta Jozef Uhler.

Cyklotrasa by mala začínať v konzolovitej časti protipovodňovej ochrany v Devíne na križovatke Devínskej cesty, Kremeľskej ulice a Slovanského nábrežia. Končiť zase bude na Devínskej ceste pri vstupe na ostrov Sihoť.

Z oboch strán sa napojí na už existujúce cyklistické chodníky. Cyklotrasa by mala byť široká 2,5 metra obojsmerne, resp. 1,25 metra, ak bude vedená jednosmerne. "Akékoľvek čiastočné zúženie musí byť odôvodnené," uvádza STaRZ. Návrh je tiež podľa podmienok súťaže potrebné pripraviť tak, aby bol rozdelený na logické úseky, z ktorých bude možné realizovať vybrané uzavreté časti.

Najlepšie projekty ocenia

Za ekonomickú náročnosť navrhnutého riešenia získa uchádzač do 30 bodov, za konštrukčno-stavebné riešenie a kvalitu navrhnutého riešenia do 40 bodov, za urbanistické začlenenie do kontextu súčasného prostredia do 10 bodov a za mieru bezpečnosti a komfortu cyklistov do 20 bodov.

Víťaz by mal byť za dobrý nápad aj ocenený. Výberová komisia, zložená zo zástupcov mesta, dotknutých mestských častí, verejnosti i poslancov, určí poradie troch najlepších projektov. Prvý by mal dostať 3000 eur, druhý 2000 eur a tretí 1000 eur. Súťažné návrhy musia byť odovzdané najneskôr 20. septembra.

V súčasnosti cyklisti jazdia do Devína po ceste spoločne s autami. Pre úzky profil cesty a geologické podmienky ju však nie je možné rozšíriť bez vybudovania zárubných múrov. To sa nepáči ani jednému z troch starostov dotknutých mestských častí Karlova Ves, Devín a Devínska Nová Ves.

Zhodujú sa, že cesta je pre cyklistov nebezpečná. "Je úzka, prakticky po celej trase sa nenachádza krajnica," upozorňuje aj mesto, ktoré na cestu dalo cyklopiktogramy či zvislé značky. Vodičov majú na cyklistov upozorniť. Cyklotrasa je tiež potrebná, aby sa prepojila trasa cez cyklomost do rakúskeho Schlosshofu.

O cyklotrase cez Sihoť mestskí poslanci diskutovali niekoľko mesiacov. Väčšina napokon odmietla niesť zodpovednosť za znečistenie vodného zdroja. Bola to však lacnejšia alternatíva, popri Devínskej ceste má trasa mesto vyjsť na asi 5,5 milióna eur.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  3. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  4. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  5. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  6. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  8. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  9. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  10. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  1. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  2. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  5. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  6. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  7. Equal treatment is a must for successful companies of the future
  8. Aj v Poluse chránime vaše srdcia
  9. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 869
  2. Najužitočnejšia appka 15 280
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 191
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 9 388
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 7 014
  6. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 442
  7. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 706
  8. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 4 644
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 4 404
  10. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 244