SME

Nové električky sú vyvinuté špeciálne pre Bratislavu

Po trolejbusoch nakupuje Bratislava aj elektičky. Opäť uspela Škoda.

Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci.Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci. (Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION)

Električky dodá spoločnosť Škoda Transportation, na financovaní sa vo výške 85 percent podieľa Únia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Bratislavský dopravný podnik vo štvrtok uzavrel ďalší veľký tender.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

S českou firmou Škoda Transportation podpísal zmluvu na dodávku pätnástich električiek, ktoré jazdia oboma smermi, spolu za 39 miliónov eur.

Zmluva pripúsťa aj kúpu ďalších pätnástich električiek a údržbu na 15 rokov.

Nové električky majú postupne dodávať až do roku 2015. Väčšinu, až 85 percent sumy, platí Európska únia.

SkryťVypnúť reklamu

242 cestujúcich odvezie nová električka Škoda 30T, z toho 52 sediacich. Môže ísť najviac 65 km/h.

Klimatizácia a viac miesta

Vozidlá budú klimatizované a mali byť priestrannejšie vďaka novému umiestneniu zádržných systémov.

Pre hendikepovaných v nich bude výklopná plošina, pre nevidiacich hlasová komunikácia s vodičom. Takmer celá električka je nízkopodlažná.

Model Škoda 30T navrhli pre Bratislavu, vychádza z električiek, ktoré jazdia v maďarskom Miškolci.

V súťaži boli štyri firmy, Škoda vyhrala v elektronickej aukcii. „Vyhrala najlacnejšia ponuka,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Ďalšia z firiem bola podľa neho zo Švajčiarska, dve z Poľska.

S výsledkom je Uhler spokojný, tvrdí, že Škoda vyrába kvalitné električky. „Všetci čakali, že sa zúčastní aj firma Bombardier, ktorá tu predvádzala električky, ale nakoniec nepodali žiadnu ponuku,“ povedal Uhler.

SkryťVypnúť reklamu

Prečítajte si tiež:

Električky v Dúbravke odstavia až na jar

Kúpiť chcú ďalšie električky

Dopravný podnik tento rok nakupoval aj osemdesiat trolejbusov spolu za 41 miliónov eur. Aj túto zákazku vyhrala Škoda, no s vozmi, ktoré vyrába s firmou SOR.

Tender zrušili pre netransparentné a diskriminačné podmienky. Kritizovala ho aj Európska komisia.

Podmienky výrazne zvýhodňovali vozy Škoda/SOR. Firma SOR patrí aj skupine J&T.

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi pracoval v minulosti pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Dopravný podnik ešte neuzavrel tretiu z veľkých súťaží – nákup pätnástich jednosmerných električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 423
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 967
  3. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 622
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 564
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 097
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 337
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 850
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 433
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 377
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 419
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 398
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 090
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 127
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 947
  7. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 651
  8. Otilia Horrocks: Keď sa p. redaktorka Benedikovičová opýtala premiéra Roberta Fica na PPA haciendy... /plus video/ 5 198
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu