SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Nové električky sú vyvinuté špeciálne pre Bratislavu

Po trolejbusoch nakupuje Bratislava aj elektičky. Opäť uspela Škoda.

Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci.Električka vychádza z modelu Škoda 26 T, ktorý jazdí v Miškolci. (Zdroj: ŠKODA TRANSPORTATION)

Električky dodá spoločnosť Škoda Transportation, na financovaní sa vo výške 85 percent podieľa Únia.

Agentúrne spravodajstvo sme nahradili autorským článkom denníka SME.

BRATISLAVA. Bratislavský dopravný podnik vo štvrtok uzavrel ďalší veľký tender.

S českou firmou Škoda Transportation podpísal zmluvu na dodávku pätnástich električiek, ktoré jazdia oboma smermi, spolu za 39 miliónov eur.

Zmluva pripúsťa aj kúpu ďalších pätnástich električiek a údržbu na 15 rokov.

Nové električky majú postupne dodávať až do roku 2015. Väčšinu, až 85 percent sumy, platí Európska únia.

242 cestujúcich odvezie nová električka Škoda 30T, z toho 52 sediacich. Môže ísť najviac 65 km/h.

Klimatizácia a viac miesta

Vozidlá budú klimatizované a mali byť priestrannejšie vďaka novému umiestneniu zádržných systémov.

Pre hendikepovaných v nich bude výklopná plošina, pre nevidiacich hlasová komunikácia s vodičom. Takmer celá električka je nízkopodlažná.

Model Škoda 30T navrhli pre Bratislavu, vychádza z električiek, ktoré jazdia v maďarskom Miškolci.

V súťaži boli štyri firmy, Škoda vyhrala v elektronickej aukcii. „Vyhrala najlacnejšia ponuka,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Ďalšia z firiem bola podľa neho zo Švajčiarska, dve z Poľska.

S výsledkom je Uhler spokojný, tvrdí, že Škoda vyrába kvalitné električky. „Všetci čakali, že sa zúčastní aj firma Bombardier, ktorá tu predvádzala električky, ale nakoniec nepodali žiadnu ponuku,“ povedal Uhler.

Kúpiť chcú ďalšie električky

Dopravný podnik tento rok nakupoval aj osemdesiat trolejbusov spolu za 41 miliónov eur. Aj túto zákazku vyhrala Škoda, no s vozmi, ktoré vyrába s firmou SOR.

Tender zrušili pre netransparentné a diskriminačné podmienky. Kritizovala ho aj Európska komisia.

Podmienky výrazne zvýhodňovali vozy Škoda/SOR. Firma SOR patrí aj skupine J&T.

Šéf dopravného podniku Ľubomír Belfi pracoval v minulosti pre J&T ako riaditeľ televízie TA3.

Dopravný podnik ešte neuzavrel tretiu z veľkých súťaží – nákup pätnástich jednosmerných električiek.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  2. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  3. Aké typy cukrovky poznáme?
  4. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  5. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  6. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  7. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 13 731
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 089
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 578
  4. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 032
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 953
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 724
  7. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 399
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 173
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 23 839
  2. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 7 731
  3. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 6 643
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 526
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 5 798
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 5 755
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 892
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 2 942
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu