SME

Náhradný autobus spojí opäť stanicu s centrom

Zmenu trasy na Námestie SNP brzdia taxikári, ktorí majú vyhradené miesta na budúcich zastávkach.

X13 pôjde opäť na stanicu.X13 pôjde opäť na stanicu. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Z hlavnej stanice sa po zrušení električiek cestujúci priamo do centra nedostanú. Linka X13, ktorá je náhradou za električku číslo 13, centrum iba obchádza. Dopravný podnik to chce zmeniť, autobus bude jazdiť cez Námestie SNP.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Trasu menili už viackrát, najskôr išla linka X13 iba po Kollárovo námestie, dnes jazdí až na Šafárikovo námestie. Medzi cestujúcimi nie je veľmi obľúbená, niektorí sa na ňu sťažujú aj za jazdy.

Malý autobus SOR je v čase špičky preplnený, jazdí len trikrát za hodinu, navyše často mešká. Práve pre meškania chce dopravný podnik trasu zmeniť.

SkryťVypnúť reklamu

Čaká sa pre zastávky

Autobus X13

Nová trasa

  • Hlavná stanica;
  • Suché mýto;
  • Námestie SNP;
  • Šafárikovo námestie;
  • Malá scéna v smere k novej budove SND;
  • Nové SND;
  • intervaly sa skrátia z 20 na 15 minút;

  • na novej trase bude podľa odhadu DpB od septembra.

Na zastávkach sú už vylepené nové mapy električkových trás, podľa ktorých jazdí X13 cez Námestie SNP. Aj keď platia od mája, autobus jazdí stále po rovnakej trase.

Zuzana Vachová z dopravného podniku hovorí, že cez námestie zatiaľ jazdiť nemôže. „Musia sa vyriešiť zastávky MHD. Na celej trase cez centrum sú vyhradené miesta pre taxíky práve tam, kde by sa dalo zastavovať,“ hovorí.

Mesto taxikárom zruší štyri parkovacie miesta pri Manderláku. „Termín zrušenia je 15. júla,“ vraví hovorkyňa magistrátu Daniela Rodinová. Potom vybudujú zastávku.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková predpokladá, že linka X13 začne po novej trase jazdiť v septembri, skrátiť by sa mali aj intervaly z 20 na 15 minút. „Dopravný podnik už ma pripravený grafikon a je schopný okamžite, ako budú vytvorené zastávky, spustiť túto linku po novej trase.“

Cestujúci sa sťažovali

Vachová hovorí, že od zavedenia linky dostali od cestujúcich niekoľko podnetov a otázok, prečo má linka zdržanie. „Po objasnení situácie, ktorá súvisí so zhustenou dopravou v centre mesta najmä v špičke to cestujúci akceptovali.“

Aj napriek častému meškaniu je cestovný poriadok X13­ky podľa Vachovej nastavený správne. „Všetky cestovné poriadky sú spracované pre bežný stav.“ Ak by v nich rátali aj s kolónami, vozidlá by nedodržiavali cestovný poriadok vtedy, ak by kolóny neboli, tvrdí Vachová.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  8. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  4. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  5. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  6. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  7. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  8. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 62 551
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 146
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 712
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 796
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 164
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 982
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 153
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 86 672
  2. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 127
  3. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 502
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 822
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 245
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 878
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 230
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 750
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu