BRATISLAVA. Z hlavnej stanice sa po zrušení električiek cestujúci priamo do centra nedostanú. Linka X13, ktorá je náhradou za električku číslo 13, centrum iba obchádza. Dopravný podnik to chce zmeniť, autobus bude jazdiť cez Námestie SNP.
Trasu menili už viackrát, najskôr išla linka X13 iba po Kollárovo námestie, dnes jazdí až na Šafárikovo námestie. Medzi cestujúcimi nie je veľmi obľúbená, niektorí sa na ňu sťažujú aj za jazdy.
Malý autobus SOR je v čase špičky preplnený, jazdí len trikrát za hodinu, navyše často mešká. Práve pre meškania chce dopravný podnik trasu zmeniť.
Čaká sa pre zastávky
Autobus X13
Nová trasa
- Hlavná stanica;
- Suché mýto;
- Námestie SNP;
- Šafárikovo námestie;
- Malá scéna v smere k novej budove SND;
- Nové SND;
-
intervaly sa skrátia z 20 na 15 minút;
-
na novej trase bude podľa odhadu DpB od septembra.
Na zastávkach sú už vylepené nové mapy električkových trás, podľa ktorých jazdí X13 cez Námestie SNP. Aj keď platia od mája, autobus jazdí stále po rovnakej trase.
Zuzana Vachová z dopravného podniku hovorí, že cez námestie zatiaľ jazdiť nemôže. „Musia sa vyriešiť zastávky MHD. Na celej trase cez centrum sú vyhradené miesta pre taxíky práve tam, kde by sa dalo zastavovať,“ hovorí.
Mesto taxikárom zruší štyri parkovacie miesta pri Manderláku. „Termín zrušenia je 15. júla,“ vraví hovorkyňa magistrátu Daniela Rodinová. Potom vybudujú zastávku.
Hovorkyňa dopravného podniku Agáta Staneková predpokladá, že linka X13 začne po novej trase jazdiť v septembri, skrátiť by sa mali aj intervaly z 20 na 15 minút. „Dopravný podnik už ma pripravený grafikon a je schopný okamžite, ako budú vytvorené zastávky, spustiť túto linku po novej trase.“
Cestujúci sa sťažovali
Vachová hovorí, že od zavedenia linky dostali od cestujúcich niekoľko podnetov a otázok, prečo má linka zdržanie. „Po objasnení situácie, ktorá súvisí so zhustenou dopravou v centre mesta najmä v špičke to cestujúci akceptovali.“
Aj napriek častému meškaniu je cestovný poriadok X13ky podľa Vachovej nastavený správne. „Všetky cestovné poriadky sú spracované pre bežný stav.“ Ak by v nich rátali aj s kolónami, vozidlá by nedodržiavali cestovný poriadok vtedy, ak by kolóny neboli, tvrdí Vachová.