SME

Do Petržalky sa vrátia električky

Najväčšia bratislavská mestská časť by už o dva roky mohla mať električkové prepojenie s centrom hlavného mesta.

BRATISLAVA. V rámci plánovanej výstavby koľajovej trate z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie bude najprv položená prvá časť trate v úseku Bosákova ulica – Šafárikovo námestie. Zároveň bude zrekonštruovaný Starý most ponad Dunaj, cez ktorý električková trať povedie. Pôjde o súčasť Nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na základe koľajovej dopravy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stavba prvej časti električkovej trate Bosákova ulica – Šafárikovo námestie je súčasťou projektov v Operačnom programe Doprava (OPD). Realizáciu projektu, ktorého predpokladané celkové oprávnené náklady dosahujú 84 miliónov eur, umožní najmä využitie európskych peňazí.

SkryťVypnúť reklamu

Z eurofondov a rozpočtu štátu

Kohézny fond Európskej únie má pokryť až 85 percent oprávnených výdavkov uvedeného projektu. Rovnaký podiel financovania je aj v prípade iných veľkých projektov na rozvoj dopravnej infraštruktúry. Štátny rozpočet SR prispeje na investíciu desiatimi percentami z plánovaných výdavkov a Hlavné mesto SR Bratislava, ako prijímateľ finančnej pomoci, poskytne zvyšných päť percent peňazí z vlastných zdrojov.

Podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré je riadiacim orgánom OPD, najdôležitejším a najnáročnejším stavebným objektom bude už spomínaná rekonštrukcia Starého mosta.

Prvá

Prvá časť trate pre električky Bosákova ulica – Šafárikovo námestie bude dlhá 2,4 kilometra a budú na nej jedna zrekonštruovaná a nové zastávky Štúrova, Viedenská, Bosákova a Jantárová. Stavba trate začne pred križovatkou ulíc Jesenského a Štúrova, bude pokračovať cez Šafárikovo námestie, Starý most a po estakádach Artmedia a Einsteinova už v Petržalke sa dostane k Bosákovej ulici. Tam sa prvá časť trate skončí obratiskom pred Námestím hraničiarov.

SkryťVypnúť reklamu

„Prvoradým účelom stavby je začať budovať prepravný systém, ktorý bude postupnými krokmi v budúcnosti schopný prevziať na seba rozhodujúci podiel prepravy cestujúcich v mestskej hromadnej doprave,“ priblížilo význam projektu výstavby električkovej trate do Petržalky ministerstvo dopravy.

Druhá v budúcnosti

Aby projekt splnil svoju základnú funkciu, musí podľa rezortu zabezpečiť požadované prepravné kapacity pravidelnosťou chodu vlakových súprav, ako aj ich bezpečnou, kvalitnou a spoľahlivou každodennou prevádzkou.

V budúcnosti sa plánuje aj druhá časť výstavby električkovej trate na úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor.

Po predĺžení koľajovej trate z bratislavského Starého mesta, čo sa predpokladá v priebehu dvoch rokov, bude mať Petržalka po veľmi dlhom čase opäť električkovú dopravu. Stane sa tak totiž po viac ako polstoročí, ktoré uplynuli odvtedy, čo jazdili električky v Petržalke.

SkryťVypnúť reklamu

Mestská hromadná doprava v slovenskej metropole na pravom brehu Dunaja sa tak popri autobusovej rozšíri aj na električky. A tie do Petržalky, najľudnatejšej časti hlavného mesta, nepochybne takisto patria.

Doprava

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 441
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 157
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 173
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 808
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 453
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 156
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 912
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 183
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 29 059
  2. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 034
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 10 101
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 055
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 597
  6. Věra Tepličková: Keď sa bojíš valašky 7 235
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 6 863
  8. Vlado Jakubkovič: Ukážte rozstrieľané brucho. 6 456
  1. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  2. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  3. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  4. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  5. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
  6. Tupou Ceruzou: Pandemická
  7. Radko Mačuha: "Rež a rúbaj do krve po Šimečkovej kotrbe" dokial Fico na Slovensku, pánom nebude.
  8. Věra Tepličková: Keď sa Lojza Hlinu bojí už aj generál
SkryťZatvoriť reklamu