Do Petržalky sa vrátia električky

Najväčšia bratislavská mestská časť by už o dva roky mohla mať električkové prepojenie s centrom hlavného mesta.

BRATISLAVA. V rámci plánovanej výstavby koľajovej trate z Janíkovho dvora na Šafárikovo námestie bude najprv položená prvá časť trate v úseku Bosákova ulica – Šafárikovo námestie. Zároveň bude zrekonštruovaný Starý most ponad Dunaj, cez ktorý električková trať povedie. Pôjde o súčasť Nosného systému mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na základe koľajovej dopravy.

Stavba prvej časti električkovej trate Bosákova ulica – Šafárikovo námestie je súčasťou projektov v Operačnom programe Doprava (OPD). Realizáciu projektu, ktorého predpokladané celkové oprávnené náklady dosahujú 84 miliónov eur, umožní najmä využitie európskych peňazí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Z eurofondov a rozpočtu štátu

Kohézny fond Európskej únie má pokryť až 85 percent oprávnených výdavkov uvedeného projektu. Rovnaký podiel financovania je aj v prípade iných veľkých projektov na rozvoj dopravnej infraštruktúry. Štátny rozpočet SR prispeje na investíciu desiatimi percentami z plánovaných výdavkov a Hlavné mesto SR Bratislava, ako prijímateľ finančnej pomoci, poskytne zvyšných päť percent peňazí z vlastných zdrojov.

Podľa Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré je riadiacim orgánom OPD, najdôležitejším a najnáročnejším stavebným objektom bude už spomínaná rekonštrukcia Starého mosta.

Prvá

Prvá časť trate pre električky Bosákova ulica – Šafárikovo námestie bude dlhá 2,4 kilometra a budú na nej jedna zrekonštruovaná a nové zastávky Štúrova, Viedenská, Bosákova a Jantárová. Stavba trate začne pred križovatkou ulíc Jesenského a Štúrova, bude pokračovať cez Šafárikovo námestie, Starý most a po estakádach Artmedia a Einsteinova už v Petržalke sa dostane k Bosákovej ulici. Tam sa prvá časť trate skončí obratiskom pred Námestím hraničiarov.

„Prvoradým účelom stavby je začať budovať prepravný systém, ktorý bude postupnými krokmi v budúcnosti schopný prevziať na seba rozhodujúci podiel prepravy cestujúcich v mestskej hromadnej doprave,“ priblížilo význam projektu výstavby električkovej trate do Petržalky ministerstvo dopravy.

Druhá v budúcnosti

Aby projekt splnil svoju základnú funkciu, musí podľa rezortu zabezpečiť požadované prepravné kapacity pravidelnosťou chodu vlakových súprav, ako aj ich bezpečnou, kvalitnou a spoľahlivou každodennou prevádzkou.

V budúcnosti sa plánuje aj druhá časť výstavby električkovej trate na úseku Bosákova ulica – Janíkov dvor.

Po predĺžení koľajovej trate z bratislavského Starého mesta, čo sa predpokladá v priebehu dvoch rokov, bude mať Petržalka po veľmi dlhom čase opäť električkovú dopravu. Stane sa tak totiž po viac ako polstoročí, ktoré uplynuli odvtedy, čo jazdili električky v Petržalke.

Mestská hromadná doprava v slovenskej metropole na pravom brehu Dunaja sa tak popri autobusovej rozšíri aj na električky. A tie do Petržalky, najľudnatejšej časti hlavného mesta, nepochybne takisto patria.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 22 757
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 093
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 15 967
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 11 819
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 8 797
  6. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 4 439
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 4 142
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 282
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 2 350
  10. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 2 071