Ľudí využívajúcich novomestskú sociálnu výdajňu pribúda

Bratislavské Nové Mesto eviduje v súčasnosti zhruba 200 občanov, ktorí využívajú služby výdajne pre sociálne slabších.

BRATISLAVA. Výdajňa potravín pre sociálne slabších obyvateľov, ktorú bratislavská mestská časť Nové Mesto otvorila vlani na jeseň, sa rozrastá. V týchto dňoch ju presťahovali do nových väčších priestorov v budove Tržnice na Trnavskom mýte.

"Vo výdajni rastie aj počet klientov. V októbri minulého roka, teda mesiac po jej otvorení, ju využívalo zhruba 160 ľudí, v súčasnosti ich je približne 200," informoval Ján Borčin z novomestského miestneho úradu.

Skoro dvesto

Zriadením Sociálnej výdajne potravín a spotrebného tovaru sa mestská časť snaží znížiť výdavky sociálne slabším občanom na základné životné potreby.

Článok pokračuje pod video reklamou

„V súčasnosti evidujeme už zhruba 200 občanov, ktorí využívajú služby Sociálnej výdajne. Stúpajúci počet klientov, ako aj stále väčší objem tovaru, ktorý nám bezplatne dodávajú sponzori, si vyžaduje aj väčší priestor na prevádzku,“ povedal starosta Nového Mesta Rudolf Kusý.

Potraviny za body

Občania si vo výdajni vyberajú tovar bezplatne. Klient platí iba na začiatku vstupný administratívny poplatok päť eur za čipovú kartu. Tá obsahuje mesačný kredit od 20 do 30 bodov, a to v závislosti od výšky príjmu. Kredit každý mesiac zdarma dobíjajú.

Denne môže zákazník vo výdajni minúť najviac osem bodov. Každý tovar má svoju bodovú hodnotu. Sociálna výdajňa je určená pre osamelých invalidných a starobných dôchodcov s penziou do výšky 350 eur, občanov a rodiny s deťmi v hmotnej núdzi a občanov a rodiny, ktoré sa ocitli v náhlej krízovej situácii.

Výdajňa ponúka rôzny tovar – mliečne výrobky, zeleninu, ovocie, múku, ryžu, olej, drogériu, sladkosti či mäsové výrobky. Ak sa nepodarí minúť väčšie zásoby, novomestská samospráva ich rozdáva organizáciám, ktoré pracujú s ľuďmi bez domova.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 695
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 937
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 210
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 397
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 945
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 937
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 680
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 499
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 293
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 789