SME
Štvrtok, 28. január, 2021 | Meniny má AlfonzKrížovkyKrížovky

Veľké opravy električkovej trate plánujú po lete

Bratislava plánuje miliónové opravy električkovej trate. Začať by mali netypicky po prázdninách.

BRATISLAVA. Prázdniny a letný grafikon sa skončia v septembri a spolu s nimi by mala prestať premávať aj električka do bratislavskej Dúbravky.

Mestská časť s asi 35-tisíc obyvateľmi má byť bez električiek asi tri mesiace. Obyvatelia majú v Karlovej Vsi prestupovať na náhradné autobusy.

Modernizácia Dúbravka
  • úsek Hanulova – Pri kríži, obnova na štyri etapy; trvať má asi tri mesiace
  • prebiehať má za plnej výluky, ľudí majú voziť do Karlovej Vsi náhradné autobusy;
  • elektr. trať križuje – 7 priecestí pre peších, 4 priecestia pre autá a jeden podchod pre peších (pri OD Saratov);
  • 10 nástupísk (5 električkových zastávok).

Električková trať, ktorá sa tiahne celou Dúbravkou, je už dlho v havarijnom stave a mesto ju chce modernizovať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na veľký dopravný projekt prepojenia železničných koridorov a tunel pod Dunajom.

Modernizácia, ako opravy magistrát nazýva, aby fondy trať preplatili, má zhltnúť viac než 13,8 milióna eur.

Netypický termín mimo letného grafikonu zverejnilo mesto v rámci zámeru na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, ľudia sa môžu vyjadrovať do 19. júla. Práce by mali trvať do decembra.

Odstávky a veľké opravy robilo mesto väčšinou počas leta letného režimu MHD. Tentoraz by to malo byť inak.

Hovorca mesta Stanislav Ščepán na otázky ohľadom termínu odpovedať od pondelka nevedel. Nie je teda istý. Dôvodom sú vraj dovolenky na magistráte. Informácie prisľúbil neskôr.

Výluka mimo prázdnin

„Jesenný termín modernizácie električkovej trate v Dúbravke považujem za zlý vtip,“ hovorí Jozef Uhler (SDKÚ), predseda mestskej dopravnej komisie. Dôvody sú podľa poslanca dva. „Dopravný podnik nebude v septembri pripravený pokryť výluku električiek autobusmi a tender na dodávateľa sa do septembra tiež nestihne.“

Uhler dodáva, že od začiatku príprav projektu sa uvažovalo o výluke cez prázdniny. „Nevidím žiadny rozumný dôvod na to, aby sa modernizácia nemohla robiť budúce leto.“

Električky v Dúbravke musia už dlhší čas jazdiť pre stav trate pomalšie, dopravný podnik tvrdí, že odstávka tu zatiaľ nehrozí, trať vraj kontrolujú.

Modernizáciu trate organizuje mesto, plánuje ju na štyri etapy, pričom každá má prebiehať za plnej výluky električiek. Mesto v plánoch pripúšťa aj výnimočné uzavretie jedného jazdného pruhu počas roka frekventovanej cesty na Saratovskej, a to v oboch smeroch.

Práce za viac než 13 miliónov eur, majú zahŕňať výmenu celej električkovej trate a aj jej spodku spolu s odvodnením. Nové majú byť aj priechody pre chodcov a nástupiská na zastávkach, pričom ich poloha sa meniť nemá.

Električku z Dúbravky plánuje mesto v budúcnosti potiahnuť až do Devínskej, súvisí to s výstavbou projektu Bory, ktorý tu robí Penta.

Stanica odrezaná

Okrem dúbravskej električky je v havarijnom stave aj trať na hlavnú stanicu. Električky tu odstavili ešte v novembri 2011 a mesto stále zvažuje, či bude čakať na obnovu trate v rámci megaprojektu, ktorý má prestavať stanicu na novú halu a nákupné centrum a už roky ho plánuje firma Transprojekt, alebo bude opravu riešiť zvlášť.

Uhler hovorí, že mesto má spolu s dopravným podnikom pripravené riešenia na opravu časti trate, ide o úsek pri Národnej banke.

Ďalšia časť je podľa neho sťažená komplikovanými právnymi vzťahmi medzi mestom a budúcim investorom projektu. „Dúfam, že vďaka ústretovým krokom mesta sa podarí dohodnúť na dočasnom sprevádzkovaní trate až do začiatku prestavby predstaničného priestoru.“

kolaj_res.jpg

Zničené koľaje v Dúbravke.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  2. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  4. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  5. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  10. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  1. Neprekonaný VAM systém, ktorý zabráni krádeži vášho auta
  2. Výpredaj zásob. Bezpečný nákup s garanciou dodania až k vám
  3. Garmin predstavuje Lily, svoje najmenšie inteligentné hodinky
  4. Babylon Berlín: Najdrahší nemecký seriál
  5. Potravinové intolerancie bude KRAJ riešiť aj tento rok
  6. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí
  7. Závod zamestnáva 500 ľudí. Tatravagónka v Trebišove má 50 rokov
  8. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  9. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  10. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 19 711
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 19 057
  3. Viete, ako správne umyť ovocie? Čistá voda stačiť nemusí 18 716
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 17 864
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 7 943
  6. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci 7 648
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 633
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 305
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 7 172
  10. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 059
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu