SME

Veľké opravy električkovej trate plánujú po lete

Bratislava plánuje miliónové opravy električkovej trate. Začať by mali netypicky po prázdninách.

BRATISLAVA. Prázdniny a letný grafikon sa skončia v septembri a spolu s nimi by mala prestať premávať aj električka do bratislavskej Dúbravky.

Mestská časť s asi 35-tisíc obyvateľmi má byť bez električiek asi tri mesiace. Obyvatelia majú v Karlovej Vsi prestupovať na náhradné autobusy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Modernizácia Dúbravka

  • úsek Hanulova – Pri kríži, obnova na štyri etapy; trvať má asi tri mesiace

  • prebiehať má za plnej výluky, ľudí majú voziť do Karlovej Vsi náhradné autobusy;

  • elektr. trať križuje – 7 priecestí pre peších, 4 priecestia pre autá a jeden podchod pre peších (pri OD Saratov);

  • 10 nástupísk (5 električkových zastávok).

SkryťVypnúť reklamu

Električková trať, ktorá sa tiahne celou Dúbravkou, je už dlho v havarijnom stave a mesto ju chce modernizovať z európskych peňazí, ktoré mali ísť pôvodne na veľký dopravný projekt prepojenia železničných koridorov a tunel pod Dunajom.

Modernizácia, ako opravy magistrát nazýva, aby fondy trať preplatili, má zhltnúť viac než 13,8 milióna eur.

Netypický termín mimo letného grafikonu zverejnilo mesto v rámci zámeru na posudzovanie vplyvov na životné prostredie, ľudia sa môžu vyjadrovať do 19. júla. Práce by mali trvať do decembra.

SkryťVypnúť reklamu

Odstávky a veľké opravy robilo mesto väčšinou počas leta letného režimu MHD. Tentoraz by to malo byť inak.

Hovorca mesta Stanislav Ščepán na otázky ohľadom termínu odpovedať od pondelka nevedel. Nie je teda istý. Dôvodom sú vraj dovolenky na magistráte. Informácie prisľúbil neskôr.

Výluka mimo prázdnin

„Jesenný termín modernizácie električkovej trate v Dúbravke považujem za zlý vtip,“ hovorí Jozef Uhler (SDKÚ), predseda mestskej dopravnej komisie. Dôvody sú podľa poslanca dva. „Dopravný podnik nebude v septembri pripravený pokryť výluku električiek autobusmi a tender na dodávateľa sa do septembra tiež nestihne.“

Uhler dodáva, že od začiatku príprav projektu sa uvažovalo o výluke cez prázdniny. „Nevidím žiadny rozumný dôvod na to, aby sa modernizácia nemohla robiť budúce leto.“

SkryťVypnúť reklamu

Električky v Dúbravke musia už dlhší čas jazdiť pre stav trate pomalšie, dopravný podnik tvrdí, že odstávka tu zatiaľ nehrozí, trať vraj kontrolujú.

Modernizáciu trate organizuje mesto, plánuje ju na štyri etapy, pričom každá má prebiehať za plnej výluky električiek. Mesto v plánoch pripúšťa aj výnimočné uzavretie jedného jazdného pruhu počas roka frekventovanej cesty na Saratovskej, a to v oboch smeroch.

Práce za viac než 13 miliónov eur, majú zahŕňať výmenu celej električkovej trate a aj jej spodku spolu s odvodnením. Nové majú byť aj priechody pre chodcov a nástupiská na zastávkach, pričom ich poloha sa meniť nemá.

Električku z Dúbravky plánuje mesto v budúcnosti potiahnuť až do Devínskej, súvisí to s výstavbou projektu Bory, ktorý tu robí Penta.

Stanica odrezaná

Okrem dúbravskej električky je v havarijnom stave aj trať na hlavnú stanicu. Električky tu odstavili ešte v novembri 2011 a mesto stále zvažuje, či bude čakať na obnovu trate v rámci megaprojektu, ktorý má prestavať stanicu na novú halu a nákupné centrum a už roky ho plánuje firma Transprojekt, alebo bude opravu riešiť zvlášť.

Uhler hovorí, že mesto má spolu s dopravným podnikom pripravené riešenia na opravu časti trate, ide o úsek pri Národnej banke.

Ďalšia časť je podľa neho sťažená komplikovanými právnymi vzťahmi medzi mestom a budúcim investorom projektu. „Dúfam, že vďaka ústretovým krokom mesta sa podarí dohodnúť na dočasnom sprevádzkovaní trate až do začiatku prestavby predstaničného priestoru.“

Zničené koľaje v Dúbravke.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 76 625
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 361
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 055
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 444
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 130
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 198
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 192
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 252
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 574
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 550
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 55 484
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 484
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 329
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 940
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 583
  8. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu 8 982
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu