BRATISLAVA. Letný režim bratislavskej MHD vytlačí z ulíc časť starých žltozelených karos na plyn.
Keď sa po zime začali lámať rámy starých trolejbusov, dopravný podnik na trolejbusovú linku 202 nasadil staré autobusy karosa. Aj s príchodom leta stáli na konečnej, chladili sa s pustenými motormi a sálali teplo na chodník. Jednému z nich dokonca pred dvomi týždňami začal počas jazdy horieť motor.
Cez prázdniny náhradné autobusy netreba
Minimálne na dva mesiace teraz staré karosy z linky 202 stiahli. Cez letné prázdniny jazdí MHD menej často a trolejbusov tak netreba tak veľa. Na ich linky už nemusia nasadzovať náhradné autobusy.
„Letnú prevádzku na všetkých trolejbusových linkách zabezpečujú trolejbusy,“ vraví hovorkyňa bratislavského dopravného podniku Agáta Staneková.
Po lete však budú linky opäť jazdiť častejšie a doterajší počet trolejbusov nebude stačiť. „Nové vozidlá dovtedy určite nebudú, riešime požičanie autobusov,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).
Dočasný prenájom
Prenajať chcú ojazdené vozy po generálnej oprave, ponuky mohli uchádzači predložiť dovčera.
Plánovanú životnosť doteraz prekročila asi tretina autobusov a viac ako dve tretiny električiek a trolejbusov. Dopravný podnik plánuje do konca roka vyradiť viac ako päťdesiat autobusov.
Dlhodobý plán rozvoja MHD z minulého týždňa počíta s rozširovaním električkovej a trolejbusovej dopravy, autobusov je teraz asi trikrát viac. Mesto chce tento pomer vyrovnať.
Električkovú trať chcú potiahnuť až do Petržalky, Devínskej Novej Vsi, Vajnôr a na bratislavské letisko. Trolejbusy by sa mali dostať až do Lamača.