SME

Karosy na leto končia, novšie vozidlá požičajú

Staré autobusy ako náhradu za pokazené trolejbusy na dva mesiace netreba.

Plánovanú životnosť doteraz prekročila asi tretina autobusov a viac ako dve tretiny električiek a trolejbusov.Plánovanú životnosť doteraz prekročila asi tretina autobusov a viac ako dve tretiny električiek a trolejbusov. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Letný režim bratislavskej MHD vytlačí z ulíc časť starých žltozelených karos na plyn.

Keď sa po zime začali lámať rámy starých trolejbusov, dopravný podnik na trolejbusovú linku 202 nasadil staré autobusy karosa. Aj s príchodom leta stáli na konečnej, chladili sa s pustenými motormi a sálali teplo na chodník. Jednému z nich dokonca pred dvomi týždňami začal počas jazdy horieť motor.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cez prázdniny náhradné autobusy netreba

Minimálne na dva mesiace teraz staré karosy z linky 202 stiahli. Cez letné prázdniny jazdí MHD menej často a trolejbusov tak netreba tak veľa. Na ich linky už nemusia nasadzovať náhradné autobusy.

SkryťVypnúť reklamu

„Letnú prevádzku na všetkých trolejbusových linkách zabezpečujú trolejbusy,“ vraví hovorkyňa bratislavského dopravného podniku Agáta Staneková.

Po lete však budú linky opäť jazdiť častejšie a doterajší počet trolejbusov nebude stačiť. „Nové vozidlá dovtedy určite nebudú, riešime požičanie autobusov,“ povedal šéf dozornej rady dopravného podniku Jozef Uhler (SDKÚ).

Dočasný prenájom

Prenajať chcú ojazdené vozy po generálnej oprave, ponuky mohli uchádzači predložiť dovčera.

Plánovanú životnosť doteraz prekročila asi tretina autobusov a viac ako dve tretiny električiek a trolejbusov. Dopravný podnik plánuje do konca roka vyradiť viac ako päťdesiat autobusov.

Dlhodobý plán rozvoja MHD z minulého týždňa počíta s rozširovaním električkovej a trolejbusovej dopravy, autobusov je teraz asi trikrát viac. Mesto chce tento pomer vyrovnať.

SkryťVypnúť reklamu

Električkovú trať chcú potiahnuť až do Petržalky, Devínskej Novej Vsi, Vajnôr a na bratislavské letisko. Trolejbusy by sa mali dostať až do Lamača.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  3. Ako zvládnuť podnikanie, rodinu aj voľný čas bez kompromisov?
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme
  6. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť?
  8. Veterné parky: vizuálny smog alebo nová estetika energetiky?
  1. Kalamita v Markovej spracovaná v súlade so zákonom
  2. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov
  3. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete
  5. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni
  6. Skvelý sortiment za výnimočne nízke ceny nájdete v Pepco
  7. S nami máte prístup do všetkých záhrad
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  1. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 16 849
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 778
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 5 795
  4. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie 5 395
  5. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 4 249
  6. Muži, nepodceňujte návštevu kardiológa. Srdce máte len jedno 2 727
  7. Môže hudba pomôcť neurologickým pacientom lepšie chodiť? 2 279
  8. Nevšedný ostrov. Ischia priťahuje pozornosť čoraz viac turistov 1 957
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 104 971
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 71 082
  3. Michal Dolňan: Covid vypustili z laboratórií a SLAK na nás vrhli Nemci a Francúzi... 46 384
  4. Rado Surovka: Raši dostal padáka 30 899
  5. Jakub Konečný: Našli sme dvoch Slovákov, ktorí sa majú vďaka Ficovej vláde lepšie! 22 053
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 22 023
  7. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 057
  8. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 569
  1. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  2. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  3. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  4. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  5. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
  6. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  7. Tupou Ceruzou: Medvede
  8. Tupou Ceruzou: Mr. Business
SkryťZatvoriť reklamu