BRATISLAVA. Bratislavské Staré Mesto nechce v centre polovičnú zľavu na parkovanie pre Bratislavčanov z iných mestských častí. Skrížilo tak plány magistrátu na spoločný systém parkovania s rovnakými pravidlami pre štyri mestské časti.
Hovorca Starého Mesta Tomáš Halán vraví, že sa k projektu nepridajú, ak im mesto neodsúhlasí výnimku.
Parkovanie
Čo sa má zmeniť
jednotný systém má byť v Starom Meste, Ružinove, Novom Meste a Petržalke;
mesto navrhuje strop 2 eurá za hodinu, to by platili vodiči, ktorí nežijú v Bratislave;
pre Bratislavčanov z iných mestských častí to má byť maximálne 1 euro;
vo vlastnej mestskej časti by mohli domáci parkovať za 20 až 30 eur ročne.
„Polovičná zľava z parkovného je pozvánkou do Starého Mesta, aby tu zaparkovali,“ povedal Halán. Na radnici chcú, aby ľudia radšej jazdili hromadnou dopravou.
Magistrát sa podľa hovorcu Stanislava Ščepána k tomu zatiaľ nebude vyjadrovať. O pripomienkach mestských častí sa rozhodne v lete.
Mesto navrhuje v texte novej parkovacej politiky cenový strop dve eurá na hodinu. Konkrétnu sumu by si mali určiť mestské časti.
Sporný pomer výnosov
Okrem Starého Mesta majú pripomienky aj ďalšie veľké mestské časti.
Nové Mesto spolu s Petržalkou kritizujú výnosy z parkovného v pomere 70 percent pre metské časti a 30 pre mesto. Parkovacích miest v správe mestských častí je podľa starostu Petržalky Vladimíra Bajana výrazne viac, podľa TASR to odhadol na pomer 98 ku dvom.
Nové Mesto navrhuje rozdeľovať poplatky v pomere 80 ku 20, primátor Milan Ftáčnik hovorí, že to zvážia.
Ružinov zasa vidí problém v tom, že autá budú parkovať na účelových komunikáciách, teda napríklad príjazdových cestách k firmám, ktoré patria aj súkromníkom.
„Rokovania zastupiteľstiev sa hýbu dobrým smerom a myslím, že sa blížime k dohode,“ povedal včera napriek komplikáciám primátor.
Dvadsať až tridsať eur
Mesto navrhuje, aby ľudia s trvalým pobytom v Bratislave mohli predbežne za 20 až 30 eur ročne parkovať zadarmo v okolí svojho domu. Pri ďalšom aute v rodine by však táto cena mala byť vyššia.
Zľava podľa Ftáčnika nebude platiť na miestach, ktoré budú označené ako miesta veľkej atraktivity, kde sa bude môcť stáť len dve hodiny.
Prečítajte si, ako sa zatiaľ vyvíjalo rozhodovanie o parkovacej politike