AKTUALIZOVANÉ V STREDU 16:45

Petržalka a Ružinov riešili VZN o parkovaní

Zastupiteľstvo Petržalky súhlasilo s dodatkom štatútu aj s návrhom VZN o parkovaní, má však pripomienky.Ružinov nesúhlasí.

Parkovisko v Petržalke.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

PETRŽALKA. Pomer, ako si bude mesto s mestskými časťami deliť výnosy z úhrad za dočasné parkovanie, i polovičná zľava pre Bratislavčana z inej mestskej časti - aj na tom sa stále s mestom stále nedohodli ani Petržalka a Ružinov.

Petržalskí miestni poslanci dnes opäť rokovali o pripravovanej celomestskej parkovacej politike. Schválili súhlasné stanovisko k návrhu dodatku štatútu aj k návrhu všeobecne záväzného nariadenia o parkovaní, mestu však v dokumentoch zároveň odkázali svoje pripomienky.

Mestská časť Ružinov nesúhlasí s návrhom k dodatku Štatútu hlavného mesta Bratislavy ani s VZN.

Ružinov chce zapracovať pripomienky

Podľa názoru ružinovských poslancov štatút ani VZN neriešia primárny problém so statickou dopravou vo vnútroblokoch a účelových komunikáciách, nakoľko možno predpokladať, že nerezidenti sa budú presúvať na účelové komunikácie a spevnené plochy vo vnútroblokoch, ktoré nie sú zaradené do siete miestnych komunikácií a návrh na zmenu parkovacej politiky toto nerieši.

Návrh parkovacieho VZN hlavného mesta SR Bratislavy už bol v miestnom zastupiteľstve raz prerokovaný (16. apríla) s nesúhlasným stanoviskom. Pripomienky zástupcov Ružinova z doterajších rokovaní oparkovacej politike podľa starostu Dušana Pekára neboli zapracované do celkového riešenia parkovacej politiky.

Ako informoval primátor Bratislavy Milan Ftáčnik, podľa rozhodnutia NR SR však mesto nemôže vyberať parkovné na účelových komunikáciách. Mestská časť však môže vyhradiť parkovacie miesta aj na účelových komunikáciách a vo vnútroblokoch na báze rezidenčných kariet.

Petržalka rieši výnosy

Výnosy z úhrad za dočasné parkovanie by sa mali podľa plánov mesta prerozdeľovať v pomere 30 ku 70. Menej peňazí by pritom išlo mestu na mestskú políciu, na skvalitňovanie verejnej dopravy, dobudovanie záchytných parkovísk, odťahovú službu či evidenčnú databázu. Väčšiu časť peňazí by zase dostala mestská časť na označenie ciest a ich údržbu, náklady na operátora systému parkovania či na tlač a vydávanie rezidentských kariet.

"V žiadnom prípade neakceptujeme tento pomer," podotkol dnes starosta Vladimír Bajan. Vraví, že ak by sa pomer vzťahoval k počtu parkovacích miest, rozdelenie by bolo možno 2 ku 98. V najväčšej mestskej časti je totiž v správe Petržalky približne 17.000 parkovacích miest ku 400, ktoré má mesto."Nedelíme len peniaze pre peniaze, ale delíme aj podiel na nákladoch," zdôraznil Bajan.

Primátor Milan Ftáčnik pripúšťa aj pomer 20 percent pre mesto a 80 percent pre mestskú časť, taký napríklad žiada Nové Mesto.

Polovičná zľava nemá rácio

Petržalke sa nepozdávala ani polovičná zľava, ktorú by pri parkovaní dostal rezident, ak by navštívil inú mestskú časť. Na hodinu parkovania by pritom zaplatil euro namiesto dvoch eur, ktoré mesto plánuje určiť nerezidentom. "Unesie systém 50-percentnú zľavu? To je číslo, ktoré bolo iba hodené do pľacu, ale nemá žiadne rácio," myslí si Bajan. Toto stanovisko však nakoniec na návrh poslanca Michala Radosu (SDKÚ) vypustili.

Dnešné zastupiteľstvo Starého Mesta s polovičnou zľavou pre rezindentov z iných mestských častí nesúhlasilo.

Druhé a tretie auto výrazne drahšie

Za parkovanie každého ďalšieho auta by mal rezident platiť výraznejšie viac ako za odstavenie svojho prvého - aj to je ďalšia zo zmien, ktorú chce Petržalka dosiahnuť. Mesto dnes plánuje, že za parkovanie ďalšieho auta zaplatí Bratislavčan maximálne desaťnásobok ceny prvého, mestská časť hovorí o stonásobku.

Petržalka tiež neakceptuje návrh mesta, ktorý nárok na kartu dáva aj rezidentovi so služobným autom. "Tým nič nevyriešime," myslí si Bajan.

Definitívne znenie štatútu mesto predloží poslancom v septembri po pripomienkach mestských častí. Primátor sľubuje, že ku každej pripomienke mesto zaujme stanovisko.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 825
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 344
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 199
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 141
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 817
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 590
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 501
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 196
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 795