Štvorprúdovka je už minulosť

Starý most chcú firmy opravovať aj lacnejšie, ako boli odhady expertov, hovorí o neukončenej súťaži primátor.

Aktivisti chcú pri Chorvátskom ramene petržalský Central Park.(Zdroj: SME - PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Štvorprúdovku, ktorá mala prechádzať stredom Petržalky aj cez zelené územie, nakoniec nepostavia. Oznámil to primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru). Štvorprúdovku pritom chcel stavať jeho hlavný dopravný inžinier.

Projekt sa mení po protestoch Petržalčanov. Dosiahli zachovanie väčšej zelenej plochy okolo Chorvátskeho ramena.

Architekti zo sveta

Dve fázy
Električka do Petržalky
Prvá etapa
  • obnova Starého mosta,
  • električka skončí za mostom,
  • plánované dokončenie: koncom roka 2015.
Druhá etapa
  • električka od Bosákovej ulice po Janíkov dvor,
  • dokončenie: 2018-2020

Cesta aj tak stredom Petržalky zrejme povedie, len užšia. Mala by ísť popri električke, ktorá má prepojiť Petržalku s centrom mesta.

Primátor vyzval verejnosť, aby sa ešte do 15. júla na web mesta alebo cez mestský e­mail k projektu vyjadrila. Po stretnutí s autormi pripomienok vyhlásia súťaž.

Až jej výsledok ukáže, ako má vyzerať nový koncept električkovej trate a jej okolia, mesto teraz nevie povedať, ako bude vyzerať. Hlavná architektka mesta Ingrid Konrad chce, aby to bola medzinárodná súťaž a aby každý tím mal dopravného experta.

Výslednému architektonicko­-urbanistickému konceptu potom podľa Ftáčnika prispôsobia územné plány zón, ktoré definujú, kde zástavba môže byť a kde nie.

Chceli by Central park

Niektorí Petržalčania a aktivisti nechcú ani električku. V ankete s 2233 respondentmi im vyšlo, že vyše 50 percent opýtaných chcelo v lokalite budúcej električky iba mestský park, 37 percent park aj s električkou. Ďalšia skupina aktivistov by zasa v lokalite chceli vytvoriť petržalský Central park s električkou.

Ftáčnik túto anketu nepovažuje za reprezentatívnu. Ak na to bude čas, urobil by prieskum verejnej mienky.

Električka je podľa Ftáčnika potrebná, lebo nepozná iný spôsob, ako bezkolízne prepraviť Petržalčanov na druhý breh Dunaja. „Električka až po Janíkov dvor by mohla byť hotová niekedy v roku 2018,“ sľubuje primátor. V prípade zdržania odhaduje odklad maximálne o dva roky.

Mesto ešte len ide mapovať, komu patria všetky pozemky pod budúcim koridorom. Primátor sľúbil, že to zmapujú. „Celý koridor nie je v rukách mesta. Sú tam pozemky, ktoré sú súkromné alebo prenajaté na dlhý čas.“

Splnomocnenec Petržalky pre Nosný dopravný systém Tomáš Fabor hovorí, že by sa nemal meniť územný plán a ani už rozostavané projekty Petržalka City a Južné mesto.

Starý most vyhodnocujú

Zatiaľ nie je známy ani víťaz súťaže na rekonštrukciu Starého mosta, čo je prvá fáza nosného dopravného systému do Petržalky. Rozhodnú najneskôr začiatkom júla.

Náklady na rekonštrukciu Starého mosta odhadli v štátnej expertíze na 69 miliónov eur bez DPH, povedal Ftáčnik. „Mám informácie, že sú aj nižšie ponuky. Je ich viac, ale boli aj ponuky vyššie.“

Primátor hovorí, že zmluvu s víťazom by mohli podpísať v septembri. „Vtedy musí zhotoviteľ začať. Má na to 24 mesiacov, kritický čas je september 2015.“

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790