BRATISLAVA. Cyklotrasy bez kolízie s motorovou dopravou a redukcia cestných komunikácií. Zástupcovia bratislavských občianských združení to predstavili vo výzve so šiestimi bodmi, ktorú plánujú odovzdať primátorovi Milanovi Ftáčnikovi (nezávislý s podporou Smeru-SD).
Spolu sú silnejší
Doposiaľ združenia vystupovali s pripomienkami samostatne.
"Povedali sme si, že by bolo dobré, ak by sa občiansky sektor zjednotil a dal na papier také pripomienky k druhej etape električky do Petržalky, ktoré by boli pre všetkých zrozumiteľné a kde by sme našli najväčší prienik svojich názorov," povedala na dnešnom brífingu Iveta Plšeková z Petržalského okrášľovacieho spolu.
Za posledné dva týždne preto združenia vytvorili výzvu so šiestimi požiadavkami, ktoré označili za "Písmo sväté petržalské".
Okrem už spomínaných požiadaviek tiež chcú, aby bola v mieste križovania trate nosného dopravného systému a existujúcej železničnej trate ponechaná rezerva na budúce vybudovanie prestupného uzla integrovanej dopravy a aby bol tento uzol zahrnutý do pripravovanej dokumentácie.
Jestvujúci násyp popri bývalom štadióne Artmedia by mal byť podľa aktivistov využitý namiesto budovania estakády. "Žiadame, aby kompetentné orgány pri spracovaní dokumentácie rešpektovali závery posudzovania vplyvov na životné prostredie EIA v zmysle tejto výzvy," píšu ďalej vo výzve.
V úseku Romanova ulica - Kutlíkova/Pajštúnska ulica chcú tiež úplne vypustiť plánovanú cestnú komunikáciu.
Žiadajú urbanistickú štúdiu
Body žiadajú aktivisti zapracovať do architektonicko-urbanistickej štúdie na druhú etapu nosného dopravného systému, do pripravovaného dopravného generelu Bratislavy aj pripravovaných tretích zmien a doplnkov územného plánu.
Výzvu spracovali zástupcovia občianskych združení Cyklokoalícia, Lepšia doprava, Petržalský okrášľovací spolok, združenie Za efektívnu a ekologickú dopravu, Petržalský Central park a zástupca vlastníkov bytov na Rovniankovej ulici.