BRATISLAVA. V Zrkadlovej sieni Primaciálneho paláca dnes mesto chystá ďalšiu diskusiu k druhej etape Nosného systému Mestskej hromadnej dopravy v bratislavskej Petržalke. Električka by mala v mestskej časti pokračovať v úseku od Bosákovej ulice po Janíkov dvor.
Magistrát dnes plánuje odprezentovať aj základné podmienky urbanisticko-architektonickej súťaže na tento úsek. Prezentácia sa začne o 18.00 h.
"Druhá etapa projektu súvisí s výstavbou električkovej trate, obslužných komunikácií či s revitalizáciou verejných priestorov," priblížil riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.
Petržalčania štvorprúdovku nechcú
Veľká vlna odporu sa v súvislosti s druhou etapou však vzniesla pre plánovanú štvorprúdovú cestu.
"Územie takmer štvorkilometrovej trasy nerealizovaného metra pozdĺž celého Chorvátskeho ramena už 30 rokov využívajú Petržalčania na oddych a rekreáciu v prírodnom prostredí," pripomínali aktivisti, ktorí začali spisovať petíciu na internete aj medzi ľuďmi.
Štvorprúdová cesta mala prepojiť sever a juh Petržalky. Začínať mala pri križovatke Jantárová cesta a Bosákova ulica a pokračovať spolu s plánovanou električkou až po Janíkov dvor, prípadne aj ďalej na juh. Hlavný dopravný inžinier Tibor Schlosser na poslednej diskusii s občanmi v apríli argumentoval, že cesta mala odľahčiť vnútrosídliskové obslužné komunikácie, po ktorých dnes Petržalčania jazdia.
"Už 30 rokov zaťažujú cesty, ktoré na to nikdy neboli naprojektované. Čo tí ľudia, ktorí tam žijú? Mohli by sa tiež právom sťažovať na nadmerný hluk a emisie," pripomenul.
Najskôr prieskum až potom súťaž
Aktivisti od mesta žiadali, aby dalo urobiť dôveryhodný prieskum verejnej mienky Petržalčanov. Na základe jeho výsledkov by sa potom mala vyhlásiť férová architektonicko-urbanistická súťaž, ktorej výsledky by sa premietli aj do nového územného plánu Bratislavy.
Mesto k dokumentácii na územné rozhodnutie zatiaľ nevydalo ani nevydá kladné záväzné stanovisko, tvrdí primátor Milan Ftáčnik (nezávislý s podporou Smeru-SD). Najprv sa má vypísať urbanisticko-architektonická súťaž.
"Chcem predísť situácii, ktorá sa stala so Starým mostom," podotkol. Tam mesto súťaž nestihlo urobiť pre termíny z Európskej únie. "Zo súťaže vyplynie, či dospejeme až k zmene územného plánu."
Na dnešnej verejnej prezentácii prípravy podmienok súťaže sa zúčastní okrem primátora a hlavného dopravného inžiniera aj architektka mesta Ingrid Konrad a generálny riaditeľ spoločnosti METRO Bratislava Peter Ivan.