SME

Autá v úzkych uliciach Devína ohrozujú ľudí

Výstavba kanalizácie Na Kremeľskej ulici v Devíne sa mala skončiť v auguste. Kvôli záplavám sa však práce prerušili. Ulica je už niekoľko týždňov uzavretá pre autá, ktoré cez Devín iba prechádzajú. Od začiatku októbra je výluka na Kremeľskej rozsiahlejšia


Kvôli záplavám sa práce na kanalizácii v Devíne prerušili. Ulice sú však tažko prejazdné. Autá jazdia cez úzke bočné uličky pod Devínskym hradom. FOTO SME – PAVOL MAJER

. Autá jazdia cez úzke bočné uličky pod Devínskym hradom.

Aj keď je obchádzková trasa zjednosmernená, vodiči prechádzajú prirýchlo a v bočných uličkách ohrozujú chodcov. Obmedzenie rýchlosti na 40 kilometrov za hodinu určil dopravný inšpektorát, pričom už dvadsiatka je tu veľa. Cesty sú hrboľaté, deravé a krehké, neboli stavané pre podobnú záťaž. Hoci pred vodičov, prichádzajúcich zo strany Devínskej Novej Vsi a Karlovej Vsi sú značky so zákazom vjazdu, počet prechádzajúcich áut sa nezmenšuje. „Najhoršie je to ráno a neskoro popoludní. Možno to súvisí s tým, že dopravné značky z oboch prístupových smerov sú ľahko prehliadnuteľné. Ešte horšie je to s obmedzeným priestorom, keď na ceste len s námahou vedľa seba prejde auto vedľa chodca. Ísť tu s dieťaťom znamená vystavovať sa priamemu ohrozeniu,“ hovorí obyvateľ Devína Pavel Mikluščák.

Ako nás však informovali na miestnom úrade, práce pokračujú dobrým tempom a predĺžený termín kolaudácie bude skrátený. Zatiaľ to vyzerá tak, že od polovice októbra by mala prechádzať všetka tranzitná doprava cez obec po pôvodnej trase. Rovnako aj zastávky autobusov budú sa svojom starom mieste.

Z Devína prichádza prosba: na automobilistov, aby rešpektovali zákaz prejazdu. Na šoférov MHD, aby sa pozerali aj dozadu a videli, ako sa za nimi všetko halí do prachu a ľudia si zakrývajú nos i ústa. Na Miestny úrad v Devíne, aby „konečne“ necha vyčistiť celé Slovanské nábrežie a aby zabezpečil výraznejšie a vhodnejšie dopravné značenie. Aj na políciu, aby dozrela na dodržiavanie poriadku.

(ľš, pm)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 18 068
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 547
  3. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 16 003
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 987
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 557
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 474
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 975
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 426
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  2. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  3. Irena Šimuneková: Čriepky z Bratislavy - Keď utícha ruch veľkomesta...
  4. Radko Mačuha: Ako fénix z popola.
  5. Radko Mačuha: Praskliny na Bratislavskom hrade.
  6. Radko Mačuha: Budova, ktorá dala celému námestiu skutočný význam. (cyklus Bratislavská krutosť)
  7. Ľuboš Vodička: Prešporskí báječní muži na lietajúcich strojoch: Ján Bahýľ
  8. Radko Mačuha: Prešporská kasáreň maľovaná (cyklus Bratislavská krutosť)
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 625
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 662
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 465
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 8 428
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 413
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 389
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 363
  8. Juraj Kumičák: Kolaborant 6 544
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu