SME

Nové Mesto chce viac peňazí z parkovania

Návrh dodatku štatútu hlavného mesta ráta s rozdelením z výnosov z dočasného parkovania medzi hlavné mesto a mestské časti v pomere 30:70, Nové Mesto navrhuje 20:80.

BRATISLAVA. Bratislavské Nové Mesto chce viac peňazí z výnosov z dočasného parkovania na jej území, ktoré sa pripravuje v rámci parkovacej politiky v hlavnom meste. Mestská časť žiada, aby sa príjmy z dočasného parkovania delili medzi hlavné mesto a mestskú časť v pomere 20:80.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
0 seconds of 0 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:00
00:00
 
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Návrh dodatku štatútu hlavného mesta, ktorý má rozdeliť kompetencie medzi mestské časti a mesto v parkovacej politike pritom ráta s rozdelením 30 percent pre hlavné mesto a 70 percent pre mestskú časť.

"O vyjadrenie stanoviska k štatútu požiadal primátor Bratislavy Milan Ftáčnik všetky bratislavské mestské časti, a to ešte pred schvaľovaním v mestskom zastupiteľstve," informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy. Novomestskí poslanci vyjadrili súhlas s návrhom dodatku štatútu hlavného mesta, ale s pripomienkou, že chcú z výnosov o desať percent viac.

SkryťVypnúť reklamu

Dodatok v štatúte hlavného mesta prišiel poslancom predstaviť predseda mestskej dopravnej komisie a mestský poslanec Jozef Uhler, ktorý ich poprosil, aby návrh podporili. "Delenie 70:30 sa vám nepozdáva a máte pocit, že vašich parkovacích miest bude viac ako mestských, to je oprávnené. Ak dáte k tomu pripomienku, že žiadate 80:20 a zároveň odsúhlasíte zmenu štatútu, tak si môžete byť istí, že tých 80 percent budete mať. Pán primátor ma dnes poveril, aby som vám aj v jeho mene toto bez problémov sľúbil," presviedčal poslancov Uhler.

Predseda dopravnej komisie poslancom sľúbil, že ich názory budú brať vážne, pretože štyri najväčšie bratislavské mestské časti - Nové Mesto, Staré Mesto, Petržalka a Ružinov sú najdôležitejšími partnermi hlavného mesta v parkovacej politike.

SkryťVypnúť reklamu

Pomer ako v Amsterdame

Navrhovanou zmenou štatútu sa upravia kompetencie mestských častí a mesta pri organizovaní dopravy. Štatút rozdelí príjmy z úhrad za dočasné parkovanie medzi hlavné mesto a mestské časti. Navrhovaný pomer 30:70 zodpovedá pomeru, v akom sa delia o výnosy z úhrad a pokút za dočasné parkovanie v Amsterdame.

Mesto si z výnosu uhradí všetky náklady na mestskú políciu a správu centrálnej evidenčnej databázy, kde bude evidovať rezidentov, ako aj náklady na skvalitňovanie mestskej hromadnej dopravy, dobudovanie záchytných parkovísk a odťahovú službu.

Mestské časti si zo svojej časti uhradia náklady na operátora systému parkovania, na tlač a vydávanie rezidentských parkovacích kariet, na kontrolu dodržiavania pravidiel parkovania.

SkryťVypnúť reklamu

Na prijatie návrhu štatútu hlavného mesta je potrebné prerokovanie s mestskými časťami a následné schválenie trojpätinovou väčšinou prítomných poslancov mestského zastupiteľstva. Ak so zmenou nebude súhlasiť najmenej 10 miestnych zastupiteľstiev, na schválenie je potrebná trojpätinová väčšina všetkých poslancov mestského zastupiteľstva.

Druhé hlasovanie

Novomestskí poslanci vyjadrili súhlas aj s návrhom všeobecne záväzného nariadenia o vymedzení úsekov miestnych komunikácií na dočasné parkovanie motorových vozidiel, výške úhrady za dočasné parkovanie, o spôsobe jej platenia a preukázania jej platenia (VZN).

Poslanci najskôr dostali odporúčanie, aby návrh neodobrili, lebo vychádza z ešte neschváleného štatútu hlavného mesta a je potrebné ho doplniť podľa pripomienok mestskej časti. Po vystúpení predsedu mestskej dopravnej komisie Uhlera však za znenie VZN poslanci zahlasovali.

Novomestskí poslanci pritom o VZN hlasovali už po druhý raz, prvýkrát v apríli, keď ešte nebol vypracovaný dodatok štatútu hlavného mesta, vyjadrili nesúhlasné stanovisko. Odmietavé stanovisko k návrhu VZN schválili v apríli aj poslanci ďalších troch veľkých bratislavských mestských častí - Starého Mesta, Petržalky a Ružinova. Ich zastupiteľstvá by sa mali materiálmi - návrhom dodatku štatútu hlavného mesta, návrhom VZN aj návrhom zmluvy o spolupráci s mestom, zaoberať na najbližších zasadnutiach 25. júna.

Petržalke i Starému Mestu v apríli prekážalo, že by mali dať vodičom - Bratislavčanom, ktorí nemajú trvalý pobyt v mestskej časti, 50-percentnú zľavu na dočasné parkovanie. Ako nedostatok tiež napríklad vnímali, že vtedy ešte nebola vypracovaná zmena štatútu hlavného mesta, ktorá by určila rozdeľovanie získaných peňazí na parkovaní medzi mestskými časťami a mestom.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  2. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  3. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  4. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  5. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  6. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  7. Na Marka oharka do jarka
  8. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 334
  2. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 13 237
  3. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 8 913
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 777
  5. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 393
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 131
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 413
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 412
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 844
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 367
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 76 932
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 724
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 086
  6. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 14 060
  7. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 10 667
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 714
  1. Tupou Ceruzou: Businessman
  2. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  3. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  4. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  5. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  6. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  7. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  8. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
SkryťZatvoriť reklamu