SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Proti rakovine prsníka pochodovalo 4500 ľudí

Ulice Bratislavi zaplnili tisíce žien v ružových tričkách. Už po piatykrát sa totiž v hlavnom meste pochodovalo proti rakovine prsníka.

(Zdroj: Foto: SITA Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Na Avon pochode sa tento rok zúčastnilo 4500 ľudí, čo je dosiaľ najvyššia účasť za všetky ročníky. V rámci projektu sa vyzbieralo 64.196 eur.

Pochod rovnako ako vlani odštartoval na námestí pri Eurovei. Po prestrihnutí ružovej pásky o 15.00 h do centra mesta vyrazil dav, ktorý viedli mažoretky a bubeníci Campana Batucada.

Prešiel cez Fajnorovo nábrežie, historické jadro Bratislavy a vrátil sa po Michalskej ulici a Rybnom námestí späť k Eurovei. Na tričkách si ženy niesli aj nálepky s odkazom "Za všetky ženy" alebo "Za mamu". Dávali takto najavo za koho pochodujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Pochodovali aj známe osobnosti

"Bol to neuveriteľný pocit, pretože toľko pozitívnej energie pokope som dlho nezažila," opísala svoje pocity po pochode moderátorka Kveta Horváthová, ktorá bola tento rok tvárou kampane.

Prezradila, že pochodujúci si počas kráčania zaspievali aj pár ľudových pesničiek do rytmov bubnov. "Ja som prerozprávala s ostatnými ženami celý pochod," doplnila speváčka Beáta Dubasová.

"Stretával som ženy z celej Slovenskej republiky, od východu až po západ. Bola tam záplava krásnych žien," opísal s úsmevom dnešný pochod herec Maroš Kramár. Bol jedným zo zástupcov mužského pokolenia, ktoré sa tiež v dave objavilo. Proti rakovine prsníka pochodovali aj Henrieta Mičkovicová, Roman Juraško, Karin Haydu, Ada Straková a ďalší.

Skryť Vypnúť reklamu

Z vyzbieranej sumy dostane Onkologický ústav Sv. Alžbety v Bratislave 46.596 eur. Peniaze použije na kúpu diagnostickoliečebného prístroja Intact BLES, ktorý je určený na diagnostiku a liečbu nádorových ochorení.

Liga proti rakovine SR získala zase 17.600 eur, a to na projekty a aktivity zamerané na boj proti rakovine prsníka.

Povedomie o prevencii sa zvyšuje

Hoci sa povedomie o potrebe chodiť na preventívne mamografické prehliadky každý rok zvyšuje o niekoľko percent, číslo je stále nízke. Tvrdí to primár Mamologického oddelenia Onkologického ústavu svätej Alžbety v Bratislave Vladimír Bella.

"Len 35 percent žien chodí na gynekológiu, kde sa vyšetrujú aj prsníky a len 22 až 25 percent žien chodí na preventívnu mamografiu z tých nad 40 rokov, ktoré by tam mali chodiť," uviedol Bella. Ženy podľa jeho slov buď nemajú čas, boja sa diagnózy, alebo problém bagatelizujú. "Oproti západu máme viac pokročilých štádií," podotkol.

Skryť Vypnúť reklamu

Primár radí, že každá žena nad 18 rokov by si mala raz za tri mesiace urobiť samovyšetrenie prsníkov. Ženy, ktoré majú viac ako 25 rokov, by sa mali vyšetrovať už raz mesačne, vždy tretí alebo štvrtý deň po skončení menštruácie.

Raz ročne by mali ženy tiež absolvovať vyšetrenie u gynekológa a raz za dva roky zase mamografické vyšetrenie. "Aj keď to dáme dokopy, nikdy úplne stopercentná úspešnosť nebude, ale metódy treba kombinovať čím viac," podotkol Bella. "Ak žena zbadá zmeny aj po kompletnom vyšetrení, mala by ísť k lekárovi opäť."

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 27 417
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 24 705
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 11 833
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 287
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 787
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 693
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 532
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 572
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 513
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 476
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu