Proti rakovine prsníka pochodovalo 4500 ľudí

Ulice Bratislavi zaplnili tisíce žien v ružových tričkách. Už po piatykrát sa totiž v hlavnom meste pochodovalo proti rakovine prsníka.

(Zdroj: Foto: SITA Jozef Jakubčo)

BRATISLAVA. Na Avon pochode sa tento rok zúčastnilo 4500 ľudí, čo je dosiaľ najvyššia účasť za všetky ročníky. V rámci projektu sa vyzbieralo 64.196 eur.

Pochod rovnako ako vlani odštartoval na námestí pri Eurovei. Po prestrihnutí ružovej pásky o 15.00 h do centra mesta vyrazil dav, ktorý viedli mažoretky a bubeníci Campana Batucada.

Prešiel cez Fajnorovo nábrežie, historické jadro Bratislavy a vrátil sa po Michalskej ulici a Rybnom námestí späť k Eurovei. Na tričkách si ženy niesli aj nálepky s odkazom "Za všetky ženy" alebo "Za mamu". Dávali takto najavo za koho pochodujú.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pochodovali aj známe osobnosti

"Bol to neuveriteľný pocit, pretože toľko pozitívnej energie pokope som dlho nezažila," opísala svoje pocity po pochode moderátorka Kveta Horváthová, ktorá bola tento rok tvárou kampane.

Prezradila, že pochodujúci si počas kráčania zaspievali aj pár ľudových pesničiek do rytmov bubnov. "Ja som prerozprávala s ostatnými ženami celý pochod," doplnila speváčka Beáta Dubasová.

"Stretával som ženy z celej Slovenskej republiky, od východu až po západ. Bola tam záplava krásnych žien," opísal s úsmevom dnešný pochod herec Maroš Kramár. Bol jedným zo zástupcov mužského pokolenia, ktoré sa tiež v dave objavilo. Proti rakovine prsníka pochodovali aj Henrieta Mičkovicová, Roman Juraško, Karin Haydu, Ada Straková a ďalší.

Z vyzbieranej sumy dostane Onkologický ústav Sv. Alžbety v Bratislave 46.596 eur. Peniaze použije na kúpu diagnostickoliečebného prístroja Intact BLES, ktorý je určený na diagnostiku a liečbu nádorových ochorení.

Liga proti rakovine SR získala zase 17.600 eur, a to na projekty a aktivity zamerané na boj proti rakovine prsníka.

Povedomie o prevencii sa zvyšuje

Hoci sa povedomie o potrebe chodiť na preventívne mamografické prehliadky každý rok zvyšuje o niekoľko percent, číslo je stále nízke. Tvrdí to primár Mamologického oddelenia Onkologického ústavu svätej Alžbety v Bratislave Vladimír Bella.

"Len 35 percent žien chodí na gynekológiu, kde sa vyšetrujú aj prsníky a len 22 až 25 percent žien chodí na preventívnu mamografiu z tých nad 40 rokov, ktoré by tam mali chodiť," uviedol Bella. Ženy podľa jeho slov buď nemajú čas, boja sa diagnózy, alebo problém bagatelizujú. "Oproti západu máme viac pokročilých štádií," podotkol.

Primár radí, že každá žena nad 18 rokov by si mala raz za tri mesiace urobiť samovyšetrenie prsníkov. Ženy, ktoré majú viac ako 25 rokov, by sa mali vyšetrovať už raz mesačne, vždy tretí alebo štvrtý deň po skončení menštruácie.

Raz ročne by mali ženy tiež absolvovať vyšetrenie u gynekológa a raz za dva roky zase mamografické vyšetrenie. "Aj keď to dáme dokopy, nikdy úplne stopercentná úspešnosť nebude, ale metódy treba kombinovať čím viac," podotkol Bella. "Ak žena zbadá zmeny aj po kompletnom vyšetrení, mala by ísť k lekárovi opäť."

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 530
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 945
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 216
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 382
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 935
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 931
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 690
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 494
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 289
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 790