SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

BUS pruh na Štefánikovej zabrzdil dopravný inšpektorát

Inšpektorát odmietol napríklad spojenie MHD a cyklistov do jedného pruhu.

Buspruh nebude.Buspruh nebude. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu.

BRATISLAVA. Autobusový pruh na Štefánikovej ulici v Bratislave, ktorý mesto plánovalo vyhradiť v prvej polovici tohto roka, zatiaľ nebude. Vyznačenie BUS pruhu totiž brzdia pripomienky Krajského dopravného inšpektorátu. Agentúru SITA o tom informoval hovorca mesta Bratislava Stanislav Ščepán.

Vyhradeným autobusovým pruhom chce mesto zrýchliť plynulosť mestskej hromadnej dopravy v Bratislave a skrátiť čas prejazdov autobusov.

Podľa dopravného inšpektorátu je však Štefánikova ulica v Bratislave dôležitý cestný ťah a hustota premávky si vyžaduje zachovanie dopravy v oboch jazdných pruhoch, informovala bratislavská policajná hovorkyňa Petra Hrášková.

Podľa bratislavského primátora Milana Ftáčnika v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania s Krajským dopravným inšpektorátom v Bratislave.

Inšpektorát odmietol spojenie s cyklistami

Vyhradený autobusový pruh na Štefánikovej ulici by mal podľa plánov bratislavského magistrátu slúžiť aj cyklistom. Podľa dopravného inšpektorátu je však spojenie verejnej dopravy a cyklistov do jedného pruhu nebezpečné pre cyklistov a obmedzujúce pre vozidlá mestskej hromadnej dopravy.

"Autobusy alebo trolejbusy by po realizácii predloženého návrhu nemohli bezpečne obchádzať pomalšie idúcich cyklistov, respektíve by boli zdržiavané. Samotný účel realizácie projektu by tým bol negovaný," informovala Hrášková.

Krajskému dopravnému inšpektorátu sa tiež nepozdáva zámer magistrátu zvyšovať cestnú rýchlosť vozidiel MHD jazdou v BUS pruhu. Ako vysvetlila Hrášková, cestu na Šancovej ulici križujú dva neriadené priechody pre chodcov, ktoré idú cez štvorprúdovú cestu. Preto je podľa dopravného inšpektorátu takéto riešenie "nežiaduce a opatrenie by smerovalo proti bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky".

Podľa Hráškovej Krajský dopravný inšpektorát v Bratislave nie je proti vytváraniu vyhradených pruhov pre MHD, nemôžu však byť na dopravne vyťažených úsekoch.

Dopravný inšpektorát tiež bratislavskému magistrátu navrhol iné riešenie preferovania verejnej dopravy. Podľa ich návrhu by bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky na križovatke Štefánikovej a Šancovej ulice mohla nepretržite monitorovať kamera napojená na riadiacu centrálu Krajského dopravného inšpektorátu v Bratislave.

Autobusy sa tak nezrýchlia

Autobusový pruh na Štefánikovej ulici plánovalo mesto vyhradiť po tom, ako vlani v septembri na tejto ceste spustili jeho testovaciu prevádzku. Podľa primátora Ftáčnika sa časy prejazdov autobusov na tomto úseku skrátili približne o jednu tretinu, čo je podľa neho výhoda.

Krajský dopravný inšpektorát však o úspešnosti a bezpečnosti vyhradeného pruhu pochybuje. Podľa nich experimentálne testovanie jedného vyhradeného pruhu vlani v septembri spôsobilo kolaps ostatnej dopravy, a to nielen na Štefánikovej, ale aj na priľahlých cestách a križovatkách i na Moste SNP. Podľa primátora Ftáčnika doladiť ešte treba naviazanie BUS pruhu na cestu z Mosta SNP i dotyk so Šancovou ulicou, kde je iný dopravný prúd.

"Myslím si, že ak sa tieto dve veci doladia, vyhradený pruh pre autobusy sa dá spustiť s tým, že ešte urobíme merania na tejto trase v tých najkritickejších úsekoch," vysvetlil Ftáčnik.

BUS pruhy testovali vlani počas Európskeho týždňa mobility na Štefánikovej, Staromestskej ulici i na Moste SNP. Ako najefektívnejší sa podľa meraní ukázal práve pruh na Štefánikovej ulici, kde sa podarilo skrátiť časy prejazdov autobusov mestskej hromadnej dopravy zhruba o tretinu.

Mesto plánovalo v tomto roku vyskúšať vyhradené pruhy aj v ďalších lokalitách v Bratislave. Podľa primátora Ftáčnika už majú niečo pripravené, tieto úseky však chcú vyskúšať až po tom, keď sa podarí vyhradiť pruh na Štefánikovej ulici.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 941
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 322
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 14 409
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 292
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 846
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 787
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 273
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 188
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 051
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 925
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu