Nahlásené výtlky v Bratislave len zaplátali

Vyskúšali sme systém hlásenia výtlkov. Z piatich nahlásených výtlkov po takmer mesiaci opravili tri.

Rozbitú cestu v centre mesta neopravili ani tri týždne od nahlásenia.(Zdroj: SME - MATEJ DUGOVIČ)

Vyskúšali sme systém hlásenia výtlkov. Ani veľké nahlásené jamy nefrézovali. Z piatich nahlásených výtlkov po takmer mesiaci opravili tri.

BRATISLAVA. Systém hlásenia výtlkov v Bratislave funguje tak na polovicu. Začiatkom mája sme nahlásili päť výtlkov. Počas troch týždňov sme sledovali, ako rýchlo a či vôbec výtlky mesto opraví.

Do poslednej májovej stredy magistrát stihol opraviť len tri z nich. Napriek tomu, že dve nahlásené miesta boli posiate viacerými hlbokými jamami, žiadnu cestu nefrézovali, iba plátali. Ďalšiu rozbitú cestu mesto napriek nahláseniu neopravilo vôbec.

Reagujú na telefonáty aj emaily

Fakty
Koľko peňazí ide na cesty
  • Bratislavský samosprávny kraj dal na opravu výtlkov milión eur;
  • vláda 1,385 milióna eura;
  • rozpočet mesta je milión eur;
  • pôvodný rozpočet mesta na výtlky bol 600­tisíc eur;
  • len na opravu Račianskej ulice podľa Ftáčnika treba 3 až 5 miliónov eur.

Oplatí sa v Bratislave nahlásiť výtlky na kontaktných miestach, ktoré mesto zriadilo, aby vodiči mohli upozorniť na najrizikovejšie miesta v meste, ktoré treba urgentne opraviť?

Skúška SME ukázala, že mesto sa podnetmi zaoberá. Nie všetky však systémom prejdú, neopravuje sa vždy kvalitne a nie je to dosť rýchlo na to, aby autá nemuseli robiť slalom medzi dierami.

Dva výtlky sme 6. mája nahlásili telefonicky, tri e-mailom. Odpoveď prišla už po necelej polhodine, mesto sa poďakovalo za podnet a oznámilo, že rozbeh prác limituje počasie.

Ani dovolať sa na call centrum nebol problém. Operátor si miesta zapísal, pri výtlku na križovatke Dobšinskej a Karpatskej ulice upozornil, že je v správe mestskej časti Staré Mesto. Ubezpečil, že ju budú informovať. Pri preverovaní sme neskôr zistili, že podnet od magistrátu nedostali.

Iba plátali

Magistrát sme upozornili na tri väčšie úseky plné výtlkov a dve menšie jamy. Výtlky na začiatku Pionierskej ulice opravilo mesto približne týždeň po nahlásení. V oboch pruhoch ich iba zaplátali.

Z nahlásených rozbitých úsekov na tom bol najhoršie pravý pruh pred križovatkou Legionárskej a Krížnej pri bývalom pivovare Stein.

Cez hlboké diery sa dalo prejsť len veľmi pomaly a opatrne. Pruh bol väčšinou už prázdny, šoféri sa mu už vyhýbali a autá aj trolejbusy sa radili do ľavého pruhu. Z jednej diery trčali dokonca aj drôty.

Mesto pruh opravilo začiatkom tohto týždňa, 22 dní od nahlásenia. Cestu opäť iba zaplátali, rovnako ako výtlk zo Svätoplukovej ulice.

Zalievanie dier teplou zmesou je lacnejšie ako frézovanie - teda odstránenie starého povrchu a vyasfaltovanie dlhšieho úseku novou vrstvou. Mesto volí lacnejší, ale hrboľatý a nie veľmi trvácny model opravy pre nedostatok peňazí.

Po tejto zime má na opravu ciest 3,3 milióny eur. Magistrát tvrdí, že potrebuje aspoň 15 miliónov. Na opravách pracuje 50 ľudí.

Nahlásenie výtlkov slúži podľa hovorcu mesta Stanislava Ščepána len ako podklad na harmonogram opráv. „Prvú etapu opráv chceme ukončiť do konca júna,“ hovorí.

Nebezpečné manévre

Ďalšiu nahlásenú rozbitú cestu na ulici Mlynské nivy v smere odbočenia na Ulicu 29. augusta mesto zatiaľ neopravilo vôbec. Jazdili po nej aj trolejbusy, ktoré zostali po zime nepojazdné.

Mesto ich nahradilo starými autobusmi. Pri snahe vyhnúť sa výtlkom na tejto vyťaženej ulici vznikajú kolízne situácie, keď pri snahe vyhnúť sa im nečakane odbáčajú autá aj trolejbusy.

Stav pred nahlásením výtlkov. Na križovatke na Krížnej už trčali z cesty železné výstuže.

Diery zamazali asfaltom po 22 dňoch.

FOTO SME - MATEJ DUGOVIČ

Rozbitá cesta na Pionierskej ulici.

Približne po týždni od nahlásenia na nej výtlky zaplátali.

FOTO SME - MATEJ DUGOVIČ

Mlynskepred3_res.jpg

Mlynskepo9_res.jpg

Na križovatke Mlynských nív a Ulice 29. augusta zostali aj po troch týždňoch od nahlásenia diery.

FOTO SME - MATEJ DUGOVIČ

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 025
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 848
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 876
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 417
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 172
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 510
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 4 419
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 682
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 004
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 769

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop