SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Z jamy po cyklistickom štadióne chcú ľudia športpark

Park s niekoľkými ovocnými stromami, športoviskom, letnou čitárňou i miestom na hranie petangu, chcú obyvatelia Nového Mesta.

Cykloštadión búrali v roku 2010.Cykloštadión búrali v roku 2010. (Zdroj: Bohumil Kováč)

BRATISLAVA. Po cyklistickom štadióne v bratislavskom Novom Meste ostala len jama. Zbúrali ho v roku 2010 pre rekonštrukciu Zimného štadióna Ondreja Nepelu.

Voľná plocha poslúžila najmä stavebníkom ako skladisko, počas majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji, ktoré sa konali v hlavnom meste na jar 2011, slúžila aj ako provizórne parkovisko.

Prázdna jama na Ulici odbojárov teraz môže ožiť. Park so stromami by najradšej v tejto lokalite videli Novomešťania, ktorí sa v stredu podvečer v Národnom tenisovom centre zúčastnili na verejnej diskusii k budúcnosti tejto lokality.

Pozemok patrí mestu, je opustený

Priestor ako je Sad Janka Kráľa v Petržalke či Medická záhrada v Starom Meste, športové prvky, preliezky pre deti, horolezecká stena i petangové ihrisko. To všetko si vedia obyvatelia Nového Mesta predstaviť na mieste, kde stál Národný cyklistický štadión Vlastimila Ružičku. V súčasnosti patria pozemky hlavnému mestu.

„Mesto nemá presný názor na to, čo tam chce mať,“ uviedla počas stredajšej diskusie námestníčka bratislavského primátora Viera Kimerlingová.

Pripomenula, že sa v lokalite napríklad rátalo aj s výstavbou bytového domu, hovorilo sa aj o podzemnom parkovaní, ale aj o športových plochách. „Poslanci mesta sa rozhodli, že by to zatiaľ predávať nechceli,“ dodala.

S veľkým parkoviskom sa nepočíta

Na úrovni mesta vznikla poslanecká komisia, ktorej úlohou je pripraviť pre zastupiteľstvo návrh, ako sa bude riešiť budúcnosť pozemku, na ktorom stál cyklistický štadión.

„Čakáme na vaše námety, podnety, čo by ste tam chceli,“ povedala primátorova námestníčka a zároveň predsedníčka tejto komisie Kimerlingová. To, že sa s budovaním parkovacích miest či podzemným parkovaním vo veľkom v lokalite nepočíta, potvrdil i Peter Bánovec z kancelárie hlavného dopravného inžiniera v Bratislave.

„Určite ani my nechceme hovoriť o nejakom veľkokapacitnom parkovisku,“ uviedol Bánovec s tým, že to do danej lokality ani nepatrí. Priestor je na podzemné parkovanie nevhodný i podľa inžiniersko-geologického prieskumu, ktorý ukázal, že je na mieste vysoká spodná voda, a teda výstavba garáží by bola drahá, lokalita by tiež také dopravné zaťaženie zrejme nezvládla.

Od obyvateľov Nového Mesta najčastejšie počas diskusie zaznievali návrhy, aby sa jama pokrytá burinou zmenila na park so stromami a relaxačno-športovú zónu. Novomešťania sa prihovárali za starších občanov, mamičky s deťmi, psičkárov, imobilných obyvateľov i neďaleko sídliacich škôlkarov, ktorým by mohla lokalita slúžiť.

„Najlepšie športovisko pre občanov je voľná zelená trávnatá plocha, ktorá sa dá využiť na akékoľvek účely,“ uviedol Igor Moška zo Slovenského tenisového zväzu, podľa ktorého by sa vzniknuté športoviská mali poprepájať pešou zónou. „Nechceme tu žiadne parkovanie a autá, do toho neveľkého priestoru by sa nemali dostať,“ uviedla jedna z obyvateliek Tehelnej ulice.

Riaditeľ Základnej školy na Kalinčiakovej Dušan Noga by ako možnosť popri zeleni nevylúčil ani parkovacie miesta a športoviská. Na verejnej diskusii prišli ľudia i s nápadmi, či by v lokalite nemohol vyrásť dokonca akvapark.

„Nechcem nič vylučovať, ale neviem si to dosť dobre predstaviť a myslím si, že by sme tým dosť naštvali okolitých obyvateľov, pretože by sme sem pritiahli veľmi intenzívne dopravu,“ zareagoval na takýto návrh starosta Nového Mesta Rudolf Kusý.

Mala by vzniknúť štúdia

Počas diskusie vystúpil i Bohumil Kováč z Ústavu urbanizmu a územného plánovania Fakulty architektúry Slovenskej technickej univerzity. Podľa neho kedysi komplex letného kúpaliska, zimného štadióna, cyklistickej dráhy a tenisových kurtov z dielne architekta Kamila Grossa tvoril športovo-rekreačný komplex, ktorý mal „hlavu a pätu“.

Tehelné pole bol podľa neho pojem, ktorý poznali i v Prahe či Viedni. „Tá jama vznikla úplne zbytočne pri výstavbe zimného štadióna, pretože tie autá mohli ozaj parkovať aj na tej tráve,“ myslí si architekt Kováč.

Ako uviedol starosta Nového Mesta Rudolf Kusý, podnety od obyvateľov z diskusie spracujú a všetky dostane komisia, ktorá má priniesť na mestské zastupiteľstvo návrh, čo s plochou na Ulici odbojárov.

„Rozhodne nechceme, aby tu zostala táto diera a rozhodne nechceme, aby tu bola výstavba,“ uviedol Kusý. Starosta si je istý, že členovia komisie si osvoja názory ľudí. Po tom, čo sa materiál dostane do mestského zastupiteľstva, by mohla byť vypracovaná konkrétna štúdia.

„Prvým krokom štúdie určite bude to, že sa tu opäť stretneme a túto diskusiu posunieme ďalej,“ uzavrel novomestský starosta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 259
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 276
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 853
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 418
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 405
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 346
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 256
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 214
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  8. Anton Sládek: Bratislava - budova bývalej sociálnej poisťovne na Bezručovej - interiér
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 464
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 520
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 183
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 076
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 210
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 139
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 082
  8. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 493
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  3. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu