SME

Projekt integrovanej dopravy v kraji spustia 1. júna

Cestovné poriadky liniek budú pri zmenách postupne zostavované v intervalovom režime tak, ako je to bežné na linkách MHD v Bratislave.

Najprv marec, teraz jún.Najprv marec, teraz jún. (Zdroj: ARCHÍV SME)

BRATISLAVA. Od 1. júna sa stane integrovaná doprava prvýkrát realitou na území mesta Bratislavy a v okrese Malacky.

Projekt integruje viaceré druhy dopráv mestskú hromadnú dopravu (MHD), prímestské vlaky i autobusy. Zapojili sa doňho spoločnosti Dopravný podnik Bratislava, Slovak Lines, Železničná spoločnosť Slovensko a Železnice Slovenskej republiky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Všetci dopravcovia ponúkajú integrované dopravné pásma od Bratislavy počnúc až po Záhorie. Cestujúci tak môže využiť jednotný cestovný lístok, po zakúpení ktorého môže ľubovoľne kombinovať viaceré druhy dopravy bez ohľadu na to, ktorý dopravca ich prevádzkuje.

SkryťVypnúť reklamu

K testovaniu projektu sa vyjadril aj predseda Bratislavského samosprávneho kraja Pavol Frešo: "S vedením spoločností sme preverovali pripravenosť spustenia projektu. Všetci dopravcovia písomne potvrdili, že sú pripravení na cestovanie podľa nových pravidiel. A to je zárukou toho, že môžeme spustiť I. etapu integrovanej dopravy od prvého júna."

Generálny riaditeľ Bratislavskej integrovanej dopravy (BID), a. s., Rastislav Cenký uviedol: "Sme radi, že sa nám podarilo pripraviť konkurencieschopný i keď náročný projekt. Dokonca čas, ktorý sme mali kvôli technickým posunom daný od marca tohto roku, sme využili na zlepšenie projektu sfunkčnil sa u všetkých dopravcov internetový predaj predplatných cestovných lístkov a zabezpečilo sa zobrazovanie a čítanie dát na čítačkách v prímestských autobusoch."

SkryťVypnúť reklamu

"Tým skutočne stačí cestujúcemu mať jednu dopravnú kartu, čím mu uľahčujeme cestovanie po území Bratislavského kraja."

Na predplatné cestovné lístky bude možné k cestovaniu využívať vybrané vlaky (kategória REX a Os), ako aj linky MHD a regionálne autobusové linky začlenené do systému. V regionálnej doprave sa bude preferovať koľajová doprava a vo vybraných prestupných miestach bude na vlaky nadväzovať autobusová doprava.

Cestovné poriadky liniek budú pri zmenách postupne zostavované v intervalovom režime tak, ako je to bežné na linkách MHD v Bratislave.

Nastane zmena v označovaní regionálnych autobusových liniek. K slovnému označeniu pribudne aj číselné označenie linky tak, ako je tomu v mestskej doprave. Bude uplatňovaný princíp označenia liniek podľa toho, ktoré územie linka prevažne obsluhuje.

SkryťVypnúť reklamu

Na Záhorie budú premávať linky v číselnom rade 200. V neskorších etapách v okrese Pezinok linky s číslom 500, pre Senec 600, v smere na juhovýchod od Bratislavy 700. Tento prvok prispeje k ľahšej orientácii a nájdeniu správneho autobusu. Vlakové linky budú označené písmenom S a číslom, ktoré opäť označuje smerovanie vlaku. Vlaková linka na Malacky bude premávať s označením S20.

Oproti súčasnému stavu, keď na výšku cestovného má vplyv precestovaná vzdialenosť, bude cestovné odvodené od počtu precestovaných tarifných zón. Zaintegrované územie je podľa nového grafikonu rozdelené do jednotlivých tarifných zón. Každá zóna je označená trojmiestnym číslom, napríklad Malacky číslom 255.

Informácie poskytla Barbora Ďurišová z Bratislavskej integrovanej dopravy, a. s.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  2. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  3. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  4. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  5. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  6. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  7. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 70 039
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 229
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 9 881
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 443
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 7 509
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 179
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 074
  8. Fico škodí ekonomike, predbehli nás aj Rumuni 4 167
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Rado Surovka: Raši dostal padáka 80 351
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 526
  3. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 70 970
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 831
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 271
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 902
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 400
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 756
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  5. Tupou Ceruzou: Businessman
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu