SME
Pondelok, 16. máj, 2022 | Meniny má Svetozár

Námietku k súťaži na rekonštrukciu Starého mosta stiahli

Víťaza medzinárodnej súťaže na rekonštrukciu Starého mosta a budovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu chce mesto vyhlásiť do začiatku letných prázdnin.

Starý most je prístupný len pre peších a cyklistov.Starý most je prístupný len pre peších a cyklistov. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

BRATISLAVA. Medzinárodná súťaž na rekonštrukciu bratislavského Starého mosta a budovanie električkovej trate do Petržalky môže pokračovať. Jeden z uchádzačov totiž na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO) namietal, že nemal dosť času na prípravu ponuky, svoju námietku však stiahol.

Víťaza tendra chce mesto vyhlásiť do začiatku letných prázdnin. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

ÚVO: Konanie bolo zastavené

Tlačový tajomník ÚVO Ján Mažgút zatiaľ iba potvrdil, že konanie o námietke bolo ukončené a zároveň dodal, že rozhodnutie bude v krátkom čase zverejnené na internetovej stránke úradu.

SkryťVypnúť reklamu

Svoju námietku k medzinárodnej súťaži na rekonštrukciu Starého mosta podal jeden z uchádzačov po tom, ako mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu predkladania ponúk. Bratislava pritom už raz termín predkladania ponúk do súťaže posúvala.

Pôvodne mohli uchádzači predkladať svoje ponuky do 20. marca, mesto termín posunulo do 27. marca.

Obálky komisia zložená z odborníkov i bratislavských poslancov otvorila 28. marca. Ako informoval Andrassy, po stiahnutí námietky uchádzačom môže komisia pokračovať vo vyhodnotení ponúk.

Do 24 mesiacov

Súťaž chce mesto ukončiť do začiatku letných prázdnin tak, aby mohol víťaz v lete začať s harmonogramom prác. Rekonštrukciu Starého mosta má vysúťažený dodávateľ dokončiť do 24 mesiacov.

Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Mesto v januári vyhlásilo medzinárodnú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta, o víťazovi rozhodne cena.

SkryťVypnúť reklamu

Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok. Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem.

Konštrukcia mosta za 35 miliónov

Zákazka je na približne 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur. Na rekonštrukciu mosta a vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu mesto požiada o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.

Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Mesto plánuje projekt ukončiť do polovice roku 2015, na prípadné komplikácie si nechalo polročnú časovú rezervu.

SkryťVypnúť reklamu

V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou. Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta.

V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. S jazykom vám pomôže elektronický prekladač Vasco Translator M3
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  2. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov
  4. Dopraje nám najšťastnejšia krajina na svete hokejové zlato?
  5. Na Slovensku vznikla Detská dopravná nadácia
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Čo práve pripravuje SME? Ako pracuje? Ako vyzerá deň v redakcii? 12 690
  2. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 11 070
  3. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 6 009
  4. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 4 008
  5. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 3 214
  6. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 2 007
  7. Manuál k výsadbe priesad 1 953
  8. Unikátna kniha vás naučí zvládať nástrahy internetu 1 603
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  5. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 18 362
  2. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 9 457
  3. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 8 160
  4. Věra Tepličková: Príde aj Mr. Bean? 6 975
  5. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 720
  6. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa pravdepodobne ešte neskončil. Aktuálne informácie 3 284
  7. EQUUS: Prvý 6-kolesový lesný traktor EQUUS. Čo všetko dokáže? 3 024
  8. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 2 974
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  2. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  3. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  4. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  7. Jiří Ščobák: Čo robiť, aby sme sa nezbláznili z inflácie? Máme infláciu riešiť?
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu