BRATISLAVA. Medzinárodná súťaž na rekonštrukciu bratislavského Starého mosta a budovanie električkovej trate do Petržalky môže pokračovať. Jeden z uchádzačov totiž na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO) namietal, že nemal dosť času na prípravu ponuky, svoju námietku však stiahol.
Víťaza tendra chce mesto vyhlásiť do začiatku letných prázdnin. Agentúru SITA o tom informoval riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.
ÚVO: Konanie bolo zastavené
Tlačový tajomník ÚVO Ján Mažgút zatiaľ iba potvrdil, že konanie o námietke bolo ukončené a zároveň dodal, že rozhodnutie bude v krátkom čase zverejnené na internetovej stránke úradu.
Svoju námietku k medzinárodnej súťaži na rekonštrukciu Starého mosta podal jeden z uchádzačov po tom, ako mesto nevyhovelo jeho žiadosti o predĺženie termínu predkladania ponúk. Bratislava pritom už raz termín predkladania ponúk do súťaže posúvala.
Pôvodne mohli uchádzači predkladať svoje ponuky do 20. marca, mesto termín posunulo do 27. marca.
Obálky komisia zložená z odborníkov i bratislavských poslancov otvorila 28. marca. Ako informoval Andrassy, po stiahnutí námietky uchádzačom môže komisia pokračovať vo vyhodnotení ponúk.
Do 24 mesiacov
Súťaž chce mesto ukončiť do začiatku letných prázdnin tak, aby mohol víťaz v lete začať s harmonogramom prác. Rekonštrukciu Starého mosta má vysúťažený dodávateľ dokončiť do 24 mesiacov.
Rekonštrukcia Starého mosta je súčasťou prvej etapy vybudovania električkovej trate do Petržalky zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu. Mesto v januári vyhlásilo medzinárodnú súťaž na rekonštrukciu Starého mosta, o víťazovi rozhodne cena.
Jednou z podmienok tendra je, že budúci zhotoviteľ stavby musí mať za posledné tri roky skúsenosti s výstavbou mosta ponad tečúci tok. Keďže za posledné tri roky na Slovensku takýto projekt nebol, mesto v súťaži očakáva medzinárodné konzorcium zložené z domácich a zahraničných firiem.
Konštrukcia mosta za 35 miliónov
Zákazka je na približne 68 miliónov eur bez DPH, na novú konštrukciu mosta by malo ísť 35 miliónov eur. Na rekonštrukciu mosta a vybudovanie električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu mesto požiada o nenávratný finančný príspevok z Operačného programu Doprava.
Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015. Mesto plánuje projekt ukončiť do polovice roku 2015, na prípadné komplikácie si nechalo polročnú časovú rezervu.
V prvej etape vybudovania električkovej trate do Petržalky vymenia starú konštrukciu mosta ponad Dunaj za novú. Súčasná šírka 90 metrov pre preplávanie lodí sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov, dve pilóty sa odstránia a nahradia sa jednou. Pre peších a cyklistov na Starom moste vybudujú 4,5 metra široké lávky po oboch stranách mosta.
V projekte sa počíta aj so zrušením konečnej zastávky autobusov na Šafárikovom námestí, tá sa presunie na Bosákovu. Tam sa budú zároveň otáčať električky. Zákazka zahŕňa aj vybudovanie novej estakády pri štadióne Artmedia a rozšírenie estakády.