SME
Nedeľa, 22. máj, 2022 | Meniny má Júlia, Juliána

Bratislavská parkovacia so sebou vozí policajtov

Súkromná firma polícii za pomoc neplatí. BPS Park jej len poskytla miesta na parkovanie.

Zelení v modrom.Zelení v modrom. (Zdroj: SME - MATEJ DUGOVIČ)

Súkromná firma polícii za pomoc neplatí. BPS Park jej len poskytla miesta na parkovanie.

BRATISLAVA. Štátni policajti sa vozia v autách súkromnej firmy BPS Park a pokutujú za nezaplatené parkovné. Firma vyberá platby za parkovanie v centre mesta, s políciou má dohodu o spolupráci od roku 1999.

Polícia sa zaviazala firme poskytnúť policajta, aby sa zaoberal vodičmi, ktorí nezaplatili parkovné. Miesta spravované BPS Park sú spoplatnené v pracovné dni od ôsmej do štvrtej popoludní.

Slúžiť majú všetkým rovnako

„Policajt má za svoj plat slúžiť v prospech všetkých. Ak ho zneužije firma na riešenie svojej veci bez toho, aby zaplatila všetky náklady, tak to zaváňa zneužitím polície,“ myslí si dopravný analytik Jozef Drahovský.

SkryťVypnúť reklamu

BPS Park polícii neplatí, poskytla jej iba 18 parkovacích miest pri policajnom prezídiu. Aké sú náklady na policajtov, ktorí sa vozia v autách firmy, hovorkyňa bratislavskej polície Tatiana Kurucová povedať nevedela.

„Je otázka, či je takéto nasadenie polície primerané cieľu, ktorý sa sleduje a či má byť policajt celý čas pri drobných priestupkoch,“ hovorí Pavel Nechala, právnik z Transparency International. Vodiči nemôžu ku každej nehode volať dopravnú políciu.

Mestskí sa vozia na vlastných

Kurucová neodpovedala, prečo policajti spolupracujú práve s BPS Park. V dohode je spomenutý iba záujem zabezpečiť dopravný poriadok a disciplínu a riešiť neúnosnú statickú dopravu v centre.

Nechala hovorí, že polícia má vlastné úlohy a fyzické, právnické osoby či mestá by jej mali poskytnúť súčinnosť. V tejto zmluve sa postupuje opačne a polícia pomáha súkromnej spoločnosti. BPS Park sa k téme nevyjadrila.

SkryťVypnúť reklamu

Vodičov, ktorí nezaplatili parkovné, pokutuje aj mestská polícia. Mestskí policajti v aute parkovacej firmy nejazdia, povedal ich hovorca.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Prečo potrebujeme udržateľné riešenia v oblasti mobility?
  2. Gestačný diabetes mellitus
  3. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  5. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  6. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  7. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  8. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  1. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 674
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 4 321
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 4 277
  4. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 3 147
  5. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami 2 023
  6. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 412
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im 1 360
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 1 013
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  2. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  6. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  7. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  8. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  1. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 11 233
  2. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 10 778
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 420
  4. Ján Valchár: Odvaha plukovníka Chodarjonoka alebo ako to nie je o odvahe 5 269
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 3 820
  6. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 3 747
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 066
  8. Tupou Ceruzou: Pôjdeš do basy, ty hajzel! 1 909
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 39. - Arktída - Letecká expedícia Amundsena s Ellsworthom na severný pól -1925
  2. Jiří Ščobák: Bude nový II. pilier lepší? Dožijeme sa exodu z dlhopisových fondov?
  3. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  4. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  8. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
SkryťZatvoriť reklamu