Svietiť na bratislavské budovy možno ľubovoľne, aj reklamu

Incheba premietala reklamu na hradný kopec. V centre zasa banka nechala nasvietiť historickú budovu SND.

Reklamu svietili aj na divadlo.(Zdroj: FOTO - WWW.Q - 99.SK)

Incheba počas autosalónu premietala reklamu na hradný kopec. V centre zasa banka nechala nasvietiť historickú budovu SND.

BRATISLAVA. Povolenie na svetelnú projekciu si od magistrátu netreba pýtať, ani keď ide o reklamu.

Koncom apríla počas autosalónu tak premietala Incheba na hradný kopec logá automobilových značiek.

Hovorkyňa Incheby Martina Sekulová tvrdí, že si projekciu z kvantového generátora objednali u dodávateľa. Kto ním bol, povedať nechcela. Magistrát, ktorý hradný kopec spravuje, neinformovali.

Článok pokračuje pod video reklamou

Letci by mali súhlasiť

Zo zákona by si súhlas na projekciu mali záujemcovia vyžiadať od leteckého úradu, aby neohrozili lietadlá, hovorí jeho inšpektor Jozef Tóth.

Hovorkyňa magistrátu Martina Halušková tvrdí, že v súčasnosti nie je žiadny zákon, ktorý by vyžadoval, aby na projekciu dala povolenie samospráva. „Mesto však celú situáciu preverí.“

Na hradný kopec, hrad a obľúbenú reštauráciu politikov pravidelne svietia aj z podniku Plťka Pontón, ktorý je rovno pod hradom. Na hrad nesvietia cielene, ale len preto, že je v blízkosti.

Letecký úrad nevydal na projekciu povolenie ani v tomto prípade. Tóth hovorí, že podobné problémy s nenahlásenými projekciami mali aj v iných mestách.

FOTO SME - MATEJ DUGOVIČ

Premietali aj na divadlo

Netradične na zeleno na jeden večer nasvietili aj historickú budovu Slovenského národného divadla. Na prednú stenu s hlavným vchodom premietali aj logá banky Sberbank, ktorá mala vtedy v divadle večierok.

Divadlo hovorí, že osvetlenie ako reklamu neponúka, umožňuje ho len pri prenájme. „Klient si ho zabezpečuje na vlastné náklady,“ povedala tlačová tajomníčka divadla Izabela Pažítková.

Nasvietenie bolo podľa nej súčasťou zmluvy. V predmete prenájmu však exteriér budovy spomenutý nie je a v zmluve sa nič nehovorí ani o jej nasvietení.

„Stavebnou súčasťou nebytového priestoru je aj predmetná plocha, na ktorej bolo nasvietené logo Sberbank. Prenájom sa týkal budovy ako celku,“ reaguje Pažítková.

Právnik Pavel Nechala z Transparency International hovorí, že v zmluve by nasvietenie mohlo byť spomenuté, ale ak s ním obe strany súhlasili, nemá to žiadne následky. Minimálne na diskusiu podľa neho je, či by mesto nemalo „regulovať používanie takýchto prostriedkov“. Tvrdí, že rôznych rušivých vplyvov je čoraz viac.

FOTO SME - MATEJ DUGOVIČ

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 869
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 23 929
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 994
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 835
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 681
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 636
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 524
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 104
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 502