Integrovaná doprava nebude pre hendikepovaných bezplatná

Zadarmo budú môcť hendikepovaní cestovať iba v bratislavskej MHD.

Zadarmo budú môcť cestovať držitelia preukazu ZŤP v rámci integrovanej dopravy len v bratislavskej MHD. Vo vlakoch a prímestských autobusoch so zľavou.(Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Železnice Slovenskej republiky a regionálny autobusový dopravca musia mať jednotný cenový výmer na celom Slovensku.

BRATISLAVA. Bezplatné cestovanie po zavedení integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji budú mať ťažko zdravotne postihnutí iba v bratislavskej mestskej hromadnej doprave. Túto výnimku, ktorá zatiaľ platí do 30. júna, budú musieť v tarifných podmienkach v júni schváliť ešte bratislavskí mestskí poslanci.

Vo vlakoch a regionálnych autobusoch ostane aj po zavedení integrovanej dopravy pre hendikepovaných polovičná zľava. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

Jednotné cestovné v regióne nie je možné

Mesto totiž rokovalo so Železnicami Slovenskej republiky a regionálnym autobusovým dopravcom o tom, aby mohli držitelia preukazu ŤZP cestovať aj u nich so 100-percentnou zľavou a zjednotilo sa tak cestovné pri integrovanej doprave v celom regióne.

To však nie je teraz možne, problém podľa Andrassyho je v tom, že železnice musia mať jeden cenový výmer v rámci celého Slovenska a nemôžu nastaviť systém podľa regiónov či miest.

Regionálny autobusový prepravca má podobný problém, tiež nemôže mať inú zľavu v rámci Bratislavy či kraja ako inde na Slovensku. Vo vlakoch a v regionálnych autobusoch preto pre držiteľov preukazu ŤZP ostáva polovičná zľava na cestovných lístkoch.

MHD pre postihnutých zadarmo musia schváliť

O spoplatnení bratislavskej MHD pre zdravotne postihnutých, ktorá je pre držiteľov preukazu ŤZP a ŤZP so sprievodcom v súčasnosti zadarmo, sa začalo hovoriť vo februári tohto roku.

Držiteľom preukazu ŤZP a ŤZP so sprievodcom totiž hrozilo, že by po zavedení Bratislavskej integrovanej dopravy museli za dopravu v MHD platiť, aj keď doteraz bola pre nich zadarmo.

Vyplývalo to totiž z tarifných podmienok, ktoré pôvodne schválili krajskí i bratislavskí poslanci a držitelia preukazov ŤZP by aj v MHD mali polovičnú zľavu tak ako vo vlakoch či regionálnych autobusoch.

Mesto preto požiadalo o výnimku, aby do 30. júna mohli hendikepovaní v MHD cestovať zadarmo aj naďalej, trvalé bezplatné cestovanie v MHD v rámci integrovanej dopravy po tomto dátume musia v júni schváliť bratislavskí mestskí poslanci.

Registračné karty

Prvú etapu integrovanej dopravy na Záhorí mali spustiť 1. marca, pre technické nedostatky jej štart však odložili. Spustiť by ju mohli v priebehu mesiaca, v prvej etape budú môcť ľudia cestovať zo Záhoria do Bratislavy a späť na jeden predplatný lístok v prímestských autobusoch dopravcu Slovak Lines, vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko i v bratislavskej mestskej hromadnej doprave.

Postupne by sa do systému malo zapojiť celé územie Bratislavského kraja. V druhej etape by sa mali zaviesť aj jednorazové cestovné lístky, ale to až potom, ako bude integrované celé územie kraja a budú obstarané potrebné označovače.

Vtedy mesto uvažuje o zavedení identifikačnej registračnej karty pre ťažko zdravotne postihnutých. Identifikačné karty by si hendikepovaní museli zaobstarať za symbolický poplatok. Podľa Andrassyho by tak mesto získalo prehľad o tom, v akej miere využívajú hendikepovaní občania verejnú dopravu v Bratislave.

" A možno aj vďaka tejto identifikácii by sme vedeli posilňovať autobusové spoje o bezbariérové vozidlá. Prípadne by sme vedeli prijať ďalšie opatrenia, ktorými by sme z hľadiska integrovanej dopravy zosúladili dopravné prostriedky tak, aby čo najviac odbúrali bariéry, ktoré dnes občania so zdravotným postihnutím majú," vysvetlil víziu mesta Andrassy.

Ako dodal, takto by sa možno podarilo odstrániť aj zneužívanie preukazov ŤZP, na ktoré upozornili bratislavskí mestskí poslanci i dopravcovia.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 8 088
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 167
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 311
  4. Legendárna Transsibírska magistrála 3 985
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 408
  6. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 027
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 944
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 738
  9. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 642
  10. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 313