SME
Štvrtok, 19. máj, 2022 | Meniny má Gertrúda

Integrovaná doprava nebude pre hendikepovaných bezplatná

Zadarmo budú môcť hendikepovaní cestovať iba v bratislavskej MHD.

Zadarmo budú môcť cestovať držitelia preukazu ZŤP v rámci integrovanej dopravy len v bratislavskej MHD. Vo vlakoch a prímestských autobusoch so zľavou.Zadarmo budú môcť cestovať držitelia preukazu ZŤP v rámci integrovanej dopravy len v bratislavskej MHD. Vo vlakoch a prímestských autobusoch so zľavou. (Zdroj: SME - GABRIEL KUCHTA)

Železnice Slovenskej republiky a regionálny autobusový dopravca musia mať jednotný cenový výmer na celom Slovensku.

BRATISLAVA. Bezplatné cestovanie po zavedení integrovanej dopravy v Bratislavskom kraji budú mať ťažko zdravotne postihnutí iba v bratislavskej mestskej hromadnej doprave. Túto výnimku, ktorá zatiaľ platí do 30. júna, budú musieť v tarifných podmienkach v júni schváliť ešte bratislavskí mestskí poslanci.

Vo vlakoch a regionálnych autobusoch ostane aj po zavedení integrovanej dopravy pre hendikepovaných polovičná zľava. Informoval o tom riaditeľ kancelárie primátora Ľubomír Andrassy.

SkryťVypnúť reklamu

Jednotné cestovné v regióne nie je možné

Mesto totiž rokovalo so Železnicami Slovenskej republiky a regionálnym autobusovým dopravcom o tom, aby mohli držitelia preukazu ŤZP cestovať aj u nich so 100-percentnou zľavou a zjednotilo sa tak cestovné pri integrovanej doprave v celom regióne.

To však nie je teraz možne, problém podľa Andrassyho je v tom, že železnice musia mať jeden cenový výmer v rámci celého Slovenska a nemôžu nastaviť systém podľa regiónov či miest.

Regionálny autobusový prepravca má podobný problém, tiež nemôže mať inú zľavu v rámci Bratislavy či kraja ako inde na Slovensku. Vo vlakoch a v regionálnych autobusoch preto pre držiteľov preukazu ŤZP ostáva polovičná zľava na cestovných lístkoch.

MHD pre postihnutých zadarmo musia schváliť

O spoplatnení bratislavskej MHD pre zdravotne postihnutých, ktorá je pre držiteľov preukazu ŤZP a ŤZP so sprievodcom v súčasnosti zadarmo, sa začalo hovoriť vo februári tohto roku.

SkryťVypnúť reklamu

Držiteľom preukazu ŤZP a ŤZP so sprievodcom totiž hrozilo, že by po zavedení Bratislavskej integrovanej dopravy museli za dopravu v MHD platiť, aj keď doteraz bola pre nich zadarmo.

Vyplývalo to totiž z tarifných podmienok, ktoré pôvodne schválili krajskí i bratislavskí poslanci a držitelia preukazov ŤZP by aj v MHD mali polovičnú zľavu tak ako vo vlakoch či regionálnych autobusoch.

Mesto preto požiadalo o výnimku, aby do 30. júna mohli hendikepovaní v MHD cestovať zadarmo aj naďalej, trvalé bezplatné cestovanie v MHD v rámci integrovanej dopravy po tomto dátume musia v júni schváliť bratislavskí mestskí poslanci.

Registračné karty

Prvú etapu integrovanej dopravy na Záhorí mali spustiť 1. marca, pre technické nedostatky jej štart však odložili. Spustiť by ju mohli v priebehu mesiaca, v prvej etape budú môcť ľudia cestovať zo Záhoria do Bratislavy a späť na jeden predplatný lístok v prímestských autobusoch dopravcu Slovak Lines, vo vlakoch Železničnej spoločnosti Slovensko i v bratislavskej mestskej hromadnej doprave.

SkryťVypnúť reklamu

Postupne by sa do systému malo zapojiť celé územie Bratislavského kraja. V druhej etape by sa mali zaviesť aj jednorazové cestovné lístky, ale to až potom, ako bude integrované celé územie kraja a budú obstarané potrebné označovače.

Vtedy mesto uvažuje o zavedení identifikačnej registračnej karty pre ťažko zdravotne postihnutých. Identifikačné karty by si hendikepovaní museli zaobstarať za symbolický poplatok. Podľa Andrassyho by tak mesto získalo prehľad o tom, v akej miere využívajú hendikepovaní občania verejnú dopravu v Bratislave.

" A možno aj vďaka tejto identifikácii by sme vedeli posilňovať autobusové spoje o bezbariérové vozidlá. Prípadne by sme vedeli prijať ďalšie opatrenia, ktorými by sme z hľadiska integrovanej dopravy zosúladili dopravné prostriedky tak, aby čo najviac odbúrali bariéry, ktoré dnes občania so zdravotným postihnutím majú," vysvetlil víziu mesta Andrassy.

Ako dodal, takto by sa možno podarilo odstrániť aj zneužívanie preukazov ŤZP, na ktoré upozornili bratislavskí mestskí poslanci i dopravcovia.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  2. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  4. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  5. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  6. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  7. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?
  8. Princípy ostávajú, nástroje sa menia
  1. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  2. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  3. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  5. Aké typy cukrovky poznáme?
  6. Biele srdce putovalo aj do Nemocnice AGEL Košice-Šaca
  7. Potrebujete tichú kosačku? Vsaďte na aku verziu!
  8. Čo by ste mali vedieť o ročnom vyúčtovaní spotreby tepla a vody?
  1. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 8 913
  2. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 261
  3. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 5 832
  4. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 443
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 404
  6. Doplaťte tisíce. Ako bojovať s podrazmi developerov? 1 393
  7. Jazdecký areál v lete 2022 ožije akciami 1 306
  8. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  3. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  4. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  5. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  6. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  7. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  8. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 21 895
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 9 276
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 153
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 6 133
  5. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 4 335
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 4 152
  7. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 078
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 102
  1. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  3. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  4. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  5. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  6. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  7. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
SkryťZatvoriť reklamu