SME

Spory okolo Triblavinskej cesty nie sú stále vysporiadané

V Čiernej Vode sa stavia bez riešenia dopravnej infraštruktúry. Cesta, ktorá lokalitu spája s Ivánkou pri Dunaji nie je zaradená v cestnej sieti.

BRATISLAVA. Betónové zátarasy priečne položené cez takzvanú Triblavinskú cestu sú už minulosťou, je opäť priechodná pre motorové vozidlá. Cesta spája časť obce Chorvátsky Grob - Čierna Voda s Ivankou pri Dunaji (okres Senec).

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V lokalite Čierna Voda sa intenzívne stavia bez elementárneho riešenia dopravnej infraštruktúry. Takzvaná Triblavinská cesta je za tejto situácie mimoriadne vyťažená. Problém je v tom, že stále nie je zaradená do cestnej siete.

Hoci NDS už v marci 2011 podmieňovala pripojenie Triblavinskej cesty na diaľničné kolektory práve jej zaradením do cestnej siete a aj majiteľ časti pozemku, cez ktorý prechádza trasa tejto komunikácie, od obce Chorvátsky Grob takýto prísľub vlani dostal. "Obec na jej zaradení do cestnej siete už niekoľko mesiacov intenzívne pracuje. Prebehlo viacero rokovaní s BSK i NDS. Výsledkom by malo byť napojenie cesty na plánované diaľničné kolektory," pripomenul dnes prednosta Obecného úradu v Chorvátskom Grobe Peter Matula.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne pre hydinárne

Táto cesta kedysi slúžila ako dopravná komunikácia pre družstvo, aby sa poľnohospodárske stroje mohli dostať na okolité polia a aj ako prístup do areálu bývalých Hydinární. Dnes je časť pozemkov pod touto cestou súkromným majetkom, ktorý je zapísaný ako dvor a nie ako cesta. Pozemky vlastní akciová spoločnosť MCST, ktorá túto spojnicu už druhýkrát uzavrela.

Situáciou sa zaoberali zástupcovia rezortného ministerstva dopravy, Obecného úradu v Chorvátskom Grobe, polícia, Národná diaľničná spoločnosť i vyššieho územného celku. Problém bol prerokovaný aj na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Matula pre TASR uviedol, že "cesta slúži ako verejná komunikácia a mala byť zaradená do regionálnej cestnej siete. V tomto smere sme aj dostali prísľub zo strany Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý by mohol komunikáciu prevziať do svojej správy ako cestu tretej triedy. Najskôr však musí prebehnúť jej majetkové vysporiadanie."

SkryťVypnúť reklamu

Prejazd cez súkromný dvor

Podľa predsedu predstavenstva MCST, a.s., Štefana Sládečka spoločnosť vykonala potrebné činnosti a zabezpečila opäť priechodnosť Triblavinskej cesty aj na úseku, ktorý nie je cestnou komunikáciou, ale je vedený ako dvor v súkromnom vlastníctve.

Tento postup MCST je výsledkom pozitívneho vyhodnotenia konštruktívneho prístupu zástupcov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Národnej diaľničnej spoločnosti SR a Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ Senec k verejnému prerokovania problematiky legalizácie Triblavinskej cesty, ako aj riešenia dopravy v lokalite Čierna Voda - Triblavina a v neposlednom rade aj hľadania takého postupu, ktorý bude znamenať ukončenie úplného obmedzenia využívania areálov na Triblavine.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré vyjadrenia starostu Chorvátskeho Grobu na verejnom zhromaždení považuje Sládeček za verejný prísľub k posúdeniu žiadosti a vydania takého stanoviska, ktoré bude vytvárať jasný rámec predpokladov pre ďalšie využitie areálu MCST na Triblavine. Podľa názoru MCST "je prístup do areálu na Triblavine legálne zabezpečený zo starej Seneckej cesty cez účelovú komunikáciu, vybudovanú práve pre účely prístupu do toho ich areálu." Sládeček považuje za nesprávnu interpretáciu jeho zverejnených vyjadrení ku stavu mosta ponad diaľnicu D1, cez ktorý prechádza Triblavinská cesta, ktoré odzneli zo strany zástupcov obce na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Triblavinská cesta je v zmysle ustanovení cestného zákona účelovou komunikáciou, má charakter verejnej komunikácie. Tvrdí to starosta Chorvátskeho Grobu Miroslav Marynčák. "Nie je umiestnená v uzavretom priestore alebo objekte. V doterajšom šetrení sa nepodarilo štátu, žiadnej fyzickej ani právnickej osobe preukázať vlastníctvo k samotnej komunikácii, ani to, že komunikácia bola riadne povolená a skolaudovaná. Komplexné riešenie jej využívania, rekonštrukcia, napojenie na diaľničné kolektory D1, či na Seneckú cestu je podmienené jej legalizáciou. Obec Chorvátsky Grob víta každú iniciatívu, ktorá môže viesť k zlepšeniu zlej situácie s dopravným napojením časti Čierna Voda a ktorá nezhorší stav komunikácií, najmä Triblavinskej cesty, neohrozí prevádzku obce a nezhorší životné prostredie obytných zón na Čiernej Vode," doplnil starosta Marynčák.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Komerčné články

  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Čo bude toto leto in?
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur
  2. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  3. Čo bude toto leto in?
  4. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  5. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 398
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 944
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 5 534
  4. Hyundai má neodolateľné zľavy. Ušetríte tisícky eur 5 182
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 4 075
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 332
  7. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 788
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  2. Ľuboš Vodička: Bratislavský Robinson Karl Jetting
  3. Juraj Mravec: Projekt Nového Lida nereflektuje záujmy Petržalky
  4. Pavol Pálfy: Úradná tabuľa - zákonná povinnosť alebo služba pre občana?
  5. Danica Chames: Zbláznili sa, šli na dovolenku do Bratislavy
  6. Radko Mačuha: Sídlisko, kvôli ktorému bolo zbúrané podhradie. ( cyklus bratislavská krutosť)
  7. Ján Roháč: Čo nám ukázali cyklopruhy na Vajanského?
  8. Michal Drotován: Môže byť Bratislava 15-minútové mesto?
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 362
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 409
  3. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 8 361
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 8 069
  5. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 114
  6. Vladimír Čuchran: Správanie sa pri nákupoch. Až sa nabudúce v obchode zahľadíte na "krtkovanie" v potravinách. Možno návod, chvíľa na zamyslenie. Dôchodca v obchode. 5 913
  7. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 671
  8. Vladimír Bojničan: Z výkalov bič neupletieš – ani keby opozícia zrovna začala znášať zlaté vajíčka 5 628
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu