SME
Piatok, 20. máj, 2022 | Meniny má Bernard

Spory okolo Triblavinskej cesty nie sú stále vysporiadané

V Čiernej Vode sa stavia bez riešenia dopravnej infraštruktúry. Cesta, ktorá lokalitu spája s Ivánkou pri Dunaji nie je zaradená v cestnej sieti.

BRATISLAVA. Betónové zátarasy priečne položené cez takzvanú Triblavinskú cestu sú už minulosťou, je opäť priechodná pre motorové vozidlá. Cesta spája časť obce Chorvátsky Grob - Čierna Voda s Ivankou pri Dunaji (okres Senec).

V lokalite Čierna Voda sa intenzívne stavia bez elementárneho riešenia dopravnej infraštruktúry. Takzvaná Triblavinská cesta je za tejto situácie mimoriadne vyťažená. Problém je v tom, že stále nie je zaradená do cestnej siete.

Hoci NDS už v marci 2011 podmieňovala pripojenie Triblavinskej cesty na diaľničné kolektory práve jej zaradením do cestnej siete a aj majiteľ časti pozemku, cez ktorý prechádza trasa tejto komunikácie, od obce Chorvátsky Grob takýto prísľub vlani dostal. "Obec na jej zaradení do cestnej siete už niekoľko mesiacov intenzívne pracuje. Prebehlo viacero rokovaní s BSK i NDS. Výsledkom by malo byť napojenie cesty na plánované diaľničné kolektory," pripomenul dnes prednosta Obecného úradu v Chorvátskom Grobe Peter Matula.

SkryťVypnúť reklamu

Pôvodne pre hydinárne

Táto cesta kedysi slúžila ako dopravná komunikácia pre družstvo, aby sa poľnohospodárske stroje mohli dostať na okolité polia a aj ako prístup do areálu bývalých Hydinární. Dnes je časť pozemkov pod touto cestou súkromným majetkom, ktorý je zapísaný ako dvor a nie ako cesta. Pozemky vlastní akciová spoločnosť MCST, ktorá túto spojnicu už druhýkrát uzavrela.

Situáciou sa zaoberali zástupcovia rezortného ministerstva dopravy, Obecného úradu v Chorvátskom Grobe, polícia, Národná diaľničná spoločnosť i vyššieho územného celku. Problém bol prerokovaný aj na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Matula pre TASR uviedol, že "cesta slúži ako verejná komunikácia a mala byť zaradená do regionálnej cestnej siete. V tomto smere sme aj dostali prísľub zo strany Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý by mohol komunikáciu prevziať do svojej správy ako cestu tretej triedy. Najskôr však musí prebehnúť jej majetkové vysporiadanie."

SkryťVypnúť reklamu

Prejazd cez súkromný dvor

Podľa predsedu predstavenstva MCST, a.s., Štefana Sládečka spoločnosť vykonala potrebné činnosti a zabezpečila opäť priechodnosť Triblavinskej cesty aj na úseku, ktorý nie je cestnou komunikáciou, ale je vedený ako dvor v súkromnom vlastníctve.

Tento postup MCST je výsledkom pozitívneho vyhodnotenia konštruktívneho prístupu zástupcov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Národnej diaľničnej spoločnosti SR a Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ Senec k verejnému prerokovania problematiky legalizácie Triblavinskej cesty, ako aj riešenia dopravy v lokalite Čierna Voda - Triblavina a v neposlednom rade aj hľadania takého postupu, ktorý bude znamenať ukončenie úplného obmedzenia využívania areálov na Triblavine.

SkryťVypnúť reklamu

Niektoré vyjadrenia starostu Chorvátskeho Grobu na verejnom zhromaždení považuje Sládeček za verejný prísľub k posúdeniu žiadosti a vydania takého stanoviska, ktoré bude vytvárať jasný rámec predpokladov pre ďalšie využitie areálu MCST na Triblavine. Podľa názoru MCST "je prístup do areálu na Triblavine legálne zabezpečený zo starej Seneckej cesty cez účelovú komunikáciu, vybudovanú práve pre účely prístupu do toho ich areálu." Sládeček považuje za nesprávnu interpretáciu jeho zverejnených vyjadrení ku stavu mosta ponad diaľnicu D1, cez ktorý prechádza Triblavinská cesta, ktoré odzneli zo strany zástupcov obce na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Triblavinská cesta je v zmysle ustanovení cestného zákona účelovou komunikáciou, má charakter verejnej komunikácie. Tvrdí to starosta Chorvátskeho Grobu Miroslav Marynčák. "Nie je umiestnená v uzavretom priestore alebo objekte. V doterajšom šetrení sa nepodarilo štátu, žiadnej fyzickej ani právnickej osobe preukázať vlastníctvo k samotnej komunikácii, ani to, že komunikácia bola riadne povolená a skolaudovaná. Komplexné riešenie jej využívania, rekonštrukcia, napojenie na diaľničné kolektory D1, či na Seneckú cestu je podmienené jej legalizáciou. Obec Chorvátsky Grob víta každú iniciatívu, ktorá môže viesť k zlepšeniu zlej situácie s dopravným napojením časti Čierna Voda a ktorá nezhorší stav komunikácií, najmä Triblavinskej cesty, neohrozí prevádzku obce a nezhorší životné prostredie obytných zón na Čiernej Vode," doplnil starosta Marynčák.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Bratislava

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  2. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  3. Contact Center Hub a Ncontactcenter od NFON
  4. Volkswagen ID.5 prináša nový softvér aj pre staršie modely
  5. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách?
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza
  7. MS v hokeji: TV Tipsport + špeciálna kurzová ponuka!
  8. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov
  1. Gestačný diabetes mellitus
  2. Vydavateľstvo Petit Press so štyrmi Novinárskymi cenami
  3. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž
  4. Do finále McDonald´s Cupu sa prebojovalo mužstvo z Víťaza
  5. Garmin vyrobil cykloradar Varia RCT715 s bezpečnostnou kamerou
  6. Obľúbená pracovná agentúra Work Service nezmizla
  7. Župné mestečko ovládne krajské mesto aj celý Abov. Už zajtra
  8. 5 najčastejších chýb pri zateplení šikmej strechy: vyhnite sa im
  1. Obnovené lety do Marsa Alam. Po dvoch rokoch opäť víta turistov 7 198
  2. Do čoho sa oplatí investovať, aby ste ušetrili na energiách? 6 193
  3. Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť? 5 683
  4. Stovky hodín výcviku. Stať sa gondolierom je zaslúžená prestíž 1 630
  5. Príliš veľa vitamínov škodí zdraviu, majte ich pod kontrolou 1 407
  6. Šprintérsky duel IONIQ 5 vs i30 N Performance má víťaza 1 179
  7. 5 najčastejších chýb pri zateplení fasády: zabráňte im 1 157
  8. McDonald´s Cup pozná víťazný tím z Košického kraja 988
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Daniel Bíro: V Bratislave malo byť metro. Aké sú história a súčasnosť tohto projektu?
  2. Milota Sidorová: Toto mesto v Taliansku založilo Kanceláriu pre čas. Čaká to aj Bratislavu?
  3. Ľudmila Križanovská: Žobráci v centre Bratislavy. Ľudia v núdzi alebo príživníci?
  4. Anton Sládek: Bratislava - Hviezdoslavovo námestie
  5. Anton Sládek: Dunaj XIII. Most Apollo a okolo
  6. Anton Sládek: Bratislava - Vysoká ulica včera a dnes
  7. Matej Vagač: Ukradnutý verejný priestor. V Horskom parku sú porušené vlastnícke práva.
  8. Anton Sládek: Bratislava - Heydukova ulica
  1. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť I) 16 873
  2. Vladimír Benčík: Zvitky od Mŕtveho mora - boli napísané pred 2000 rokmi, predpovedajú apokalypsu? 10 966
  3. Jana Melišová: Pomalý pád na Wall Street sa zrejme ešte neskončil 9 727
  4. Juraj Kumičák: Ako Rusi veľkú vojnu vyhrali... (časť II) 5 190
  5. Ivan Beňovič: Sankcie voči oligarchom vojnu na Ukrajine nezastavia 4 093
  6. Jana Melišová: Skutočná cena za vojnu 3 973
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925) 3 135
  8. Miroslav Kocúr: Pápež sa pomýlil 2 813
  1. Jiří Ščobák: Víte, co je Gerasimova doktrína?
  2. Jiří Ščobák: Vydrží Rusko dlhú ekonomickú vojnu? Nevyčerpajú sa spojenci?
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 38. - Arktída - Amundsenova expedícia na lodi Maud (1918 - 1925)
  4. Jiří Ščobák: Sú reformy Igora Matoviča (zvýšené prídavky na deti a daňové bonusy pre pracujúcich rodičov) dobrý nápad?
  5. Jiří Ščobák: Jaká je situace na linii dotyku? Pomůže Rusku mobilizace?
  6. Jiří Ščobák: Mohu zemřít, ale nebudu žít jako otrok
  7. Adam Valček: Pri čudnom zákroku na súde sa NAKA pokúšala zmocniť utajených dokumentov
  8. Jiří Ščobák: Sluha národa: Recenze 1. řady seriálu s Volodymyrom Zelenskym
SkryťZatvoriť reklamu