Spory okolo Triblavinskej cesty nie sú stále vysporiadané

V Čiernej Vode sa stavia bez riešenia dopravnej infraštruktúry. Cesta, ktorá lokalitu spája s Ivánkou pri Dunaji nie je zaradená v cestnej sieti.

BRATISLAVA. Betónové zátarasy priečne položené cez takzvanú Triblavinskú cestu sú už minulosťou, je opäť priechodná pre motorové vozidlá. Cesta spája časť obce Chorvátsky Grob - Čierna Voda s Ivankou pri Dunaji (okres Senec).

V lokalite Čierna Voda sa intenzívne stavia bez elementárneho riešenia dopravnej infraštruktúry. Takzvaná Triblavinská cesta je za tejto situácie mimoriadne vyťažená. Problém je v tom, že stále nie je zaradená do cestnej siete.

Hoci NDS už v marci 2011 podmieňovala pripojenie Triblavinskej cesty na diaľničné kolektory práve jej zaradením do cestnej siete a aj majiteľ časti pozemku, cez ktorý prechádza trasa tejto komunikácie, od obce Chorvátsky Grob takýto prísľub vlani dostal. "Obec na jej zaradení do cestnej siete už niekoľko mesiacov intenzívne pracuje. Prebehlo viacero rokovaní s BSK i NDS. Výsledkom by malo byť napojenie cesty na plánované diaľničné kolektory," pripomenul dnes prednosta Obecného úradu v Chorvátskom Grobe Peter Matula.

Pôvodne pre hydinárne

Táto cesta kedysi slúžila ako dopravná komunikácia pre družstvo, aby sa poľnohospodárske stroje mohli dostať na okolité polia a aj ako prístup do areálu bývalých Hydinární. Dnes je časť pozemkov pod touto cestou súkromným majetkom, ktorý je zapísaný ako dvor a nie ako cesta. Pozemky vlastní akciová spoločnosť MCST, ktorá túto spojnicu už druhýkrát uzavrela.

Situáciou sa zaoberali zástupcovia rezortného ministerstva dopravy, Obecného úradu v Chorvátskom Grobe, polícia, Národná diaľničná spoločnosť i vyššieho územného celku. Problém bol prerokovaný aj na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Matula pre TASR uviedol, že "cesta slúži ako verejná komunikácia a mala byť zaradená do regionálnej cestnej siete. V tomto smere sme aj dostali prísľub zo strany Bratislavského samosprávneho kraja, ktorý by mohol komunikáciu prevziať do svojej správy ako cestu tretej triedy. Najskôr však musí prebehnúť jej majetkové vysporiadanie."

Prejazd cez súkromný dvor

Podľa predsedu predstavenstva MCST, a.s., Štefana Sládečka spoločnosť vykonala potrebné činnosti a zabezpečila opäť priechodnosť Triblavinskej cesty aj na úseku, ktorý nie je cestnou komunikáciou, ale je vedený ako dvor v súkromnom vlastníctve.

Tento postup MCST je výsledkom pozitívneho vyhodnotenia konštruktívneho prístupu zástupcov Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, Národnej diaľničnej spoločnosti SR a Okresného dopravného inšpektorátu OR PZ Senec k verejnému prerokovania problematiky legalizácie Triblavinskej cesty, ako aj riešenia dopravy v lokalite Čierna Voda - Triblavina a v neposlednom rade aj hľadania takého postupu, ktorý bude znamenať ukončenie úplného obmedzenia využívania areálov na Triblavine.

Niektoré vyjadrenia starostu Chorvátskeho Grobu na verejnom zhromaždení považuje Sládeček za verejný prísľub k posúdeniu žiadosti a vydania takého stanoviska, ktoré bude vytvárať jasný rámec predpokladov pre ďalšie využitie areálu MCST na Triblavine. Podľa názoru MCST "je prístup do areálu na Triblavine legálne zabezpečený zo starej Seneckej cesty cez účelovú komunikáciu, vybudovanú práve pre účely prístupu do toho ich areálu." Sládeček považuje za nesprávnu interpretáciu jeho zverejnených vyjadrení ku stavu mosta ponad diaľnicu D1, cez ktorý prechádza Triblavinská cesta, ktoré odzneli zo strany zástupcov obce na verejnom zhromaždení 25. apríla.

Triblavinská cesta je v zmysle ustanovení cestného zákona účelovou komunikáciou, má charakter verejnej komunikácie. Tvrdí to starosta Chorvátskeho Grobu Miroslav Marynčák. "Nie je umiestnená v uzavretom priestore alebo objekte. V doterajšom šetrení sa nepodarilo štátu, žiadnej fyzickej ani právnickej osobe preukázať vlastníctvo k samotnej komunikácii, ani to, že komunikácia bola riadne povolená a skolaudovaná. Komplexné riešenie jej využívania, rekonštrukcia, napojenie na diaľničné kolektory D1, či na Seneckú cestu je podmienené jej legalizáciou. Obec Chorvátsky Grob víta každú iniciatívu, ktorá môže viesť k zlepšeniu zlej situácie s dopravným napojením časti Čierna Voda a ktorá nezhorší stav komunikácií, najmä Triblavinskej cesty, neohrozí prevádzku obce a nezhorší životné prostredie obytných zón na Čiernej Vode," doplnil starosta Marynčák.

Najčítanejšie na SME Bratislava


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  7. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  8. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  6. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  7. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  10. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 233
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 5 208
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 906
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 540
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 614
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 593
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 401
  8. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 218
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 154
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 141